Gå til innhold

Hvordan bli kvitt dette viruset?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det du har fått er egentlig ikke et virus, men det som kalles adware - du får reklame og tull og tøys inn på PC-en. Du trenger en norton anti-virus med Expanded Threat detection for at den skal kunne fjerne det. Har du ikke det bør du installere et program som kan fjerne adware. Ad-aware er et slikt et og du kan laste det ned herifra: http://www.lavasoft.de/support/download/

Adware får du på PC-en primært ved at det installeres via Internet Explorer. Hvis du trykker feil på forskjellige popup-bokser, kan slike program bli installert. Det gjelder å være på vakt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar, Are,

men min side starter alltid med About:blank og når jeg har tastet passord til e-mail adressene mine kommer jeg inn, men så forsvinner både hotmail og Yahoo til fordel for en side jeg ikke kjenner som dukker opp hver gang.

Hvis jeg laster ned det programmet du sier her, så vil vel ikke det ordne skaden når den først har skjedd eller?

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Dette er vel ikke et virus, men et reklameprogram - et ad-ware. Det burde du kunne fjerne med f eks Ad-aware eller Spybot - som begge er program du kan laste fritt ned fra nettet. Last de ned her og kjør en scan(og gjør det ofte) på pc'n din og du skal se livet blir lettere:

Ad-aware

og

Spybot

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Hvis du har Win XP kan du også bare ta systemgjenoppretting. "Programmer/tilbehør/systemverktøy/systemgjenoppretting. Velg f eks en tid du er sikker på at "about blank" ikke var der. Trykk f eks sist torsdag og da alt var i orden på pc'n. Det du mister ved slik gjenoppretting er mulige programmer du har installert etterpå - ikke et eneste dokument eller mail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...