Gå til innhold

Utrolige mathistorier!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Regner med alle har hatt en uheldig opplevelse ute en gang, her er min;

Min mann og jeg skulle feire jubileum men hadde jobbet sent begge to og kom sent ut. Vi fant ledig bord på en populær restaurant og bestilte en flaske vin og mat. Vi koste oss og la ikke merke til at tiden gikk før jeg enset at servitøren sendte rare blikk mot oss. Da så vi at det hadde gått godt over en halvtime siden vi bestilte mat. Likevel tok det enda tid før servitøren kom bort til oss... For å fortelle at KOKKEN HADDE GÅTT HJEM for dagen!!! Men at hun kunne tilby oss noe nachos med dip.. Vi bestemte oss heller for å gå, men måtte jaggu betale for vinen vi hadde drukket.. (først insisterte de på hele flasken men da nektet vi, vi hadde tross alt bestilt med tanke på mat!). Det er noen år tilbake og jeg husker faktisk ikke om vi fikk i oss middag den kvelden, men restuaranten er historie den også.. (Sofies ved Fløibanen..i dag irsk bar!)

:)

Forøvrig spiste jeg middag på Søstrene et-eller-annet i Trondheim forrige helg og bestilte pasta med sjømat - og fikk pasta helt uten så mye som et fiskebein!! Men da sa jeg kjapt i fra og fikk ny - med masse fisk og skalldyr.. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, høres jo veeeeldig spesielt ut da. Har en bra en selv:

Spiste i Soho i London på en asiatisk restaurant (ok, det ga seg vel selv :tunge1: ). Vi bestilte mat og vin, og først fikk vi vin med kork i. Vi sa fra, og da byttet hun bare glass :o Pussig. Så fikk vi forrett og hovedrett, og jeg var ferdig med hovedretten før mannen min, og da tok de bort tallerkenen min selv om han bare var halvferdig. Og før han var ferdig (og vinflaska bare halvtom), så kom regningen på bordet. Og restauranten var absolutt ikke full. Så jeg tror hele greia tok under tre kvarter.

Skrevet

Jeg var ute med en venninnegjeng, og den ene var i det flørtende hjørnet...

Hun flørtet så intenst med kelneren at han smalt hele tallerkenstabelen i hodet mitt da han ryddet bordet fordi han var mer opptatt av å se på henne enn av å rydde. Jeg begynte å le og lo så tårene trillet mens kelneren trodde jeg gråt og trøstet og trøstet! Jo mer han trøster, jo mer lo jeg - og etterhvert de andre rundt bordet.

Vi fikk visst kaffen gratis etterpå, men jeg spiste aldri der senere.

Skrevet
Og før han var ferdig (og vinflaska bare halvtom)' date=' så kom regningen på bordet. Og restauranten var absolutt ikke full. Så jeg tror hele greia tok under tre kvarter.[/quote']

Må ha vært fast-food dere bestilte. :ler:

Skrevet

På en liten pakistansk restaurant i Oslo opplevde jeg en gang at eierne følte vi var litt vel kammerater. Eller at de ikke eide sosiale antenner... Interiøret er en historie for seg: Veggene og taket ser ut som de er gavepakket fra innsiden i sølvskimrende isblått glinsestoff samlet i en rosett midt i taket. Temmelig knæsjt. Først skulle vi bestille, og bordvennen insisterte på å prøve en Vindaloo-rett (veldig veldig sterkt). Servitøren nektet, rett og slett. det ble ikke aktuelt med noen vindaloo på blekansiktet, det kunne de ikke ta ansvar for. Nå var han mer enn normalt sta, så han ga seg ikke. Diskusjonen utviklet seg etterhvert til regelrett munnhuggeri - og vi skulle altså betale disse folka penger for forestillingen etterpå - før servitøren endelig ga seg. Gapskrattende gikk hun gjennom restauranten og forbi de andre gjestene og inn på kjøkkenet, hvor hun høylydt fortalte kokkene (på urdu, da) om den norske dusten som trodde hun skulle greie å spise Vindaloo-mat, hvorpå kjøkkenet eksploderte i latterbrøl. Han spiste nå opp maten da, men saken kom ikke opp noe mer. Etterpå, mens vi spiste, kom servitøren (=mor i huset) og spurte meg om å få bomme småpenger sånn at hun kunne ringe en privat samtale fra myntapparatet i restauranten. Dere skjønner, de hadde ikke fasttelefon til personalet... Det hele sluttet med at far i huset løp etter mor i huset og jagde henne rundt mellom bordene i restauranten mens han ropte og skrek og hun gråt så tårene sprutet og jamret seg. Da hun forsvant inn på kjøkkenet snudde han seg megetsigende mot gjestene og gestikulerte med hendene og en grimase at dama var kokko i hodet. Det var en interessant kveld på restaurant.

Men det skal de ha - de lager skikkelig god mat til en bra pris der!!

Skrevet

På en "restaurant" på bydga som så ut som en krysning mellom et bingolokale og et venteværelse: "Kan vi få en flaske rødvin?" Damen går bort i cola-kjøleskapet og tar ut en flaske rødvin. "Vi synes den er for kald, vi. Vi tar hvitvin i stedet, takk." "Men den er jo like kald!" :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...