AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Jeg tenker å starte med collagen. Men lurer på hvilket. Har tidligere tatt et pulver fra iherb. Sliter med noe eksem på øyelokk. Har hørt at collagen fra fisk skal være best mot eksem. Og at pulverform taes best opp i kroppen. Men så er det det med pris også. Så på et collagen fra fisk nå, men til 479 kr. Hvis det er sånt abonnement, så syns jeg 479 i mnd er for mye. Noen som har noen tips ifht til dette? Merke, pris, erfaring, kunnskap? Anonymkode: 177c9...dd4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #2 Skrevet 18. februar 2018 Oops, har allerede lagt ut denne. Se annen tråd... Får ikke slettet.. Anonymkode: 177c9...dd4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #3 Skrevet 18. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker å starte med collagen. Men lurer på hvilket. Har tidligere tatt et pulver fra iherb. Sliter med noe eksem på øyelokk. Har hørt at collagen fra fisk skal være best mot eksem. Og at pulverform taes best opp i kroppen. Men så er det det med pris også. Så på et collagen fra fisk nå, men til 479 kr. Hvis det er sånt abonnement, så syns jeg 479 i mnd er for mye. Noen som har noen tips ifht til dette? Merke, pris, erfaring, kunnskap? Anonymkode: 177c9...dd4 Har du eksem enten det er på øyelokk eller andre steder så hjelper detmlite å innta produkter som er kjent for å ha eksem som bivirkning. Når du har eksem på øyelokkene så bør du helelr tenker på hva du bruker på og i nærheten av øyelokkene og fjerne de produktene. Anonymkode: 79cef...89c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #4 Skrevet 18. februar 2018 Tror ikke det er kontakteksem da jeg har prøvd å ta vekk produkter uten hjelp. Kommer innenfra. Må nok ta prikktest/lapptest og prøve å finne ut. Ikke hørt at collagen gir eksem.. Ikke collagen fra fisk ihvertfall. Er noe med histaminer i collagen fra dyr en mulig kan reagere på... Kanskje greit å begynne med omega 3 heller. Er jo bra for hud. Bare hørt mye bra om collagen for hud, så tenkte det var verdt et forsøk. Også bra mot betennelser og ledd, noe som hadde vært bra for min del å ta... Anonymkode: 177c9...dd4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #5 Skrevet 18. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er kontakteksem da jeg har prøvd å ta vekk produkter uten hjelp. Kommer innenfra. Må nok ta prikktest/lapptest og prøve å finne ut. Ikke hørt at collagen gir eksem.. Ikke collagen fra fisk ihvertfall. Er noe med histaminer i collagen fra dyr en mulig kan reagere på... Kanskje greit å begynne med omega 3 heller. Er jo bra for hud. Bare hørt mye bra om collagen for hud, så tenkte det var verdt et forsøk. Også bra mot betennelser og ledd, noe som hadde vært bra for min del å ta... Anonymkode: 177c9...dd4 Prikktest brukes ikke for å finne ut av eksem på øyelokkene Å bytte ut et produkt til bruk mot et annet på øynene viser ingen verdens ting. Før en spesialist vil teste deg for noe som helst må du minst være uten sminkeprodukter og kremer på øynene i seks uker. Du vil og få kortisonkrem lenge før de går videre med allergitesting. Da med helt andre tester enn prikktest. Anonymkode: 79cef...89c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #6 Skrevet 18. februar 2018 Sa jeg noe om å bytte fra et produkt til et annet? Og siden du er så bastant i det du skriver, hvor har du kunnskapen fra? Kortisonkrem til bruk på øyelokkene vil ikke legen skrive ut. Prikktest brukes for å finne allergier, også lapptest. Eksem er ofte en allergisk reaksjon på noe. Hvor eksemet viser seg er forskjellig fra person til person, og ifht hva en reagerer på og hvor mye en reagerer. Så uansett hvor man har eksem kan prikktest vise om du har en allergi.. Anonymkode: 177c9...dd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå