Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har siden jul brukt BHA Blackhead Power Liquid og AHA 7 Whitehead Power Liquid fra Cosrx. Den ene har jeg brukt mandag kveld og den andre torsdag kveld. Jeg er egentlig fornøyd med resultatet med tanke på ujevnheter i huden og lignende, men... Her er det et stort men... Helt ut av intet har jeg plutselig fått rynker i pannen. Eller, jeg vil ikke kalle det rynker, heller. Det er ikke sånn at sinnarynken har blitt mer fremtredende. Jeg har rett og slett fått streker/noe som minner om rynker rundt omkring i panna. De går både bortover og nedover... Det eneste som gir mening er jo at dette kommer av BHA og AHA, så jeg har nå latt være å bruke produktene i snart to uker og heller brukt en god dagkrem + nattkrem. Det er kanskje en liteeen bedring, men de synes fortsatt godt. Utover dette har jeg ikke rødhet, sår eller følelsen av at huden min er stram/som sandpapir og lignende. Huden min er kanskje blitt mer skinnende. Kan se ut som at jeg har flere lag med olje som bare "ligger oppå huden". 

Har noen av dere opplevd det samme? Noen som har tips? Det her syntes jeg ikke var så veldig kult...:unsure:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huden din er nok blitt litt dehydrert, og derfor ser det ut som om rynkene dine har blitt mer fremtredende.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Miah skrev:

Huden din er nok blitt litt dehydrert, og derfor ser det ut som om rynkene dine har blitt mer fremtredende.

Takk for svar! Det gir jo absolutt mening, men jeg ble litt i tvil ettersom jeg ikke føler eller ser andre tegn til at huden er dehydrert. Da får jeg kanskje kjøpe meg en ny hudkrem som gir mer fukt ettersom nærmere to uker med bare dagkrem og nattkrem ikke har gjort større forskjell:klo:

Skrevet
34 minutter siden, salt-n-pepa said:

Takk for svar! Det gir jo absolutt mening, men jeg ble litt i tvil ettersom jeg ikke føler eller ser andre tegn til at huden er dehydrert. Da får jeg kanskje kjøpe meg en ny hudkrem som gir mer fukt ettersom nærmere to uker med bare dagkrem og nattkrem ikke har gjort større forskjell:klo:

Ikke sikkert du trenger ny hudkrem - du kan bare legge til flere produkter under eller over hudkremen. Anbefaler hyaluronsyre under kremen dag/kveld (helst påført på fuktig hud), og så et produkt med høy andel petrolatum over hudkremen om kvelden.

Anonymkode: cd27c...085

Skrevet

Bytt til dermaceutic. De har bra produkter som inneholder hyaluronsyre (de med grønn etikett),  og nattkrem med glykolsyre (grå etikett). Start med de mildeste. Husk en god rens, gjerne Elizabeth arden pro eller Jan marini glycolic serien. 

Anonymkode: fbd6a...eb2

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Bytt til dermaceutic. De har bra produkter som inneholder hyaluronsyre (de med grønn etikett),  og nattkrem med glykolsyre (grå etikett). Start med de mildeste. Husk en god rens, gjerne Elizabeth arden pro eller Jan marini glycolic serien. 

Det er ikke mye poeng i å bruke såpass mye penger på hudpleieprodukter, og spesielt ikke når det gjelder hyaluronsyre. Det finnes ekstremt mange utrolig gode produkter der ute som ikke vil gjøre at lommeboken tar fyr. Det som er viktig er ingrediensene, og de aller fleste ingredienser kan ikke forsvare en såpass høy prislapp som mange merker har.

• Liker 3
Skrevet

Det sies jo at AHA og(?) BHA skal fungere mot rynker, men jeg opplever også at jeg har fått mer fremtredene rynker, og rynker generelt som ikke har vært der før , etter jeg begynte med AHA. Og det er ikke pga tørr hud.......!
AHA har gjort hudtonen min veldig jevn og fin men vet ærlig talt ikke om det er så bra å fortsette når man får rynker av det. Huden slipes jo ned til tynnere lag, så sånn sett ser jeg for meg at huden derfor blir mere utsatt for andre kjemikalier og forurensing?
Skjønner ikke helt hvordan AHA skal fungere mot rynker som det hevdes i beskrivelser

Anonymkode: 922cf...fd2

Skrevet

Fatter ikke at dere tør bruke sånne syreprodukter... Det kan jo ødelegge den naturlige beskyttelseshinna huden har. Jeg har alltid fått og får komplimenter for huden min, og jeg bruker bare naturprodukter: jomfruolivenolje og jojobaolje. Plukker generelt veldig lite på huden in. Lar den være mest mulig i fred.

Anonymkode: 92939...fcd

• Liker 1
Skrevet

Lurer også på dette. Brukt aha/bha en stund nå og synes det kan virke som jeg har fått noen nye linjer et par steder som jeg ikke har lagt merke til før jeg begynte. Sørger jo for å tilføre masse fukt i tillegg. Skummelt

Anonymkode: f8b06...381

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Fatter ikke at dere tør bruke sånne syreprodukter... Det kan jo ødelegge den naturlige beskyttelseshinna huden har. Jeg har alltid fått og får komplimenter for huden min, og jeg bruker bare naturprodukter: jomfruolivenolje og jojobaolje. Plukker generelt veldig lite på huden in. Lar den være mest mulig i fred.

Man må jo passe på at huden får nok fuktighet og fett. Dersom man er påpasselig med det går det helt fint. 

Skrevet
På 18.2.2018 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mye poeng i å bruke såpass mye penger på hudpleieprodukter, og spesielt ikke når det gjelder hyaluronsyre. Det finnes ekstremt mange utrolig gode produkter der ute som ikke vil gjøre at lommeboken tar fyr. Det som er viktig er ingrediensene, og de aller fleste ingredienser kan ikke forsvare en såpass høy prislapp som mange merker har.

Selvfølgelig går det fint å finne produkter som er billigere. Men dette er dokumenterte produkter fra hudlege. Jan marini er ikke så dyrt som dermaceutic. Og rensen til Elizabeth arden pro er veldig drøy i bruk og varer lenge. Du kan jo bruke eucerin hyaluron filler kremene. Ren serien er også greie produkter. Men uansett merke av de som har effekt så vil serum og konsentrerte produkter være litt dyrere enn de "vanlige".  Plukk og mix ✌

Skrevet
På 19.2.2018 den 2.43, AnonymBruker skrev:

Og jeg får komplimenter for hvor ung jeg ser ut ift alder.  Hadde syrene tullet med hudens egen barriere hadde jeg vært tørr i huden, det er jeg ikke. Syrer optimaliserer hudens evne til å ta opp fuktighet. 

• Liker 1
Skrevet

BHA og AHA gjør huden mer følsom for sol. Hvis dere ikke har brukt solfaktor 50, kan det være det som har skjedd med huden.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig går det fint å finne produkter som er billigere. Men dette er dokumenterte produkter fra hudlege. Jan marini er ikke så dyrt som dermaceutic. Og rensen til Elizabeth arden pro er veldig drøy i bruk og varer lenge. Du kan jo bruke eucerin hyaluron filler kremene. Ren serien er også greie produkter. Men uansett merke av de som har effekt så vil serum og konsentrerte produkter være litt dyrere enn de "vanlige".  Plukk og mix ✌

Igjen, det avgjørende er ingrediensene. Når du sier at noe er "konsentrert" aner jeg ikke hva det er du mener det skal bety. Det finnes utrolige billigprodukter som inneholder ganske nøyaktig det samme som alle dyre kremer og produkter. Du betaler mye for merket og for markedsføring. Jeg brukte også dyre produkter før, men har nå lært meg ingredienser og ser jo no at det var helt, helt unødvendig.

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, EnPerson said:

BHA og AHA gjør huden mer følsom for sol. Hvis dere ikke har brukt solfaktor 50, kan det være det som har skjedd med huden.

Nei, det tror jeg ikke. Man får ikke nye rynker over natten. Dette er nok kun dehydrering. 

Skrevet

Hvor lenge før sommeren slutter dere med syre?   Jeg skal til Spania i påsken og slutter nå, skal bruke faktor 50 i et par dager og gå ned til 25 etterhvert.    Syns hyperpigmenteringen kommer tilbake hver sommer, blir så mye finere om vinteren når det blekes...

Skrevet

Jeg har også brukt aha/bha  og opplever akkurat det samme. Finere hud, jevnere hudtone, INGEN urenheter, men... flere linjer? Og større porer? Jeg har nå trappet ned bruken og det ser ut som at porene begynner å bli normale igjen. Men mistenker at bruken av syrer har gjort huden tørrere/dehydrert. På en annen måte enn bare "vanlig" tørr. Jeg ønsker også tips.

Skrevet
On 2/18/2018 at 9:34 PM, AnonymBruker said:

Ikke sikkert du trenger ny hudkrem - du kan bare legge til flere produkter under eller over hudkremen. Anbefaler hyaluronsyre under kremen dag/kveld (helst påført på fuktig hud), og så et produkt med høy andel petrolatum over hudkremen om kvelden.

Å herre. Du synes ikke det er litt rart at man har en eller to hudkremer som krever at du briler FLERE hudkremer.

Mange av disse kremene har null vitenskap bak seg og er i beste fall tvilsomme, verste fall skadelig for hud og kreftfremkallende. Om den mennesklige huden ikke klarte seg uten produkter ville menn ha dødd av dårlig ansiktshud. Det er en enorm bransje som tjener milliarder på kvinners godtroenhet

Anonymkode: 48df1...83b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...