Diana Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 (endret) Her i huset er Roblox det store innen spill for tiden. Alle barna spiller det, og de syns det er kjempe kjekt. Men så fikk jeg høre av min mellomste at deres far har sagt det han får ikke spille det pga aldersgrensen. Han syns det var veldig urettferdig at han ikke fikk spille det, da brødrene hans gjør det. Jeg sendte mld til far og spurte. Fikk da vite at ingen av dem skal spille Roblox fordi google play har satt aldersgrensen til 12 år pga internett tilgangen med mulighet til å chatte med hvem man måtte ønske og laste ned og spille mye rart på selve spillet. Jeg viste ikke at det var 12 års grense på spillet, men velger da å høre på barnas far. Jeg fortalte dette til min samboer som ikke var enig i dette. Roblox selv har ikke satt aldersgrense, men anbefaler at barn under 13 år har foreldreoppsyn mens de spiller. De har også lagt inn en foreldre kontroll som gjør at man kan skrue av chat og spill muligheter på spillet kunne samboeren fortelle. Han ser ikke problemet med at de spiller Roblox da dette er et spill som fokuserer på mestring, læring og som er ment som et education spill. Så jeg inngikk et kompromiss med barna. De får spille Roblox, men jeg setter på foreldrekontrollen. Det var greit, frem til de fant ut at nå kan de ikke spille noen av spillene inne i Roblox. Så til spørsmålet. Får deres barn spille dette? Hvorfor/hvorfor ikke? Bør jeg holde meg barnas far og slette spillet helt, eller skal jeg gjøre som nå, la de få spille med foreldrekontrollen på? Barna mine er forresten 6, 8 og 10 år Endret 18. februar 2018 av Diana
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #2 Skrevet 18. februar 2018 Vil nok si at den yngste er litt liten. Og det ER mange forskjellige spill inne på roblox. Følg med og "godkjenn" spillene de velger. Spill litt selv for å sette deg inn i hvordan det fungerer. Anonymkode: 46230...a33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå