Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og min samboer har prøvd å lage baby nå i ett år uten noen form for hell, vi har prøvd det meste. Jeg har googlet og lest alt som kan leses, så kom jeg over en artikkel som jeg lurte litt på - link http://cokol.org/hva-er-den-beste-fruktbarhet-piller-for-a-bli-gravid-fast/

Er det noen her som har prøvd disse pillene? Funker de? Eller vet om noen som har eller ett eller annet ? 

Piller som blant annet clomid, primrose oil, dong quai og prenatal vitaminer

Er lei av å mislykkes hver måned og er ganske klar nå før å få baby, og det er flere der ute som også er ufrivillig barnløse ❤ tusen takk for svar på forhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slimløsende hostesaft, reseptfri på apoteket, type Bisolvon. Ta rett før eller nært samleie. Gjør jobben enklere for svømmerne.

Anonymkode: a6025...313

Skrevet

Vi er også ufrivillig barnløs. Er mange på dette forumet som er i samme situasjon desverre. 

Jeg ville oppsøkt gynekolog om jeg var deg, for å utelukke om det er noe galt. Kanskje er du helt fin og blir gravid på egenhånd, men kanskje du trenger litt hjelp på veien :)

Jeg er glad for jeg gikk til gynekolog tidlig så jeg ikke "kastet bort" flere år med prøving uten sjags for å få det til på egenhånd. Vi skal begynne med ivf snart :)

Anonymkode: 949e7...35f

• Liker 1
Skrevet

Det kommer vel helt Ann om det er deg eller han som er problemet.. 

Anonymkode: 0dd84...aff

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slimløsende hostesaft, reseptfri på apoteket, type Bisolvon. Ta rett før eller nært samleie. Gjør jobben enklere for svømmerne.

Anonymkode: a6025...313

Dette er faktisk ikke reelt. Hostesaften går gjennom et helt annet system enn forplantningsysstemet. Apoteket har advart mot ta medisin unødvendig. 

Anonymkode: 9444b...ea4

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor går du ikke til legen og ber om utredning?

Anonymkode: d2fbd...647

• Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er også ufrivillig barnløs. Er mange på dette forumet som er i samme situasjon desverre. 

Jeg ville oppsøkt gynekolog om jeg var deg, for å utelukke om det er noe galt. Kanskje er du helt fin og blir gravid på egenhånd, men kanskje du trenger litt hjelp på veien :)

Jeg er glad for jeg gikk til gynekolog tidlig så jeg ikke "kastet bort" flere år med prøving uten sjags for å få det til på egenhånd. Vi skal begynne med ivf snart :)

Anonymkode: 949e7...35f

Så bra at dere før hjelp ❤ ja jeg har vært hos gynekolog før noen mnd siden, alt var bra 😄

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel helt Ann om det er deg eller han som er problemet.. 

Anonymkode: 0dd84...aff

Jeg har vært hos gynekolog og kjæresten min har gjort 2 andre gravid før men de tok abort. Det bare klaffer ikke enda 🙃

Skrevet

Bruker dere EL-tester/temping? Er du sikker på at du har eggløsning?

Anonymkode: 14958...568

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker dere EL-tester/temping? Er du sikker på at du har eggløsning?

Ja har sikkert hundre eggløsningstester liggende 😂 når jeg har eggløsning tester jeg ofte og har flere apper jeg skriver syklus på osv. 

Skrevet
Akkurat nå, Elsamor skrev:

Ja har sikkert hundre eggløsningstester liggende 😂 når jeg har eggløsning tester jeg ofte og har flere apper jeg skriver syklus på osv. 

Ikke for å uroe deg, men ville kanskje testet med blodprøve eller med temping for å være sikker på at eggløsning faktisk skjer. Finnes noen med normale sykluser (lengdemessig) der de likevel ikke har eggløsning. Ville begynt der, fremfor reseptfrie piller du ikke vet effekten av..  I verste fall kan de rote til syklusen din. 

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å uroe deg, men ville kanskje testet med blodprøve eller med temping for å være sikker på at eggløsning faktisk skjer. Finnes noen med normale sykluser (lengdemessig) der de likevel ikke har eggløsning. Ville begynt der, fremfor reseptfrie piller du ikke vet effekten av..  I verste fall kan de rote til syklusen din. 

Må bare spørre , hva er temping? 🤣

Skrevet

Kom deg til gyn og be om blodprøver og ultralyd for å bekrefte at du faktisk har eggløsning.

Da jeg ble sjekket viste det seg at alle de "fine" eggene som gyn så på ul og forventet at skulle bli eggløsning aldri ble moden. Jeg gikk i 1,5 år uten en eneste fullført eggløsning. Jeg tok blodprøver hver mnd etter hun satt meg på hormoner. Først fikk jeg enkel pergotime, så dobbel, til slutt trippel dose. først da ble egget modent og  jeg hadde eggløsning. Da klaffet det endelig! Etter 2 år som prøvere. 

Vi var sånn sett "heldig", vi fikk oppfølging fra vi først startet å prøve, fordi jeg ble henvist til gyn med blødningsforstyrrelser. Vanligvis får du ikke hjelp før det har gått et år. Men nå har dere holdt på et år. Da kan du kreve grundigere utredning enn en enkel tur til gyn, Lykke til! 

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, Elsamor skrev:

Må bare spørre , hva er temping? 🤣

Å måle basaltemperaturen på samme tid hver morgen, med termometer med doble desimaler. Temperaturen er varierende gjennom syklusen. Masse info på google.

Syns tipset du fikk av @Skogkløver var bra og var jeg seg, ville jeg tatt tak i dette her.

Skrevet

En vanlig sjekk hos en gynekolog er ikke nok utredning. En utredning tar tid og man går igjennom mye. Mannen din må teste seg selv om han har gjort andre gravid tidligere. Du bør ta blodprøver for å sjekke at du faktisk har eggløsning, måle endometriet etter eggløsning er også vanlig. Om alt ser normalt ut så går man videre og sjekker om man har åpne eggledere. 

Det er mye som kan være galt, men det behøver heller ikke å være noe galt.

Har du regelmessig syklus?

Anonymkode: b6379...f63

• Liker 1
Skrevet

Du må utredes, du kan ikke barer gå til gynekolog og få beskjed om at "alt er bra" og intet mer enn det. Selv om de ikke finner noe galt kan behandling settes i gang. Og utredning tar tid, det holder ikke med EN tur til gynekolog. 

Sædkvaliteten kan også reduseres med alderen, så mannen bør også sjekkes. 

Skrevet
20 timer siden, Sisti skrev:

Du må utredes, du kan ikke barer gå til gynekolog og få beskjed om at "alt er bra" og intet mer enn det. Selv om de ikke finner noe galt kan behandling settes i gang. Og utredning tar tid, det holder ikke med EN tur til gynekolog. 

Sædkvaliteten kan også reduseres med alderen, så mannen bør også sjekkes. 

Ja jeg var hos legen min i går, så han skal sende meg til gynekolog så får vi begynne med denne utredning og typen skal også til legen snart å ta blodprøve og sædtest. Jeg har forresten bestilt de pillene før å prøve, samt clearblue eggløsningstest og termometer 😁 så oppdaterer jeg om resultat om det skjer noe, i april begynner vi før fult igjen med prøvingen

Skrevet
På 20.2.2018 den 17.54, Elsamor skrev:

Ja jeg var hos legen min i går, så han skal sende meg til gynekolog så får vi begynne med denne utredning og typen skal også til legen snart å ta blodprøve og sædtest. Jeg har forresten bestilt de pillene før å prøve, samt clearblue eggløsningstest og termometer 😁 så oppdaterer jeg om resultat om det skjer noe, i april begynner vi før fult igjen med prøvingen

Jeg støtter dette med temping, da ser du at EL har vært (og om du tester også så ser du at kroppen forbereder seg til EL), for meg som kontrollfreak så likte jeg å vite sikkert🤣

men, jeg anbefaler deg å IKKE starte på noen piller! Jeg opplevde heller motsatt effekt og fikk kjempeuregelmessige sykluser på opptil 100 dager etter jeg startet med slike piller..  jeg tenpet og så at temperaturene også var helt opp og ned.. vanskelig å si det var akkurat pga de men de ble iallefall mer stabil når jeg sluttet..

Anonymkode: c18ba...414

• Liker 1
Skrevet
På 20.2.2018 den 17.54, Elsamor skrev:

Dropp de pillene.

Det du kan prøve i samråd med gynekolog er Letrozol og Otrivelle(for å få EL/stimulere ekstra). Dette tester de uten påviste feil i maks 6 mnd ca før IVF er neste steg.

Du blir også sjekket for polypper i livmor hos gynekolog.

De pillene er tull, og spesialisten din kommer ikke til å anbefale det eller nødvendigvis gi deg behandling om du er proppet full av tull. 

Anonymkode: f424a...7d8

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri tatt noen piller som ikke er foreskrevet av gynekolog. Forstår at du vil prøve alt, men du kan ende med å rote til syklusen din.. :/

Masse lykke til 😊 Håper babydrømmen vil bli virkelig for dere snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...