AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Det er morsomt hvordan rike menn ikke skal få lov til å lage egne klubber, der de drikker og sosialiserer seg sammen. Type gentleman klubber, som det fantes mange av på 1800-tallet. Mens fattige menn får lov til å lage egne klubber og gjøre akkurat som de vil. Les mer om en slik sak her: http://www.side3.no/medlemskap-i-denne-klubben-koster-10-millioner-kroner-kvinner-har-ingen-adgang/3423414542.html Hvorfor er det greit at fattige menn får lage egne klubber, men ikke rike menn? Anonymkode: a1e4f...575
Cuntzilla Skrevet 18. februar 2018 #2 Skrevet 18. februar 2018 De får jo lov til det? Andre må jo få lov til å kritisere dem uten at du skal tute av den grunn. Nok av klubber for fattige mannfolk som kritiseres også, som mannegruppa Ottar og FrP. 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #3 Skrevet 18. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er morsomt hvordan rike menn ikke skal få lov til å lage egne klubber, der de drikker og sosialiserer seg sammen. Type gentleman klubber, som det fantes mange av på 1800-tallet. Mens fattige menn får lov til å lage egne klubber og gjøre akkurat som de vil. Les mer om en slik sak her: http://www.side3.no/medlemskap-i-denne-klubben-koster-10-millioner-kroner-kvinner-har-ingen-adgang/3423414542.html Hvorfor er det greit at fattige menn får lage egne klubber, men ikke rike menn? Anonymkode: a1e4f...575 Fordi rike menn faktisk kan utrette noe. Fattige menn har ingen midler og er ingen trussel. De blir bare en skrikende gruppe. Hvis vi tenker typisk britiske overklasseklubber vil jeg tro at alt de fostrer er av negativ betydning. Kvaliteter man får av et behagelig liv med ukomplisert tilgang til ressurser. Menneskelige kvaliteter. Det kan bli churchills ut av slikt og det er ikke bra. De er trusler mot orden i samfunnet. Akk, ja. Hvem faller vel ikke for en mann som vet å føre seg og som ikke bryr seg om alle de små følelsesmessige bagateller. De trenger vel rikmannsklubber for å takle kvinnelig galskap. Kvinner er ekstremt krevende, synes jeg. Anonymkode: 773ea...910 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #4 Skrevet 19. februar 2018 Skjønner ikke helt hva du mener? Det fins vel ingen klubber for fattige, der rike utelates og diskrimineres? Grunnen til at det ikke er lov å lage klubber kun for rike er jo at det er diskriminering. Ja mange utesteder diskriminerer folk pga hudfarge eller klær,og pga økonomi er jo også like ille. Anonymkode: 7ce64...d32 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #5 Skrevet 19. februar 2018 Klubben er jo oppe og går, så tydelig har de lov til det. Folk må da få lov til å latterliggjøre klubben eller kritisere den så mye de vil, det betyr ikke at det ikke er lov å starte en slik klubb.. Anonymkode: 89cd5...8dd 2
Fru Uperfekt Skrevet 19. februar 2018 #6 Skrevet 19. februar 2018 På 18.2.2018 den 2.42, Cuntzilla skrev: De får jo lov til det? Andre må jo få lov til å kritisere dem uten at du skal tute av den grunn. Nok av klubber for fattige mannfolk som kritiseres også, som mannegruppa Ottar og FrP. Vet ikke med Ottar men du må lese deg opp på FrP
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #7 Skrevet 19. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt hva du mener? Det fins vel ingen klubber for fattige, der rike utelates og diskrimineres? Grunnen til at det ikke er lov å lage klubber kun for rike er jo at det er diskriminering. Ja mange utesteder diskriminerer folk pga hudfarge eller klær,og pga økonomi er jo også like ille. Anonymkode: 7ce64...d32 Ah, alt hva overklassen går glipp av i sin travle naivitet... Aristokratiets bedårende ignoranse... Skal ta deg med en dag jeg. Hvis du tør Anonymkode: 7fad1...9b0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #8 Skrevet 19. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah, alt hva overklassen går glipp av i sin travle naivitet... Aristokratiets bedårende ignoranse... Skal ta deg med en dag jeg. Hvis du tør Anonymkode: 7fad1...9b0 På hva da? Anonymkode: 7ce64...d32
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #9 Skrevet 19. februar 2018 Blitzhuset? Henger rike der også. Ingen som utelates Anonymkode: 7ce64...d32
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #10 Skrevet 19. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hva da? Anonymkode: 7ce64...d32 All kulturell innovasjon av betydning betydning oppstår blant de fattige. Anonymkode: 7fad1...9b0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #11 Skrevet 19. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: All kulturell innovasjon av betydning betydning oppstår blant de fattige. Anonymkode: 7fad1...9b0 Det utestenger ikke de rike Anonymkode: 7ce64...d32
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #12 Skrevet 19. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det utestenger ikke de rike Anonymkode: 7ce64...d32 Nei, for de rike har aldri vært interessert i å ta del, før flere generasjoner etterpå Anonymkode: 7fad1...9b0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #13 Skrevet 19. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, for de rike har aldri vært interessert i å ta del, før flere generasjoner etterpå Anonymkode: 7fad1...9b0 Hva er det du sikter til egentlig? Virker ikke som at du har forstått hva tråden, eller svaret mitt handlet om i det hele tatt Anonymkode: 7ce64...d32
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #14 Skrevet 19. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du sikter til egentlig? Virker ikke som at du har forstått hva tråden, eller svaret mitt handlet om i det hele tatt Anonymkode: 7ce64...d32 Jeg svarer på spørsmålet ditt. Rikmannsklubber har vi jo mange av. De generer bare krig og fattigdom. Fattigklubber generer noe av verdi. Anonymkode: 7fad1...9b0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #15 Skrevet 19. februar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarer på spørsmålet ditt. Rikmannsklubber har vi jo mange av. De generer bare krig og fattigdom. Fattigklubber generer noe av verdi. Anonymkode: 7fad1...9b0 Spørsmålet mitt til deg var "På hva da?" når du skrev "Ah, alt hva overklassen går glipp av i sin travle naivitet... Aristokratiets bedårende ignoranse... Skal ta deg med en dag jeg. Hvis du tør " som et svar på min kommentar at det er diskriminering å utelate noen pga farge, klær eller økonomi, og at ts tar feil, for det finnes ingen klubber for fattige der rike utelukkes. Selv på blitzhuset som er i mot kapitalismen og rike, er rike velkomne. Hva er min ignoranse? Tror du jeg er en naiv overklasse kvinne? Heller tvert i mot, du må lære deg å lese litt bedre. Anonymkode: 7ce64...d32 1
Cuntzilla Skrevet 19. februar 2018 #16 Skrevet 19. februar 2018 (endret) 2 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Vet ikke med Ottar men du må lese deg opp på FrP Glemmer alltid at KG er fullt av kverulanter, så det går ikke an å tulle med noe her uten at minst en person tar det seriøst. Det var en spøk, FrP er strengt tatt ikke en klubb engang. Ottar vet jeg ingenting om inntekten til medlemmene på. Enig i at det ikke var mitt sterkeste forsøk på humor da Poenget var bare at det ikke er unikt å få kritikk, det er bare tull at det er bare fordi de er rike de får det, imens alle fattige kan lage hvilke klubber de vil uten at noen bryr seg. Noe sier meg dog at medlemmene av disse gutteklubben og losjene gir blanke i at fattige eller kvinner eller andre som ikke får bli med er gretne, det er jo en del av det som gjør dem eksklusive. Så TS, tørk dine tårer, disse mennene lever veldig fint med at folk tror de styrer samfunnet bak lukkede dører og at ikke alle kan deres hemmelige håndtrykk og sanger. Endret 19. februar 2018 av Cuntzilla
Fru Uperfekt Skrevet 19. februar 2018 #17 Skrevet 19. februar 2018 2 timer siden, Cuntzilla skrev: Glemmer alltid at KG er fullt av kverulanter, så det går ikke an å tulle med noe her uten at minst en person tar det seriøst. Det var en spøk, FrP er strengt tatt ikke en klubb engang. Ottar vet jeg ingenting om inntekten til medlemmene på. Enig i at det ikke var mitt sterkeste forsøk på humor da Poenget var bare at det ikke er unikt å få kritikk, det er bare tull at det er bare fordi de er rike de får det, imens alle fattige kan lage hvilke klubber de vil uten at noen bryr seg. Noe sier meg dog at medlemmene av disse gutteklubben og losjene gir blanke i at fattige eller kvinner eller andre som ikke får bli med er gretne, det er jo en del av det som gjør dem eksklusive. Så TS, tørk dine tårer, disse mennene lever veldig fint med at folk tror de styrer samfunnet bak lukkede dører og at ikke alle kan deres hemmelige håndtrykk og sanger. Det du glemmer er at humor i skriftsform ikke nødvendigvis fanges opp på samme måte som i muntlig form. Frimurerlosjen er vel fremdeles stengt for kvinner...
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #18 Skrevet 19. februar 2018 Det virker som om du tenker på det å "få lov" som et barn gjør. Mamma blir sint, ergo får jeg ikke lov. Det å få negativ omtale eller kritikk er ikke det samme som å ikke få lov. Klubben eksisterer, og lever. Ergo får de lov. Du er ikke fritatt fra kritikk. Personlig kunne jeg knapt brydd meg mindre. Anonymkode: b0edd...35f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #19 Skrevet 19. februar 2018 9 timer siden, Cuntzilla skrev: Glemmer alltid at KG er fullt av kverulanter, så det går ikke an å tulle med noe her uten at minst en person tar det seriøst. Og det kommer fra en feminist.... Nei jeg kommer ikke til å forklare ironien i det for deg. Anonymkode: a06ab...e54
Cuntzilla Skrevet 19. februar 2018 #20 Skrevet 19. februar 2018 8 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Det du glemmer er at humor i skriftsform ikke nødvendigvis fanges opp på samme måte som i muntlig form. Frimurerlosjen er vel fremdeles stengt for kvinner... Haha sant det, jeg klarer likevel ikke å forholde meg helt seriøst. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og det kommer fra en feminist.... Nei jeg kommer ikke til å forklare ironien i det for deg. Anonymkode: a06ab...e54 Æsj, kan ignorerte brukere fremdeles diskutere med meg som anonyme brukere? Dårlig system når man får en irriterende stalker på nakken. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå