Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i 2 år vært ansatt som vikar i en matbutikk. Kjenner det at jeg ikke klarer å jobbe der lenger, jobben gjør meg rett og slett syk. Har aldri likt meg der, men har alltid bare holdt ut fordi det ikke er så veldig mye å velge mellom for meg her jeg bor. Har ingen utdannelse.

Er bipolar 2 og sliter en god del med depresjon og angst. Mye av det som gjør meg dårlig på jobb er alt stresset. Stort sett er det så hektisk og så mye å gjøre at jeg sjeldent rekker å spise på jobb. I tillegg er sjefen ganske uproff, krevende og til tider umulig å ha med å gjøre. Blir det tatt opp at man ikke trives så blir det ganske ukoselig på jobb. Har sett det skje med andre som ikke trives.

Har gått til psykolog og de har anbefalt å sykemelde meg fordi jeg har hatt flere bipolare episoder i det siste på grunn av stress og at jeg ikke har det helt bra om dagen. Men siden jeg er vikar uten faste timer på kontrakta kan jeg regne med at jeg ikke har noe jobb å gå tilbake til. Kontrakt har jeg selvfølgelig etterlyst ved flere tilfeller siden jeg jobber så mye der som jeg gjør, men den ser ikke ut til å komme med det første.

Jeg veit, langt og kjipt innlegg. Det jeg rett og slett lurer på er om det er noen som har vært i lignende situasjon og hva de gjorde for å fikse det? Og om det er noen som veit hva jeg kan få hjelp til av nav fram til jeg finner en annen jobb? Kjenner at livskvaliten min er rett og slett ræva om dagen og jeg må få endra på det før jeg faller helt i kjellern. Tusen takk på forhånd for de som gidder å ta seg tia til å svare :)

Anonymkode: 14b85...5fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan vise til lønnsslipp på hvor mange timer du gjennomsnittlig jobber pr uke til nav ved evt sykemelding. (Merk: tror). 

I din situasjon ville jeg søkt ny jobb. Sjefen kommer ikke til å endre seg og det vil være like stressende fremover sålenge ingen ting blir gjort. Jeg er bipolar selv og kjenner til effekten av stress. Her tror jeg du skal tenke på helsa di og komme deg bort. Forhør deg med nav om hvilken hjelp du kan få, så tar du et valg etter det.

Anonymkode: 0438a...4c8

• Liker 2
Skrevet
På Sunday, February 18, 2018 den 10.21, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du kan vise til lønnsslipp på hvor mange timer du gjennomsnittlig jobber pr uke til nav ved evt sykemelding. (Merk: tror). 

I din situasjon ville jeg søkt ny jobb. Sjefen kommer ikke til å endre seg og det vil være like stressende fremover sålenge ingen ting blir gjort. Jeg er bipolar selv og kjenner til effekten av stress. Her tror jeg du skal tenke på helsa di og komme deg bort. Forhør deg med nav om hvilken hjelp du kan få, så tar du et valg etter det.

Anonymkode: 0438a...4c8

Tusen takk for svar! Da skal jeg høre med nav om det :) ja holder øya oppe hele tia så håper det kommer noe snart som jeg kan søke på. Er lei av å føle at jeg bare overlever uten å leve fordi jobben og sjefen krever for mye av meg.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

ja holder øya oppe hele tia så håper det kommer noe snart som jeg kan søke på.

Husk at de fleste jobber går via nettverk og utlyses ikke formelt, så spre ordet til nettverket ditt og kontakt steder der du ønsker å jobbe.

Anonymkode: c2b62...2bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...