AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Hei! Skal prøve å oppsummere situasjonen: For en uke siden begynte jeg med Epiduo gel mot kviser. Har brukt den hver kveld i nesten hele ansiktet, bortsett fra kinnene og bakover mot hårlinjen da jeg ikke har kviser der. I går morges våknet jeg med flassende hud. Sånn vond, stram flassende hud. I går kveld påførte jeg epiduo før leggetid, men da svidde det så mye at jeg måtte vaske den av igjen. Det ga seg ikke likevel og jeg slet med å sovne. I dag morges var huden fortsatt tørr og sår og jeg kjennes stram ut i masken. Er det noen som har noe som helst peiling på hva slags serum/krem/hva enn det heter jeg bør bruke nå? Jeg føler kanskje huden trenger fukt og ikke fett, men jeg har ingen anelse sånn egentlig. I dag smurte jeg på aloe vera gel i mangel på noe bedre og i et forsøk på å lindre. Selv aloe veraen svir på huden, men det føltes bedre ut enn da jeg prøvde med A-creme fra apoteket i går. For å gjøre vondt verre, jeg er helt avhengig av at ting jeg smører i ansiktet er parfymefritt. Er ekstrem sensitiv for lukter. Trenger ganske desperat hjelp! Og nei, jeg har ikke planer om å påføre Epiduo i kveld, SÅ dum er jeg ikke Skal trappe ned til kun et par kvelder i uken og så trappe opp hvis huden tåler det. Anonymkode: ee283...d2f
^^Belle^^ Skrevet 19. februar 2018 #2 Skrevet 19. februar 2018 Du trenger fukt, ja, ikke fett. Masssse fukt! La Roche Posay på apoteket har en god serie for oss som bruker medisinsk hudpleie (= følsom hud) og som trenger fukt. Serien heter Effaclar. Min favoritt for fukt er Effaclar H. Effaclar Mat er også veldig god. Du kan be om prøver på apoteket, så får du prøve ut litt greier før du kjøper. Avène har forresten også en tilsvarende serie som heter Cleanance, men der har jeg kun prøvd Cleanance Mat, som jeg liker bedre enn Effaclar Mat. Kan ikke si noe om resten av serien. Jeg ville prøvd med fuktserum + fuktighetskrem først, og evt enda mer fukt om det ikke er nok. Min favoritt innen fukt er Kohakuhada Lotion. Den lukter ingenting og er helt fantastisk for hud som trenger fukt. Ellers ville jeg sjekket ut The Ordinary som merke. De har veldig mange gode produkter, og alt er luktfritt. De har hyaluronsyre, som er en helt super fuktgiver, og booster hvilken som helst fuktighetskrem til tusen. (Jeg har ikke prøvd akkurat dette produktet siden jeg er så fornøyd med min Kohakuhada som inneholder hyaluronsyre.) Denne fuktighetskremen er også fantastisk god! 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #3 Skrevet 19. februar 2018 Har hatt akkurat samme problem som deg! Synes det var vanskelig å starte med den kremen, men nå har jeg brukt den i 2-3 uker og verste har stoppet. Det svir ikke lenger, ikke er jeg rød og med "utslett". Fremdeles litt flass, men mer normal mengde. tør ikke skrubbe ansiktet litt enda. Brukte locobase og synes det funket veldig bra. Men den er veldig fet da, og man ser fet og skinnende ut i ansiktet. Men greit når man går hjemme. Anonymkode: 8207d...70c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #4 Skrevet 19. februar 2018 Du må trappe ned bruken, det er altfor hypling å bruke den hver dag i begynnelsen, selv så tåler jeg ikke å bruke den hver dag enda jeg er tilvendt kremen. Har brukt den i et par år. Anonymkode: 3d57e...815
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå