AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Har vært noen ganger i Australia. Har også familie og nettverk der. Her hjemme er jeg alenemamma til en fireåring, har høy utdannelse innen sykepleie. Hvordan er mulighetene mine dersom jeg søker om arbeidsvisum i Australia? Anonymkode: d53b1...49f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #2 Skrevet 18. februar 2018 Det er VELDIG vanskelig å få arbeidstillatelse/oppholdstillatelse. Om du tilfredsstiller kravene (vanskelig), vil det ta lang tid og koste mye penger. Du må starte med å finne ut om utdannelsen din er godkjent i Australia. Hvis den er det, må du finne ut om sykepleier med den tilleggsutdanningen du har er et av yrkene de prøver å rekruttere (sist jeg sjekket var det en liste), og så må du regne hvor mange «poeng» du har (ut fra alder, yrke, utdannelse etc). Google det, omfattende opplegg. Det er verdt å tenke over at barnepass kan være dyrt i Australia, og i storbyene er det veldig dyrt å bo. Kommer an på hvor du tenker deg, da. Men jeg ville ikke vært sykepleier alene med barn i Sydney... Lykke til. Det er ikke en lett vei å gå. Anonymkode: 91461...35e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #3 Skrevet 19. februar 2018 Utfordringen er å få arbeidsvisum, og opphold - eventuelt i omvendt rekkefølge. Du får stort sett ikke tilbud om jobb før du har oppholdstillatelse, og ingen oppholdstillatelse før du har tilbud om jobb. Har et barn som studerte fire år der, og visumutfordringen var det som var vanskelig i årene etterpå, da hun forsøkte å få seg jobb. Etter hvert gav hun opp og flyttet tilbake til Norge. Hun kunne fått seg jobb i skikkelig grisgrendt strøk (aboriginer-områder), men det var helt uaktuelt. Men det er godt mulig din spesialutdanning kan være positiv å skilte med. Jeg ville ha forsøkt å søke på en aktuell stilling i Australia og sett hva som skjedde. Anonymkode: 72c2a...8c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå