Gå til innhold

Absorberende pulver til oppkast, urin ol

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobben min på skole ser jeg renholderene bruker et kraftig absorberende pulver på større mengder biologisk søl, og tenker at dette hadde vært greit å ha hjemme med unger og omgangssykesesong. Det suger liksom til seg væsken og kan feies opp. Prøvde å google litt men finner bare butikker som selger i store mengder til firmaer. Vet noen her om et sted privatpersoner kan få tak i dette i normale forpakninger? Trenger ikke en kasse med 50 bokser liksom😂

Anonymkode: d6711...7c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker maizena på mindre flekker og søl, det absorberer væske veldig bra. Mulig man kan lage sin egen blanding med maizena og f.eks bakepulver? Du kan jo se på innholdsfortegnelsen på det som selges i store kvanta? 😊

Anonymkode: dfd39...7ab

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker maizena på mindre flekker og søl, det absorberer væske veldig bra. Mulig man kan lage sin egen blanding med maizena og f.eks bakepulver? Du kan jo se på innholdsfortegnelsen på det som selges i store kvanta? 😊

Anonymkode: dfd39...7ab

Bakepulver er ikke til å eksrimentere med. Så det blander ikke folk med sunn fornuft sammen med andre ting enn mat/mel det er beregnet brukt til. 

Prøv Stsples. Men vær klar over at dette koster mer enn det du vil betale og er i forpakninger av stor størrelse for husholdninger. 

Skaff deg heller litt sagflis. 

Anonymkode: d166f...31f

Skrevet

Kanskje du kan bruke kattesand? Klumpesand trekker jo til seg fuktighet. 

Skrevet

Takk for tips til ting jeg kan teste😊 nå er det heldigvis ikke så ofte det er spy rundtom her, så jeg hadde håpet å finne en sånn passe stor boks å ha stående. Kan sjekke staples. Vil ikke ha en kasse med mange, men kanskje de selger løst i butikken. På nett hadde de bare grossistforpakninger. Ts

Skrevet

Jeg bruker potetmel til dette, det fungerte greit nok denne runden med spysyke (endelig over, bank i bordet). Når det har fått trukket til seg spyet bruker jeg støvsuger for å fjerne det.

Anonymkode: 955a0...a6b

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker potetmel til dette, det fungerte greit nok denne runden med spysyke (endelig over, bank i bordet). Når det har fått trukket til seg spyet bruker jeg støvsuger for å fjerne det.

Takk for tips! 😊

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så støvsugeren din er altså full av bakterier fra oppkastet? 🤮 

Anonymkode: abd89...5ba

• Liker 5
Skrevet

De har noe sånt på Biltema. Egentlig ment for biler selvfølgelig, men har funket fint inne og. Er slik som støvsuges opp etter en stund

Anonymkode: 7ddd0...07b

Skrevet

Jeg gidder ikke feie opp eller bruke en støvsuger, det er jo direkte uhygienisk.

Jeg legger masse papir oppå, tørker innover og vasker tre ganger til slutt. Man kan og bruke vanlig mel, men det er jo så kvalmt å se på at jeg ikke orker :P 

Anonymkode: fd6d6...b89

• Liker 1
Skrevet

Potetmel funker fint😊

Anonymkode: de4c8...e79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...