AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Del Skrevet 18. februar 2018 Jeg har ikke så mange venner. Derfor ønsker jeg virkelig å ta vare på de jeg har. De vokser ikke på trær, og det gjør så godt å ha en venn! Men så har det seg sånn at jeg også har fått følelser for denne vennen. Jeg vet ikke om det er noe type "jeg trenger noen å være glad i", eller om det kunne blitt noe ekte. Jeg er jo uansett glad i ham. Men jeg ønsker i grunn ikke å ta det videre, og høre med ham. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror han ville avvist meg, jeg tror egentlig han kunne vært interessert også. Vi har en litt flørtende tone. Men fordi: ja, hva da hvis vi ikke fungerer?! Ja, det ville nok vært supert å flørte og være sammen den tiden det varte, men når jeg ikke har så mange venner blir verdien av et langvarig vennskap så høy, og det blir så viktig å ta vare på det. Jeg har lest at hvis man sier "jeg er redd for å ødelegge vennskapet" så er det fordi man ikke er nok interessert, og det kan jo være det er noe i det. Jeg har ikke brennende følelser, der jeg ser for meg fremtiden for alltid med ham. Men dette har vel også med at jeg stadig prøver å fokusere på at dette er et VENNSKAP. Men uansett så er det jeg også tenker på at ja, hvordan blir det å bare være venner med noen man har/har hatt følelser for? Har vi nå ødelagt det med å ha følelser for hverandre (evt. bare jeg), og å ha en flørtende tone. For hva skjer da hvis jeg eller han får kjæreste, vil vennskapet vårt falle i en sånn kategori som ikke tolereres av den nye partneren? Og hvis det at en av oss får en ny partner uansett vil legge vennskapet i grus så er det kanskje bare tull at jeg tenker å la være å leve ut følelsene fordi jeg vil ta vare på vennskapet? Jeg vet ikke om dette gir mening for dere andre. Jeg opplever dette som et skikkelig dilemma. Jeg føler meg ofte ensom, og jeg er SÅ glad for å ha fått denne vennen, men nå tenker jeg at disse dustefølelsene, og den flørtende tonen har ødelagt, selv om vi ikke lever dem ut. Tror dere det er "dødsdømt" å være venner langvarig med noen man har hatt følelser for? Anonymkode: 2d87a...e27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #2 Del Skrevet 19. februar 2018 Dødsdømt Anonymkode: 83e4f...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #3 Del Skrevet 19. februar 2018 Jeg er venn med en jeg har vært kjempeforelsket i! Han vet nok om det, uten at vi noensinne faktisk har pratet om det. Nå er jeg absolutt ikke forelsket lenger, og vi møtes når vi er i samme by (han flyttet til en bedre jobb et annet sted), og da er vi som gamle venner og ler oss skakke. Nå kunne jeg ikke forestilt meg å gjøre noe seksuelt med ham, selv om jeg var utrolig forelsket og tent på ham før. Anonymkode: d6d37...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #4 Del Skrevet 20. februar 2018 På 19.2.2018 den 12.04, AnonymBruker skrev: Jeg er venn med en jeg har vært kjempeforelsket i! Han vet nok om det, uten at vi noensinne faktisk har pratet om det. Nå er jeg absolutt ikke forelsket lenger, og vi møtes når vi er i samme by (han flyttet til en bedre jobb et annet sted), og da er vi som gamle venner og ler oss skakke. Nå kunne jeg ikke forestilt meg å gjøre noe seksuelt med ham, selv om jeg var utrolig forelsket og tent på ham før. Anonymkode: d6d37...52c Hvordan fungerer dette i forhold til deres nye partnere? Anonymkode: 2d87a...e27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
femme_folle Skrevet 20. februar 2018 #5 Del Skrevet 20. februar 2018 Anstendige mennesker har bare homofile venner av motsatt kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #6 Del Skrevet 21. februar 2018 Hadde følelser for en god venn for mange år siden. Vi er venner i dag og har det moro sammen. Han var på en periode med meg, men fant ut at han likte en venninne av meg bedre. Jeg ble selvfølgelig såret, men tok det som en voksen og gikk videre da jeg så hvor lykkelige de var sammen. Ville heller beholde to venner enn å miste dem over et mulig forhold som aldri hadde vart uansett. De er nå gift med en liten sønn, og jeg er utrolig glad på deres vegne. Visste i tillegg at det ikke hadde vart mellom han og meg da vi ville forskjellige ting i livet (han barn, jeg ikke barn, osv) så alt gikk jo bra til slutt. Er gode venner med begge fremdeles og vi finner på ting regelmessig både oss tre og med resten av gjengen vår. Anonymkode: 4baae...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå