Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva kan jeg gjøre I Sandefjord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være der i 4 uker pga praksis med en venninne. Vi lurer på hva man kan gjøre der i helgene? Feks. noe forslag til gode spisesteder, utesteder, aktiviteter m.m.?

Skrevet
3 timer siden, kimchi wasabi skrev:

Jeg skal være der i 4 uker pga praksis med en venninne. Vi lurer på hva man kan gjøre der i helgene? Feks. noe forslag til gode spisesteder, utesteder, aktiviteter m.m.?

Vet ikke om dere er inntresert i kirker men hvis dere er det. Vil jeg annbefale en tur til Sandar kirke. (Den store hvitmalte trekirka).stor flott kirke og med publikumsgallerier i 2 etg over hovedrommet. Rett forran hovedingangen ligger og store og flotte gravsteiner til flere av Sandefjord og Vestfolds mest kjente personligheter. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Kjetil E said:

Vet ikke om dere er inntresert i kirker men hvis dere er det. Vil jeg annbefale en tur til Sandar kirke. (Den store hvitmalte trekirka).stor flott kirke og med publikumsgallerier i 2 etg over hovedrommet. Rett forran hovedingangen ligger og store og flotte gravsteiner til flere av Sandefjord og Vestfolds mest kjente personligheter. 

Vi er ikke religiøse, men kan vurdere det :-) Takk for forslag

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, kimchi wasabi skrev:

Vi er ikke religiøse

Kan gå der for å spytte på gravene til Sandefjords hval-myrdende sønner.

Endret av femme_folle
Skrevet

Ingen andre som er kjent/bor i Sandefjord :(? Prøver å google aktiviteter osv, men finner ingenting bortsett fra senteret.

Skrevet

Ta en selfie ved hvalharpunen...

Anonymkode: 80253...595

Skrevet

Skjede deg ihjel.

Anonymkode: 17e9e...850

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjede deg ihjel.

Hvordan foregår det?

Hva er dere interessert i? Er flotte forhold for skiturer oppe ved Haukerød, Kino Hjertnes, Spisesteder nede ved havna, der går det også båt til Sverige 

Anonymkode: 4a5a4...4bb

Skrevet
På 18.2.2018 den 14.16, kimchi wasabi skrev:

Aktiviteter avhenger vel av hva dere er interessert i, om dere har bil osv. Er det sommer eller vinter dere skal være der? 

I sommerhalvåret kan dere dra og bade, gå turer ved Trollsvann eller sykle. 

Også mulig å ta en tur til Verdens Ende på Tjøme, hvalmuseet i Sandefjord, Slottsfjellet i Tønsberg, vikingsenteret i Horten/Borre osv. 

Anonymkode: c74da...e87

Skrevet
På 18.2.2018 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Skjede deg ihjel.

Skjede har man mellom beina. 

Anonymkode: c3900...faf

• Liker 2
Skrevet

Aktiviteter? Jeg bor i innlandet for tiden, og hadde jeg vært i Sandefjord hadde jeg tilbrakt all fritid i meditasjon ytterst mot havet. Savner sjøen!

Anonymkode: 3f7fe...11d

Skrevet
On 20.2.2018 at 12:24 AM, AnonymBruker said:

Aktiviteter avhenger vel av hva dere er interessert i, om dere har bil osv. Er det sommer eller vinter dere skal være der? 

I sommerhalvåret kan dere dra og bade, gå turer ved Trollsvann eller sykle. 

Også mulig å ta en tur til Verdens Ende på Tjøme, hvalmuseet i Sandefjord, Slottsfjellet i Tønsberg, vikingsenteret i Horten/Borre osv. 

Anonymkode: c74da...e87

Det er allerede neste uke jeg skal være der. Takk for forslaget :)

Skrevet (endret)
On 20.2.2018 at 3:44 AM, AnonymBruker said:

Aktiviteter? Jeg bor i innlandet for tiden, og hadde jeg vært i Sandefjord hadde jeg tilbrakt all fritid i meditasjon ytterst mot havet. Savner sjøen!

Anonymkode: 3f7fe...11d

Jeg mediterer allerede hjemme, så jeg ville gjerne finne noe å gjøre i helgen.

Endret av kimchi wasabi
Skrevet
På 18.2.2018 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Skjede deg ihjel.

Skjede som vagina??? 🤔

Anonymkode: 63560...834

• Liker 2
Skrevet

Bugårdsparken er fin å gå tur/jogge i, svømmehallen i Bugården, metro bowling, lekeland regner jeg ikke med er så interessant, haha, så er det jo sentrum og hvaltorvet da. Runar hvis dere skal stå på ski. Tur retur Sandefjord-Strømstad.

Helt ærlig så er det veldig lite som skjer i byen om vinteren.. 

iskrembaren er vel ikke oppe nå heller, men skal dere hit om sommeren MÅ dere innom der. Er så fint og de serverer mye godt. Ellers er det kommet noe relativt nytt nede ved brygga, har ikke vært der selv enda og kan ikke huske helt hva det heter, men har hørt folk skryte veldig av maten der da. 

Anonymkode: fdedd...4be

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sandefjord er hjembyen min. 

Helt ærlig, februar- mars er det ikke mye som skjer, 'sesongen' er fra Mai-August. 
Kunne anbefalt mye om sommeren. 

Men, om du har lappen og tilgang på bil, så kjør til Tønsberg og se på slottsfjellet, ta en tur på bryggen osv. 
Dra til Larvik, Bølgen kulturhus/kino, Stavern er like fin på vinterstid som på sommerhalvåret. 

Så er det Sfj.. 
Er du myndig kan dere ta dere en tur ut en Lørdagskveld, da har dere et beskjedent felt av 'Brygga' med utesteder. 
Ville kanskje holdt meg unna 'James' (James Clark) da det er mest 40, 50 åringer i skinnbukser og blå øyenskygge. 

For gåturer kan du dra til Folehavna (Vesterøya), Tønsberg tønne på Østerøya, (Østerøya er det mest trivelige stedet i hele byen.) 
Knathholmen forbi Solløkka. 

Eller ta dere en tur med fergen...til Strømstad. 
Byen er fin, men risikerer å møte enda flere i skinnbukser og en kasse øl.

Du må faktisk underholde deg selv for å trives der 

Anonymkode: 73b25...368

Skrevet

Spørs hva du ønsker tips om? Sandefjord har masse flotte turområder, Folehavna, Yxney, Hjertnesskogen for å nevne noe. Bra med shoppingmuligheter hvis du er interessert i mote. Tips: De beste butikkene ligger ikke på Hvaltorvet.  

Det ligger flere gode spisesteder ved Brygga, indisk, pizzasteder, asiatisk, amerikansk, fisk osv.  Der er det også noen utesteder. 

Ellers kan dere selvfølgelig ta en båttur til Sverige.  Kan reise t/r for en billig penge, og kan spise og drikke ombord. 

Det er selvfølgelig også greit å ta turer til Tønsberg, Larvik og Stavern. 

AnonymBruker
Skrevet
På ‎18‎.‎02‎.‎2018 den 19.43, femme_folle skrev:

Kan gå der for å spytte på gravene til Sandefjords hval-myrdende sønner.

Rapportert !

Anonymkode: c6d84...d5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...