AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Avisen skrev om «guttene som ble valgt vekk». Hvorfor ble disse guttene valgt vekk og hvilke type mennesker da? Jeg har ikke tilgang til å lese hele artikkelen men her står det nok egentlig: Gutta som ble valgt bort: – Det hender selvfølgelig at jeg ønsker meg et annet liv Også står det kort at de bor alene og ikke får barn men vil ha det. Er det fordi de bor langt inni granskauen slik at nesten ingen ferdes der? Anonymkode: eb1bf...e72
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #2 Skrevet 18. februar 2018 Det stemmer ikke helt mener jeg fordi mange før disse ble «valgt vekk» men ble i lag med ei fra Brasil og sånn. Så artikkelen er vel ikke helt korrekt? Anonymkode: eb1bf...e72 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #3 Skrevet 18. februar 2018 Damer har det ikke manglet på for Per, men det lettsindige ungkarslivet med korte forhold og mye alenetid har ikke bare fordeler. Nå kjenner han 50-årene komme krypende, og utsiktene til en pensjonstid uten partner og barn frister ikke noe særlig. – Det er greit å være fri og frank også, men når du nærmer deg 50, begynner du å tenke litt over livet ditt. ... Kenneth Aarskaug Wiik i Statistisk sentralbyrå har forsket på familiedemografi i Norge. I en undersøkelse så han på hvem som ikke hadde erfaring fra samboerskap eller ekteskap ved 40-årsalderen. ... – Kvinner har en tendens til å velge vekk «bare ikke nå»-menn, menn som aldri blir klare for å få barn, til fordel for menn som er klare for å få barn og som kanskje har barn fra før. ... I hverdagen, med lange dager på gården og mye å henge fingrene i, synes ikke bonden Per det er noe problem å være alene. Det er på fritiden og i høytidene han kjenner det mest. Da synes han det er kjedelig å ikke ha noen å finne på ting sammen med. – Jeg er ikke så opptatt av familieselskaper, det synes jeg egentlig bare er slitsomt. Men det er kjipt å måtte gjøre alt alene og ikke ha noen å for eksempel lage mat sammen med. ... Også Carl Ove på Majorstua har kjent på presset utenfra. Det er nok verre for kvinner, tror han, men han har fått sine kommentarer. – «Du må jo få barn, du ville blitt en veldig god far», sier noen. «Vi får se hva som skjer», svarer jeg da. Det er blitt mitt standardsvar. ... Men også for mennene som bor i byen, dit kvinnene valfarter, viser det seg vanskelig å kunne bli far. Mange av mennene Jensen har snakket med sier at jo, de vil ha barn, men ikke akkurat nå. Dette bekrefter bare det inntrykk jeg har hatt fra før, at det er mennene selv som er skyld i at det ikke blir barn på dem. Enten fordi de ikke ønsker barn, eller fordi de ikke ønsker barn "akkurat nå". Anonymkode: 33046...4fa 42
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 18. februar 2018 Høres ut for meg som om det er guttene som selv velger vekk, ikke omvendt. Anonymkode: 091d9...0cb 59
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #5 Skrevet 18. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut for meg som om det er guttene som selv velger vekk, ikke omvendt. Anonymkode: 091d9...0cb Ja, det står jo eksplisitt at det ikke har manglet med damer på Per, men han har kun vært ute etter korte forhold og moro. Og så blir han 50 og innser vel at det har gått endel tog pga egen oppførsel og egne livsvalg. Helt Ok at han har mange korte forhold, eget valg, men kom ikke her og skyld på at han blir «valgt bort» av kvinner når han er 50. Anonymkode: e0862...4c4 43
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #6 Skrevet 18. februar 2018 Det finnes utallige tråder som toucher enslighet på dette forumet. I mitt hode har mennesker, både menn og kvinner, som vil og prøver å finne noen, min fulle sympati. De som sitter og venter, og mener at en kjæreste liksom skal komme å banke på døra, må skylde på seg selv. Anonymkode: fad0f...d5d 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #7 Skrevet 18. februar 2018 Det er hardere konkurranse om damene med den massive innvandringen de siste 20 årene. Noen norske menn når ikke opp i konkurransen, andre gidder ikke rotterace og melder seg ut. Alt i alt er det ikke synd på dem. Anonymkode: 98050...61b 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #8 Skrevet 18. februar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut for meg som om det er guttene som selv velger vekk, ikke omvendt. Anonymkode: 091d9...0cb Tror ikke det. I det tilfellet er det nok mange kvinner som har takket nei og nå har de infunnet seg med et ensomt liv eller et liv med thaidame. Synd at at thaidamer blir degradert slik og det er ikke meningen men det er disse mennene som gjør det. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det står jo eksplisitt at det ikke har manglet med damer på Per, men han har kun vært ute etter korte forhold og moro. Og så blir han 50 og innser vel at det har gått endel tog pga egen oppførsel og egne livsvalg. Helt Ok at han har mange korte forhold, eget valg, men kom ikke her og skyld på at han blir «valgt bort» av kvinner når han er 50. Anonymkode: e0862...4c4 Ja Ok. Så folk har vært interessert i dem. Ja Yeah right. Anonymkode: eb1bf...e72
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #9 Skrevet 18. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes utallige tråder som toucher enslighet på dette forumet. I mitt hode har mennesker, både menn og kvinner, som vil og prøver å finne noen, min fulle sympati. De som sitter og venter, og mener at en kjæreste liksom skal komme å banke på døra, må skylde på seg selv. Anonymkode: fad0f...d5d De drar nok til Thailand og finner ei og det må de jo få lov til. Anonymkode: eb1bf...e72 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #10 Skrevet 18. februar 2018 Selvfølgelig velger kvinner vekk menn med ikke barn nå-holdninger. Vi har ikke all verdens tid på oss! Disse mennene kunne blitt valg dersom de viste at de ville noe seriøst. Så det er de som må ta seg sammen og bli voksne. Det er bare forbanna sutring! Anonymkode: 7f823...377 40
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #11 Skrevet 18. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig velger kvinner vekk menn med ikke barn nå-holdninger. Vi har ikke all verdens tid på oss! Disse mennene kunne blitt valg dersom de viste at de ville noe seriøst. Så det er de som må ta seg sammen og bli voksne. Det er bare forbanna sutring! Anonymkode: 7f823...377 Tror ikke det er hele grunnen. Tror det er fordi jenter aldri ser for seg noen ting med dem. De tror vel selv at det er pga ikke-nå til barn men det er mange andre grunner også. At de er uhøfflige, sure, ustabile, pluss så masse mer tror jeg ikke de skjønner. Men ingen er interessert i allefall. Tror de er litt bitre pga det. Men jeg vet ikke altså... Anonymkode: eb1bf...e72 4
Perle Skrevet 18. februar 2018 #12 Skrevet 18. februar 2018 Ikke alle bør formere seg. Dette vet alle som bedriver selektiv dyreavel. 11
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #13 Skrevet 18. februar 2018 8 minutter siden, Perle skrev: Ikke alle bør formere seg. Dette vet alle som bedriver selektiv dyreavel. Man vet jo også at mesteparten av hunder som er kjæledyr i dag, ikke burde vært avlet frem. At folk for barn i Norge sier absolutt ingenting om arvematerialet til foreldrene, i mange tilfeller heller tvert i mot. Anonymkode: fad0f...d5d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #14 Skrevet 18. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man vet jo også at mesteparten av hunder som er kjæledyr i dag, ikke burde vært avlet frem. At folk for barn i Norge sier absolutt ingenting om arvematerialet til foreldrene, i mange tilfeller heller tvert i mot. Anonymkode: fad0f...d5d Tror du er på feil tråd. Anonymkode: eb1bf...e72 1
visp Skrevet 18. februar 2018 #15 Skrevet 18. februar 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det. I det tilfellet er det nok mange kvinner som har takket nei og nå har de infunnet seg med et ensomt liv eller et liv med thaidame. Synd at at thaidamer blir degradert slik og det er ikke meningen men det er disse mennene som gjør det. Ja Ok. Så folk har vært interessert i dem. Ja Yeah right. Anonymkode: eb1bf...e72 Når man vet hvor vanskelig det er å treffe noen man liker godt nok til å ville leve sammen med så ringer det noen bjeller om personen bare kan dra til et vilkårlig land og plukke ut et menneske og se seg ferdig med avgjørelsen. Det er et menneske som tenker så utrolig annerledes enn meg at det blir for store forskjeller. Noe annet er det om de har truffet dama og forelsket seg uten å bestille reise som inkluderer dame. Selv har jeg aldri hatt barn i tankene når jeg har gått inn i relasjon med noen. Tviler veldig sterkt på at det er det at mennene ikke vil ha barn enda som er grunn til at de må leve alene. Får ikke lest artikkelen da, men begge kjønn sliter jo idag med å finne den rette og mye av grunnen er hvordan samfunnet har blitt. Før var det forventet at man levde med noen og man måtte ofte gifte seg pga graviditet og da levde man i årevis med et menneske man antageligvis ikke hadde valgt idag. Personlig tror jeg at alle idag forventer altfor store ting fra et forhold. Et forhold betyr mye kamelsvelging og idag har de fleste blitt altfor individualister til å klare å svelge unna så mye som det kreves, men når unger og lån begynner å gjøre seg gjeldende holder man sammen fordi det blir en rutine. Meeeeen...jeg ser også mange bra forhold, så det finnes jo:) 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #16 Skrevet 18. februar 2018 Jeg synes ikke synd på de mennene ( som har hatt et normalt utseende og ellers er oppegående ) og som nærmer seg 50 og som er single og barnløse. Det er selvvalgt. De har valgt bort kvinner og barn fordi det ikke har passet dem. Og nå når de begynner å bli eldre så angrer de og skaffer seg thaidamer i panikk for å slippe å bli gamle alene. Jeg synes mer synd på de unge mennene idag ( pga den massive innvasjonen av menn fra utlandet ) det er de som har størst konkurranse om de unge kvinnene enn menn som er 50 år har hatt. Anonymkode: b2c6a...a60 7
Violetta Skrevet 18. februar 2018 #17 Skrevet 18. februar 2018 Hvorfor skriver de om gutter og ikke menn? Gutter på femti liksom? 17
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #18 Skrevet 18. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Damer har det ikke manglet på for Per, men det lettsindige ungkarslivet med korte forhold og mye alenetid har ikke bare fordeler. Nå kjenner han 50-årene komme krypende, og utsiktene til en pensjonstid uten partner og barn frister ikke noe særlig. – Det er greit å være fri og frank også, men når du nærmer deg 50, begynner du å tenke litt over livet ditt. ... Kenneth Aarskaug Wiik i Statistisk sentralbyrå har forsket på familiedemografi i Norge. I en undersøkelse så han på hvem som ikke hadde erfaring fra samboerskap eller ekteskap ved 40-årsalderen. ... – Kvinner har en tendens til å velge vekk «bare ikke nå»-menn, menn som aldri blir klare for å få barn, til fordel for menn som er klare for å få barn og som kanskje har barn fra før. ... I hverdagen, med lange dager på gården og mye å henge fingrene i, synes ikke bonden Per det er noe problem å være alene. Det er på fritiden og i høytidene han kjenner det mest. Da synes han det er kjedelig å ikke ha noen å finne på ting sammen med. – Jeg er ikke så opptatt av familieselskaper, det synes jeg egentlig bare er slitsomt. Men det er kjipt å måtte gjøre alt alene og ikke ha noen å for eksempel lage mat sammen med. ... Også Carl Ove på Majorstua har kjent på presset utenfra. Det er nok verre for kvinner, tror han, men han har fått sine kommentarer. – «Du må jo få barn, du ville blitt en veldig god far», sier noen. «Vi får se hva som skjer», svarer jeg da. Det er blitt mitt standardsvar. ... Men også for mennene som bor i byen, dit kvinnene valfarter, viser det seg vanskelig å kunne bli far. Mange av mennene Jensen har snakket med sier at jo, de vil ha barn, men ikke akkurat nå. Dette bekrefter bare det inntrykk jeg har hatt fra før, at det er mennene selv som er skyld i at det ikke blir barn på dem. Enten fordi de ikke ønsker barn, eller fordi de ikke ønsker barn "akkurat nå". Anonymkode: 33046...4fa Dette har jeg sagt GJENTATTE GANGER! Skal kopi paste link til tråden om «professor mener kvinner må bli mindre kresne» fordi dette er NØYAKTIG hva jeg hevder i tråden der! Anonymkode: 09423...2c6 15
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #19 Skrevet 18. februar 2018 Artikkelen sier at 25% av alle menn over 45 er enslige. Jeg har litt problem med å tro at det virkelig er 25% av mennene som er så lite attraktive. Etter å ha lest dette har jeg økt forståelse og sympati for at de importerer ei dame fra Thailand. Jeg har tenkt at menn med Thaidamer er de 1 % minst sympatiske og at det ikke er noe rart at de ikke finner seg norsk dame. Men når det er 25% så er den nesten et samfunnsproblem. Da bør man virkelig vurdere seriøst å hjelpe disse mennene med å finne seg en utenlands partner når norske kvinner ikke er interessert. Det er nå litt merkelig med kvinner da som gjerne vil gå etter den samme mannen. De vil heller ha en mann som har kull fra før og trolig beveger seg videre enn en mann som holder seg trofast til de. Det er noe merkelige greier i kvinners biologiske instinkter og psyke på dette området. Det er tydeligvis fortsatt Alfa-hannene alle vil ha. En som dominerer, nedlegger og løper videre. Anonymkode: d7d7d...90f 1
SunnivaOslo Skrevet 18. februar 2018 #20 Skrevet 18. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Damer har det ikke manglet på for Per, men det lettsindige ungkarslivet med korte forhold og mye alenetid har ikke bare fordeler. Nå kjenner han 50-årene komme krypende, og utsiktene til en pensjonstid uten partner og barn frister ikke noe særlig. – Det er greit å være fri og frank også, men når du nærmer deg 50, begynner du å tenke litt over livet ditt. ... Kenneth Aarskaug Wiik i Statistisk sentralbyrå har forsket på familiedemografi i Norge. I en undersøkelse så han på hvem som ikke hadde erfaring fra samboerskap eller ekteskap ved 40-årsalderen. ... – Kvinner har en tendens til å velge vekk «bare ikke nå»-menn, menn som aldri blir klare for å få barn, til fordel for menn som er klare for å få barn og som kanskje har barn fra før. ... I hverdagen, med lange dager på gården og mye å henge fingrene i, synes ikke bonden Per det er noe problem å være alene. Det er på fritiden og i høytidene han kjenner det mest. Da synes han det er kjedelig å ikke ha noen å finne på ting sammen med. – Jeg er ikke så opptatt av familieselskaper, det synes jeg egentlig bare er slitsomt. Men det er kjipt å måtte gjøre alt alene og ikke ha noen å for eksempel lage mat sammen med. ... Også Carl Ove på Majorstua har kjent på presset utenfra. Det er nok verre for kvinner, tror han, men han har fått sine kommentarer. – «Du må jo få barn, du ville blitt en veldig god far», sier noen. «Vi får se hva som skjer», svarer jeg da. Det er blitt mitt standardsvar. ... Men også for mennene som bor i byen, dit kvinnene valfarter, viser det seg vanskelig å kunne bli far. Mange av mennene Jensen har snakket med sier at jo, de vil ha barn, men ikke akkurat nå. Dette bekrefter bare det inntrykk jeg har hatt fra før, at det er mennene selv som er skyld i at det ikke blir barn på dem. Enten fordi de ikke ønsker barn, eller fordi de ikke ønsker barn "akkurat nå". Anonymkode: 33046...4fa Helt enig. Dette har jeg nevnt i andre diskusjoner,menn som skal være ungkarer til de er langt oppi årene og som deretter skylder på samfunnet fordi "ingen damer vil ha dem". De har hatt tilbud og mulighet,men de skal leke seg lengst mulig. 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå