AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Må du ta mye blodprøver, sprøyter, skifte sår eller annet med blod? Er det en veldig sosial jobb eller kan du jobbe mer skjermet for deg selv? Kan du jobbe deltid? Må man tåle mye stress? Blir man behandlet bra av sine overordnede? Anonymkode: 91f51...8a3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #2 Skrevet 19. februar 2018 En i min familie har jobbet som helsesekretær i 20 år. Hun stortrives. Hun jobber på et stort sykehus, så hun veksler mellom å sitte i resepsjonen og på skrivestuen, som de kaller det. Hun tar ingen blodprøver eller lignende, har ingen pasientkontakt utover det å prate med pasienter over luke og telefon. Hun trives med det og liker at det er en kontorjobb fremfor en sosial jobb. Hun har eget kontor, så hun sitter ganske skjermet 80% av tiden. Helsesekretærer som jobber på fastlegesentre har mye mer pasientkontakt. De sitter i resepsjonen, svarer på telefoner, tar blodprøver, gir B12 injeksjoner, skyller ører osv.. Har selv søkt meg inn på helsesekretær til høsten på voksenopplæringen. Tror det er et yrke jeg kan trives i. Anonymkode: 11db4...3ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå