AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Jeg forstår ikke helt dette lønnsgreiene hvor jeg jobber. Jeg er vikar 2 plasser i samme kommune, og før denne siste lønna så glemte arbeidsgiveren å levere ny rammeavtale til lønnsavdelingen. Så på lønnsslippen stod det da kun utbetalt lønn for min andre arbeidsplass. Det fiksa seg da. spørsmålet mitt er da; den gang jeg ikke har jobb der lenger, eller kun 1 jobb, får jeg ikke lønn for siste måneden jeg har vært der da? har hørt med de på jobb, men fatter ingenting. Er jo livredd for å plutselig sitte med 0,- når vikariatet går ut!!! Anonymkode: 6676e...80a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #2 Skrevet 18. februar 2018 Hvis det er vikariat så får du jo halve lønna på forskudd. Her får vi februarlønn 12 februar, dette er kun for den faste/vikariat stillingen. Løse vakter man tar på seg får man utbetalt mnd etter. Så de løse vaktene jeg tar i februar får jeg lønn for i mars. Så jobber du kun faste vakter så vil du ikke få lønn i mars hvis vikariatet går ut 1 mars. Anonymkode: cb153...d54
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #3 Skrevet 18. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er vikariat så får du jo halve lønna på forskudd. Her får vi februarlønn 12 februar, dette er kun for den faste/vikariat stillingen. Løse vakter man tar på seg får man utbetalt mnd etter. Så de løse vaktene jeg tar i februar får jeg lønn for i mars. Så jobber du kun faste vakter så vil du ikke få lønn i mars hvis vikariatet går ut 1 mars. Anonymkode: cb153...d54 Kun faste vakter. Hvis jeg får halve på forskudd så burde jeg jo få halve feks 12 mars når vikariatet pr nå er til 28. Feb?? Fatter ingenting. så jeg vil ikke få noe penger da? Anonymkode: 6676e...80a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #4 Skrevet 18. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun faste vakter. Hvis jeg får halve på forskudd så burde jeg jo få halve feks 12 mars når vikariatet pr nå er til 28. Feb?? Fatter ingenting. så jeg vil ikke få noe penger da? Anonymkode: 6676e...80a Du får selvfølgelig lønn for de timene du jobber. Anonymkode: 56af3...e07
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #5 Skrevet 19. februar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får selvfølgelig lønn for de timene du jobber. Anonymkode: 56af3...e07 Da burde jo de timene fra januar stått på februarlønnen, selv om arbeidsgiver glemte å levere inn ny rammeavtale..?? Det gjorde de ikke Anonymkode: 6676e...80a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #6 Skrevet 19. februar 2018 Hørte med lønn igjen nå, og fikk et skikkelig svar. Får ikke lønn i mars feks om siste dagen min er 28.02. Fordi de kjører forskudd på lønn. "I mars så vil du da kun få lønn fra Bjørgene. Vi utbetaler forskudd på fast lønn, slik at den 12 hver måned blir det betalt ut lønn for hele måneden selv om en ikke har jobbet hele" Anonymkode: 6676e...80a 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #7 Skrevet 19. februar 2018 Totalt sett skal du da uansett ha fått betalt for alt du jobber der, for når du begynte der fikk du da også forskudd på lønn. Anonymkode: a3fd2...c30
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #8 Skrevet 19. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Totalt sett skal du da uansett ha fått betalt for alt du jobber der, for når du begynte der fikk du da også forskudd på lønn. Anonymkode: a3fd2...c30 Ja, men da var jeg lærling og hadde utbetalt 5000 ca. Så det går ikke opp i opp Anonymkode: 6676e...80a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #9 Skrevet 19. februar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men da var jeg lærling og hadde utbetalt 5000 ca. Så det går ikke opp i opp Anonymkode: 6676e...80a Da får du anmelde de til arbeidstilsynet. Man skal selvsagt ha lønn for det man har jobbet. Hvis ikke hadde jeg ikke giddet å jobbe. Anonymkode: 56af3...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå