Gå til innhold

Charter med tenåringer - anbefaling?

EllaKv

Anbefalte innlegg

Tenker å ta charterferie i år etter noen år med leie av leilighet, leiebil og litt friere ferier rundt omkring i Europa. Har vært på charter tidligere da ungene var små, og ser det fortsatt reklameres veldig med barnevennlighet; barneklubber, barnebasseng osv. Men er det noen som kan anbefale reisemål og evt hotell som passer når man reiser med to gutter på 12 og 14? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nummer en er å ikke reise charter. Bestill flybilletter med f.eks. Norwegian, søk opp hoteller i området og bestem deg utifra pris og anmeldelser. Jeg liker å alltid sjekke hotellene på Tripadvisor. 

Jeg ville kanskje gått for Kroatia, der er det mulighet for å dra på utflukter som canyoning, rafting og andre ting som kan være spennende for unge gutter. Å henge ved bassenget i en uke med andre norske unger kan nok bli litt kjedelig for så store barn.

Endret av funginger
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke reis charter. Det er ikke noe poeng å betale for hoteller med barneklubber og masse dilldall når dere ikke trenger det. I tillegg har dere reist så mye at dere ikke er avhengig av masse oppfølging på reisemålet. Jeg tenker et sted der det skjer litt er stas, så Mallorca og Kreta er sikkert fine reisemål. Se etter steder med lange strender. Der er det ofte mye aktivitet. Jeg har ofte bestilt fly og hotell gjennom expedia, og syns det har fungert bra. Norwegian har også et utvalg hoteller, men det er ikke så stort. Da jeg var på den alderen var vi ei uke ved Alcudia (Mallorca), og det var topp. Ville ikke dratt til et så turistifisert område nå som jeg er eldre, men da jeg var 12 år syns jeg det var bra

Anonymkode: 13027...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, funginger skrev:

Nummer en er å ikke reise charter. Bestill flybilletter med f.eks. Norwegian, søk opp hoteller i området og bestem deg utifra pris og anmeldelser. Jeg liker å alltid sjekke hotellene på Tripadvisor. 

Jeg ville kanskje gått for Kroatia, der er det mulighet for å dra på utflukter som canyoning, rafting og andre ting som kan være spennende for unge gutter. Å henge ved bassenget i en uke med andre norske unger kan nok bli litt kjedelig for så store barn.

Ja, det aner meg at det er best å unngå charter når de er så store :-) Tenkte at det var enklere å slippe å planlegge så mye ettersom svigermor også er med og at vi skal på en større ferie neste år.

Kroatia er et bra tips, kan passe oss alle 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke reis charter. Det er ikke noe poeng å betale for hoteller med barneklubber og masse dilldall når dere ikke trenger det. I tillegg har dere reist så mye at dere ikke er avhengig av masse oppfølging på reisemålet. Jeg tenker et sted der det skjer litt er stas, så Mallorca og Kreta er sikkert fine reisemål. Se etter steder med lange strender. Der er det ofte mye aktivitet. Jeg har ofte bestilt fly og hotell gjennom expedia, og syns det har fungert bra. Norwegian har også et utvalg hoteller, men det er ikke så stort. Da jeg var på den alderen var vi ei uke ved Alcudia (Mallorca), og det var topp. Ville ikke dratt til et så turistifisert område nå som jeg er eldre, men da jeg var 12 år syns jeg det var bra

Anonymkode: 13027...732

Minstemann vil til Mallorca:-) mest fordi kompisene var der i fjor ;) Tenker isåfall Alcudia. Vet noen av hotell som ikke bare passer småbarn? Biljard, aktiviteter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...