Gå til innhold

Hva gjør dere på ettermiddagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 3 år og hverdagen vår som folk flest, består av jobb, barnehage, middagslaging osv. Her om dagen begynte jeg å tenke på hva som er en "normal" dag for folk flest. Vi har jo selvfølgelig dager hvor vi farter hit og dit fordi vi skal noe, men når det er en helt vanlig dag havner vi stort sett i Sengen min(bor for tiden i en liten leilighet så er der vi har tv), hvor vi koser oss sammen med film og tuller der før vi tar kveldsstell og det er leggetid. Hva gjør dere?

Anonymkode: bbcb9...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker klær, støvsuger (har hund), leker, ser Fantorangen når det er tid for det, av og til går vi ut å leker. Blir litt samme gamle kjenner jeg :P Gleder meg til varmere og lysere vær, sa blir det nok mest utetid :)

Skrevet

Middag og lek inne/ute. Kanskje en tur til naboungene eller vi får besøk av noen. :) 

Skrevet

Har to, en på 4,5 og en på 1. Vi kommer hjem fra bhg, lager middag, leker litt, bader, ser Barne-TV/spiser kvelds og så legger de seg. Vi gjør ingenting utenfor huset på ettermiddagene hvis vi ikke må, for ungene er så slitne at det blir bare hyling og trolling.  Gjør heller hyggelige aktiviteter i helgene, besøker folk etc. 

Anonymkode: 00123...485

Skrevet

Lekser, middag, fritidsaktiviteter, barna driver med det de måtte ønske (de to eldste spiller gjerne litt TV-spill/dataspill, yngste leker, vi spiller brettspill sammen, ser litt på TV, om sommeren er vi gjerne i hagen osv), kveldsmat, tannpuss, lesing og natta. 

Skrevet

Matlaging, husarbeid, leking inne eller ute alt etter vær og lyst, handler, har besøk eller drar på besøk (ikke så ofte på hverdager), går tur med bikkja. Eldstemann på fire er med på skøyteskole og skicup, så noen kvelder i uka går til det. 

Skrevet

Akkurat nå er jeg i permisjon, så jeg har middagen klar til 2-åringen og pappa kommer hjem fra jobb/bhg 16.30/45. Da rekker vi egentlig bare å spise middag, lese bok/pusle/rolig lek, kose med lillebror, spise kveldsmat og se en episode Vennebyen før kveldstell. Synes ettermiddagene går så fort! :o 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sønn på 3 år og hverdagen vår som folk flest, består av jobb, barnehage, middagslaging osv. Her om dagen begynte jeg å tenke på hva som er en "normal" dag for folk flest. Vi har jo selvfølgelig dager hvor vi farter hit og dit fordi vi skal noe, men når det er en helt vanlig dag havner vi stort sett i Sengen min(bor for tiden i en liten leilighet så er der vi har tv), hvor vi koser oss sammen med film og tuller der før vi tar kveldsstell og det er leggetid. Hva gjør dere?

Det er det jeg synes er så interessant her på KG, hvor mange tanker som uten forvarsel popper opp vedrørende hvor normalt noe man opplever er.  

Anonymkode: e5b92...c61

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere ikke kjøkken og lager mat? Hvor kan barnet leke? Det høres litt bekymringsfullt at fin seng er oppholdsstedet! 

Anonymkode: a61fc...053

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg synes er så interessant her på KG, hvor mange tanker som uten forvarsel popper opp vedrørende hvor normalt noe man opplever er.  

Hva som er minst like interessant er de som viser at de ikke har innsikt i menneskets behov for å bli sett, få bekreftelse og innspill.

Skrevet

Sitter i sofaen å slapper av med tv, pc eller bok , lager mat eller tar en ettermiddagshvil.
Etter jobb er jeg hjemme resten av dagen, en sjelden gang i blandt møter venninder for en matbit på vei hjem fra jobb, og en sjelden gang i blandt møter venninder for en drink tidlig på kvelden etter middag.

Anonymkode: 8dd22...63b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva som er minst like interessant er de som viser at de ikke har innsikt i menneskets behov for å bli sett, få bekreftelse og innspill.

Med andre ord folk flest?

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Vi er hjemme ca 15.30. 

16.00-16.30 Middag

16.30-18.00 Leker med leketøy, leker gjemsel, leser bok, han leker litt for seg selv, leker litt med IPad med pekebok, abc etc.

18.00-18.45 Kvelds og kveldsstell

19-19.15 Natt

På sommeren stikker vi ut etter middag.

Skrevet

Mi ble akkurat to.. hun og pappan lager middag sammen, vi spiser, så tegner hun litt gjerne før vi leker på gulvet frem til kveldsmat og leggetid. Har en stor madrass vi drar fram, mye hopping og løping og moro :) En av oss rydder og vasker etter middagen og bytter ellers litt på å få gjort andre småting rundt i huset. Men prioriterer tid sammen i den korte tiden mellom bhg og leggetid. Når det blir sommer blir det nok mye mer utetid etter middagen ser jeg for meg! Det blir deilig! 

Skrevet

Fireåringen vår hentes senest kl 15 i barnehagen, ofte før, så vi har nok mer tid på ettermiddagene enn de fleste. Når vi kommer hjem nå på vinterstid, får han litt å spise (frukt og knekkebrød) og ca 20 min med iPad for å roe ned etter barnehagen. Etter det er det lek frem til middag ca kl 17.30. Leken er typisk bygging med lego eller duplo, figurlek, rollelek eller spille brettspill, og mens jeg lager middag sitter han ofte med tegning/maling/fargelegging ved kjøkkenbordet. Når mannen min kommer hjem spiser vi middag sammen, og så er det litt mer tid til lek før kveldsstell som starter ca 18.30/19.00. Han har vanligvis sovnet innen kl 20.00 og står opp kl 07.00.

En til to ettermiddager i uka har vi besøk eller er på besøk, enten hos familie eller venner med barn. Han har også venner fra barnehagen i samme gate som han leker med på ettermiddagene. Vi tilpasser tidspunktet for middag og mellommåltid alt etter hvilke andre planer vi har. Når det er fint vær, er vi ofte ute til det nærmer seg leggetid. 

Anonymkode: 1780c...749

Skrevet

Lager middag og bare slapper av/leker :)

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med andre ord folk flest?

Hvis det stemmer, så er det tragisk. 

Skrevet

Vi er stortsett ferdig med middag mellom 16-16:30. Etter det leker vi gjerne i hoppesenga, bygger duplo, leker med bilene og ser på barne tv. Etter det er det kveldsmat og kveldsstell. Natten starter for han klokken 19😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...