Gå til innhold

Har du opplevd uønsket sexuell tilnærming ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Har  fått inntrykk av at omfanget av  kvinner som  etterhvert  som   har opplevd diskre og  uønsket tafsing , klåing  på , av  sexuell tilnærmelse og oppmerksamhet fra kjente og ukjente en langt større en eg hadde forestilt meg          Mange menn tenker nok  ofte  som  slik at " Det er lov å prøve seg "   Og dette har nok m.a. samanheng med at menn  og kvinner har tradisjonelt sett forskjellig humor,og snakker ikkje alltid samme språk   når det gjelder holdninger til sex.        

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler ikke om menn som tenker at det er lov å prøve seg, men menn som ikke har respekt for kvinner og tror det er fritt frem selv om kvinnen sier nei. Jeg kjenner jeg blir ganske irritert når du skriver at det er på grunn av forskjellig humor og at man snakker forskjellig språk når det gleder sex. Det stemmer ikke i det hele tatt. Det finnes ingen verdens unnskyldning for å oppføre seg slik ovenfor kvinner som noen menn gjør. Det er ikke HUMOR eller et annet SPRÅK å ta tak i ræva til ei dame på bussen eller være ekstremt pågående verbalt selv om kvinnen sier "jeg er ikke interessert". 

Anonymkode: 42f84...4e7

• Liker 14
Skrevet

Ehm, har du vært utafor døra??? 

Anonymkode: 7bdb7...d84

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om menn som tenker at det er lov å prøve seg, men menn som ikke har respekt for kvinner og tror det er fritt frem selv om kvinnen sier nei. Jeg kjenner jeg blir ganske irritert når du skriver at det er på grunn av forskjellig humor og at man snakker forskjellig språk når det gleder sex. Det stemmer ikke i det hele tatt. Det finnes ingen verdens unnskyldning for å oppføre seg slik ovenfor kvinner som noen menn gjør. Det er ikke HUMOR eller et annet SPRÅK å ta tak i ræva til ei dame på bussen eller være ekstremt pågående verbalt selv om kvinnen sier "jeg er ikke interessert". 

Nei, det er  ikkje slik at mange menn tror  kvinnfolk flest  er " fritt vilt " og de ikkje har respekt for dem.   Personleg så greier eg ikkje å identifisere meg med en slik oppførsel,og har aldri registrert slik oppførsel blandt min  sosial omgangskets  menn.  Senest idag fekk eg imidlertid en  sms fra en kvinnlig bekjent ... mannfolk m/ " diger ståkuk på badevekt"   og  opplever  forøvri  at  mange kvinnfolk har blitt  langt   mer frittalende når det gjelder sex    enn   innenfor mannlige miljøer.  Har dessuten  sjølv opplevd  både å bli  tafset ,  klådd på og "knepet i ræva" av kvinnfolk,i lystig selskap   men  har   eit  nokså avslappet forhold til den slik oppførsel.  Nei ,det  handler  ikkje om  HUMOR eller eit annet SPRÅK  å ta tak i ræva til en dame på bussen,toget etc.   Nå er det det imidlertid ikkje uvanleg også blandt kvinnfolk med  usømeleg opptreden i busskøer,og o.l.   I  slike samanhenger har det tradisjonelt sett  vert nokså  "uvanleg å knipe folk diskre  i ræva" .                

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
2 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Nei, det er  ikkje slik at mange menn tror  kvinnfolk flest  er " fritt vilt " og de ikkje har respekt for dem.   Personleg så greier eg ikkje å identifisere meg med en slik oppførsel,og har aldri registrert slik oppførsel blandt min  sosial omgangskets  menn.  Senest idag fekk eg imidlertid en  sms fra en kvinnlig bekjent ... mannfolk m/ " diger ståkuk på badevekt"   og  opplever  forøvri  at  mange kvinnfolk har blitt  langt   mer frittalende når det gjelder sex    enn   innenfor mannlige miljøer.  Har dessuten  sjølv opplevd  både å bli  tafset ,  klådd på og "knepet i ræva" av kvinnfolk,i lystig selskap   men  har   eit  nokså avslappet forhold til den slik oppførsel.  Nei ,det  handler  ikkje om  HUMOR eller eit annet SPRÅK  å ta tak i ræva til en dame på bussen,toget etc.   Nå er det det imidlertid ikkje uvanleg også blandt kvinnfolk med  usømeleg opptreden i busskøer,og o.l,   og  i slike samanhenger har det tradisjonelt sett  vert "uvanleg å knipe folk i ræva"  i mange miljøer.                   

Så du mener at fordi noen kvinner trakasserer menn så er det greit for menn å trakassere kvinner? Eller kanskje tankegangen heller bør være at det er ikke greit uansett hvem som gjør det? Virker som om at du prøver å bortforklare seksuell trakassering og at det liksom er greit å oppføre seg slik fordi DU tydeligvis synes det er greit å bli behandlet sånn. Gjett hva; det er ikke alle som synes det er greit at andre kan ta seg til rette og klå på kroppene til andre mennsker. Tvert i mot synes de aller fleste at det er totalt ugreit. 

Og joda, det er mange menn som ikke har respekt for kvinner. Hvis ikke hadde det ikke vært så mange som opplevde slike ting inkludert voldtekt. 

• Liker 6
Skrevet

For å svare på overskriften.

Ja, det har jeg. Mange ganger. Både på privaten og i arbeidssammenheng. 

Har opplevd seksuelltilnærming kammuflert av den humoristiske typen, den flørtende, den overgripende, den håpefulle osv osv. 

• Liker 5
Skrevet

Uønskede nei, jeg opplever ikke en gang ønskede sexuelle tilnærminger.

Anonymkode: b8f4a...f0c

• Liker 2
Skrevet

Først og fremst for å svare på overskrift: Jeg har kun opplevd plystring og litt personlige sjekkespørsmål, men begge disse tingene var ukomfortabelt for meg pga jeg har sosial angst og hater all form for oppmerksomhet, da spesielt flørting fra fremmede.  

Personlig synes jeg all form for ekstremt direkte flørting er ukomfortabelt. Brautende, selvgode, arrogante menn som tar seg til rette er utrolig uattraktivt i mine øyne, og jeg synes det sier mye om deres intelligens, eller mangel på det. 

Menn som krafser på kvinner i tide og utide på offentlig transport o.l er rett og slett idioter, og slik oppførsel kan aldri unnskyldes med "flørting". Da tar man heller ordene fatt som et normalt oppegående menneske og starter en høflig samtale, og kanskje gå så langt som å gi et hyggelig kompliment om noe annet enn pupper eller rumpe. 

Nei. Jeg skjønner ikke hvorfor menn synes det er vanskelig å forstå hva som er å gå for langt. Du har ganske elendige sosiale antenner eller velger å overse signalene hvis du ikke forstår at du er ekkel i tilnærmingen. 

Anonymkode: dc401...ade

• Liker 2
Skrevet

Ja, mange ganger. 

• Liker 4
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at fordi noen kvinner trakasserer menn så er det greit for menn å trakassere kvinner? Eller kanskje tankegangen heller bør være at det er ikke greit uansett hvem som gjør det? Virker som om at du prøver å bortforklare seksuell trakassering og at det liksom er greit å oppføre seg slik fordi DU tydeligvis synes det er greit å bli behandlet sånn. Gjett hva; det er ikke alle som synes det er greit at andre kan ta seg til rette og klå på kroppene til andre mennsker. Tvert i mot synes de aller fleste at det er totalt ugreit. 

Og joda, det er mange menn som ikke har respekt for kvinner. Hvis ikke hadde det ikke vært så mange som opplevde slike ting inkludert voldtekt. 

Nei,eg mener at det er  selvagt  respektløs og føles  heilt utenkeleg å begynne å   "klå" på en  fremmede kvinne på bussen ,toget etc.   Kjenner  forøvri heller   ingen  menn som driver med den slags i min omgangskrets og har  slik usømeleg oppførsel, og  selvsagt heilt uaktseptabelt.   Nå er det slik at når ein er ute i en eller annen sosial samanheng ,eller på reise o.l  så er ein oftast oppteken med andre ting en å gå rundt å registrere  trakassering ,eller overgrep.    Min holdning er at føler noen seg krenkert så bør det "takast opp der og da" og ikkje komme 20 år etter å skrive historie om hendelsen           

Skrevet
10 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Nei,eg mener at det er  selvagt  respektløs og føles  heilt utenkeleg å begynne å   "klå" på en  fremmede kvinne på bussen ,toget etc.   Kjenner  forøvri heller   ingen  menn som driver med den slags i min omgangskrets og har  slik usømeleg oppførsel, og  selvsagt heilt uaktseptabelt.   Nå er det slik at når ein er ute i en eller annen sosial samanheng ,eller på reise o.l  så er ein oftast oppteken med andre ting en å gå rundt å registrere  trakassering ,eller overgrep.    Min holdning er at føler noen seg krenkert så bør det "takast opp der og da" og ikkje komme 20 år etter å skrive historie om hendelsen           

Ingen som sier det, nei, men det kan du egentlig ikke vite sikkert.

• Liker 5
Skrevet

Har, som mann, observert mange klåfingra menn der ute. Mange.

• Liker 3
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
4 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Har, som mann, observert mange klåfingra menn der ute. Mange.

Har du "bare " obesrvert ?   Eller  har du gjitt noen tilbakemeldinger til desse"klåfingra " menn der ute.  ?

Skrevet
7 minutter siden, Anonym Bruker said:

Har du "bare " obesrvert ?   Eller  har du gjitt noen tilbakemeldinger til desse"klåfingra " menn der ute.  ?

Som dørvakt hev jeg dem ut. Som kjæreste/venn til jenter som opplever det kan man trygt si at jeg kjefter dem opp.

• Liker 4
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Først og fremst for å svare på overskrift: Jeg har kun opplevd plystring og litt personlige sjekkespørsmål, men begge disse tingene var ukomfortabelt for meg pga jeg har sosial angst og hater all form for oppmerksomhet, da spesielt flørting fra fremmede.  

Personlig synes jeg all form for ekstremt direkte flørting er ukomfortabelt. Brautende, selvgode, arrogante menn som tar seg til rette er utrolig uattraktivt i mine øyne, og jeg synes det sier mye om deres intelligens, eller mangel på det. 

Menn som krafser på kvinner i tide og utide på offentlig transport o.l er rett og slett idioter, og slik oppførsel kan aldri unnskyldes med "flørting". Da tar man heller ordene fatt som et normalt oppegående menneske og starter en høflig samtale, og kanskje gå så langt som å gi et hyggelig kompliment om noe annet enn pupper eller rumpe. 

Nei. Jeg skjønner ikke hvorfor menn synes det er vanskelig å forstå hva som er å gå for langt. Du har ganske elendige sosiale antenner eller velger å overse signalene hvis du ikke forstår at du er ekkel i tilnærmingen. 

7 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Som dørvakt hev jeg dem ut. Som kjæreste/venn til jenter som opplever det kan man trygt si at jeg kjefter dem opp.

OK ! Bra ! Da fekk du skværet  opp "der og då" og ferdig med det.   Og kanskje  fekk du også satt eit frimerke på dem som driver den slags.         

Endret av Anonym Bruker
Skrevet

Ja, flere ganger.

Har opplevd ukjente kvinner som kommenterer at jeg har sterke og mandige overarmer. Et par ganger har de faktisk berørt disse også, helt uten forvarsel. Følte meg meget forulempet.

Og at buksa sitter fint og stramt over rumpa mi.

Like jævla vemmelig hver gang!

Alt fra tenåringsjenter, til voksne damer på 40.

At voksne folk ikke kan oppføre seg!!!

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig har jeg opplevd det, masse. Mindre når jeg har mørkt hår, og ikke når jeg er ute sammen med kjæresten min. Mange menn respekterer andre menn mer enn er respekterer kvinner, så de trekker seg når de ser at jeg er sammen med noen. 

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du har opplevd krafsing i tide og utide på offentlig transport o.l .  Har du da gjitt tilbakemeldinger  til noen om det, eller bare snakket om det til venner og kjente,og igjennom KG.    

Skrevet

Opplevd ja, men så har jeg sagt ifra til de som gjør det at det ikke er greit. De som ikke har hørt på meg, gjorde jeg meg like slibrig tilbake til. De trakk seg unna, for å si det sånn. Men nå har jeg blitt lært opp av mine foreldre til å respektere andre, men ta igjen dersom tilsnakk ikke fungerer.

Er forøvrig kvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...