lakita Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Jeg fikk plutselig et brev fra kommunen min om at barnehageplassene til barna blir oppsagt pga uregelsmessigheter i betalingen. Vi hadde fått en inkassovarsel, men ikke noe betalingsoppfordring eller varsel om at plassene vil bli oppsagt. Har vi ikke krav på det? Det står i selve inkassovarselet at hvis vi ikke betaler vil saken sendes til inkasso, så vi synes det er veldig rart at de plutselig har sagt opp plassene uten varsel.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #2 Skrevet 18. februar 2018 Du har ikke betalt for barnehageplassen og spør om det er greit de sier opp plassene ? Hvis du ofte betaler for sent er det grunn nok til må si opp plassen. Anonymkode: 2f5f9...b2f 2
lakita Skrevet 18. februar 2018 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2018 11 minutter siden, lakita skrev: Jeg fikk plutselig et brev fra kommunen min om at barnehageplassene til barna blir oppsagt pga uregelsmessigheter i betalingen. Vi hadde fått en inkassovarsel, men ikke noe betalingsoppfordring eller varsel om at plassene vil bli oppsagt. Har vi ikke krav på det? Det står i selve inkassovarselet at hvis vi ikke betaler vil saken sendes til inkasso, så vi synes det er veldig rart at de plutselig har sagt opp plassene uten varsel. Men uten varsel?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #4 Skrevet 18. februar 2018 10 minutter siden, lakita skrev: Jeg fikk plutselig et brev fra kommunen min om at barnehageplassene til barna blir oppsagt pga uregelsmessigheter i betalingen. Vi hadde fått en inkassovarsel, men ikke noe betalingsoppfordring eller varsel om at plassene vil bli oppsagt. Har vi ikke krav på det? Det står i selve inkassovarselet at hvis vi ikke betaler vil saken sendes til inkasso, så vi synes det er veldig rart at de plutselig har sagt opp plassene uten varsel. Når du tar i mot en bhg plass, så får du samtidig informasjon om dette og dermed har su ikke noe å klage på. Husleie, strøm, forsikringer og bhg plasser er ting man betaler ved forfall om man vil unngå trøbbel. Finn frem bhg papirene dine og les dem, til du forstår innholdet. Dette er som å klage på at du ikke får ut penger fra et sperret kort eller at kontoen din er tom og oppbrukt og du skjønner ingenting om hvordan det har skjedd. Anonymkode: 7f7ca...abf 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #5 Skrevet 18. februar 2018 1 minutt siden, lakita skrev: Men uten varsel? Ja, når du ikke betaler for en tjenste så trenges det ingen varsel for å sperre tjenesten. Skjer det 1 gang pr år man er sen, så ser de nok igjennom fingrene, men ikke hvis det er gjentagende, noe som det jo virker som det er her. Og du bør betale før den går til inkasso, for da vil du slite med å få alg fra mobil til tvkanaler. Anonymkode: 2f5f9...b2f 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #6 Skrevet 18. februar 2018 Har man betalingsporblemer en mnd, så MÅ man ringe å forklare til de som skal motta betalingen, man kan ikke lukke øynene å tro det går bra. Anonymkode: 2f5f9...b2f 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #7 Skrevet 18. februar 2018 Du betaler ikke regningene dine. Du har ikke lest avtalen med barnehagen. Du tar ikke kontakt med barnehagen eller kommunen for å finne en løsning. Du får inkassovarsel, og gjør fortsatt ikke noe. Og så lurer du på hvilke rettigheter DU har? Enkelte, altså... Anonymkode: 220ec...d02 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #8 Skrevet 18. februar 2018 Du har jo fått et varsel - inkassovarsel. Det neste steget hvis man ikke betaler etter inkassovarsel er at kreditor sender fordringen til inkasso, og vil også kunne avslutte tjenesten man abonnerer på. Betal med en gang, og send kopi av kvittering til kommunen. Anonymkode: 4806b...587
SesameStreet Skrevet 18. februar 2018 #9 Skrevet 18. februar 2018 (endret) Er du forundret over at du ikke får bruke en tjeneste når du ikke betaler for den? Endret 18. februar 2018 av SesameStreet
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #10 Skrevet 18. februar 2018 2 timer siden, lakita skrev: Jeg fikk plutselig et brev fra kommunen min om at barnehageplassene til barna blir oppsagt pga uregelsmessigheter i betalingen. Vi hadde fått en inkassovarsel, men ikke noe betalingsoppfordring eller varsel om at plassene vil bli oppsagt. Har vi ikke krav på det? Det står i selve inkassovarselet at hvis vi ikke betaler vil saken sendes til inkasso, så vi synes det er veldig rart at de plutselig har sagt opp plassene uten varsel. De sier ikke opp plassene uten videre. Her må du ha misligholdt betalingen mer enn en gang. Anonymkode: dd2f5...20f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå