Gå til innhold

svigers kommer ikke i dåpen

Anbefalte innlegg

Gjest fimlene
Skrevet

jeg er fortvilet fordi mine dvigerforeldre kommer ikke i dåpen og heller ikke svigersøster med sine barn. vi har et anstrengt forhold men prøver å gjøre det beste ut av sit. pga barna blant annet. vi sa i jula at vi kom til å ha dåp i løpet av neste 2 mnd. så inviterte vi i begynnelsen av januar og da sa de at de skulle bort og ikkk kunne komme. søstra sier at han heller ikke kan komme hvis det blir på den datoen som vi har valgt da hun har innleveringer. virker som de prøver å unngå å komme. vi har prøvd å bytte dato men vanskelig for andre da å komme.

lurer på om de ikke blir å komme uansett hva vi gjør. de er av typen som alltid er vanskelige med oss. mannen min mener vi ikke skal bytte dato. det er jo hans familie men er redd vi blir å angre. har alltid vært dårlig forhold men vi har jo alltid prøvd.

søstra kan ikke gjøre noe uten sine foreldre og er veldi umoden og trenger hjelp til å kle på seg bunad så vi skjønte at hun kom til å melde avbud hvis de ikke kom.

synes vi var ute i god tid med invitasjonen o foreldrene hans er pensjonister og har sagt at de ikke kom til å reise til syden nå. reisekameratene deres sa at de kunne vente til etter dåpen men svigers ville ikke. moren sa at det betyr jo ikke noe om vi ikke kommer, føler at de ikke har lyst å komme fordi de er redd for å møte min familie og føle seg dum fordi de blant annet vet alt det slemme denne familien har gjort mot oss.

ble langt innlegg, men lure så veldi på om dette betyr at de ønsker å kutte oss helt ut, og da vil jo ikke jeg mase på dem heller. alt skal bestandig være slik de vil, men det er jo selvfølgelig sett fra min side. noen som har noen tanker så blir jeg glad. datoen begynner jo å nærme seg - slutten av februar :veldigsur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du har grunn til å være skuffet.

Uavhengig av religøs tilknytning er dette en stor opplevelse for oss foreldre. Det vet dine svigerforeldre også.

De fleste svigerforeldre ville sansynligvis ha utsatt en sydentur sålenge de likevel er pensjonister og kan ta denne turen når de vil ellers.

Det kan jo være at det er reelle årsaker til at det er vanskelig, men det kan i utgangspunktet synes som om det er dere de ønsker å ramme med sin manglende interesse.

Gjest fimlene
Skrevet

tusen takk for svar :)

mannen min sier at det er netop å sette seg selv i fokus de ønsker å oppnå med dette, men han mener det er på tide vi markerer oss og ikke lar dem få det slik de vil. tanken er jo der at de på denne måten kan ødelegge dagen for oss. men det som verre er er at de kan ødelegge dagen mer ved å komme. det gjorde de i forrige dåp og i bryllupet. man vet aldri hva som kommer. alt er selvfølgelig sett fra vår side.

vet at dagen blir hyggeligere uten dem, men så er det jo det formelle og hva vil folk si. huff og hva vil poden si en gang i fremtiden. føler så ansvar for fred i familien

Skrevet

Min sønns farfar kom heller ikke i dåpen. Han rett og slett bare kom ikke. Festlig.

Hold på datoen dere har satt, og la det stå til. Lillegutt kommer ikke til å merke det uansett :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

vet u, slutt å diskutere med fam. Man inviterer og ferdig med det.

det er opp til hver enkelt å takke ja/nei.

Gjest Anonymous
Skrevet
tusen takk for svar :)  

mannen min sier at det er netop å sette seg selv i fokus de ønsker å oppnå med dette, men han mener det er på tide vi markerer oss og ikke lar dem få det slik de vil. tanken er jo der at de på denne måten kan ødelegge dagen for oss. men det som verre er er at de kan ødelegge dagen mer ved å komme. det gjorde de i forrige dåp og i bryllupet. man vet aldri hva som kommer. alt er selvfølgelig sett fra vår side.  

vet at dagen blir hyggeligere uten dem, men så er det jo det formelle og hva vil folk si. huff og hva vil poden si en gang i fremtiden. føler så ansvar for fred i familien

Mannen din høres fornuftig ut. Ja, hva vil folk si? Det er vel ingenting å bry seg om. DU kan ikke noe for at svigers oppfører seg slik.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kos dere uten de på den store dagen. Hva folk mener spiller ingen rolle.

Bedre å tilbringe dagen med mennesker som sprer glede.

Jeg har ikke noe forhold til min svigermor. Ønsker ikke å ha henne i livet mitt og har fortalt henne det.

Men hun har ikke vett nok til å holde seg unna på slike dager.

Fatter ikke at hun tør å møte min familie etter alt hun har gjort.....så jeg ser ikke frem til vår dåp.

Ville mye heller ha kost meg med de som ønsker oss vel.

Skrevet

Vil de ikke delta i sitt eget barnebarns dåp...?? :o

Så kos dere på den store dagen uten dem!

Dere har invitert dem, og de har valgt å ikke komme... Det er ikke ditt "problem" lenger da.

Skjønner godt at du er skuffet! Det hadde jeg også blitt! (Men mine foreldre og svigerforeldre hadde, om nødvendig, tatt fri fra jobben en hel uke, for å kunne være til stede...)

Hva folk mener er ikke ditt "problem", men dine svigers.

Kos dere, og lykke til med dagen!!

Skrevet

Sier som de andre her, jeg... kos dere uten svigers - så blir de sittende uten å få være med i sitt barnebarns dag... det er dem sitt tap, ikke deres.

Min yngste sønn ble ikke døpt, vi valgte navnedag. Det var farfar så imot, han ble litt sint fordi vi ikke holdt tradisjonen i hevd og døpte... så han nektet å komme. Han kjøpte sin egen gave som han sendte med farmor og tante, men han valgte å bli hjemme.

Vi brydde oss ikke noe om det, og når det har blitt snakket om i ettertid, så er det heller ingen som bryr seg om det nå så... han om dét...

Gjest Fimlene
Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Jeg har nå vent meg til tanken på at de ikke kommer og gleder meg til den store dagen. Jeg tenker også at de går glipp av noe stort og det er det kun de som må leve med for vi bryr oss ikke lengre. De har sviktet oss nok. Tror livet kan bli litt bedre uten å bekymre seg for hva de kan stelle i stand. Har grudd meg så veldig til denne og andre begivenheter fordi man aldri vet hva som vil komme.

Forrige dåp kom ikke svigersøster og hun sa til svigermor at hun ikke brydde seg om å komme i dåp til den stygge ungen( og det var den nydelige lille poden min hun snakket om) Så fikk hun noen venner å ringe svigermor og skjelle henne ut dagen før dåpen slik at svigermor satt med tårer i øynene under hele dåpen og ingen fikk til å prate med henne. Etterpå snakket hun til alle at hun ikke fikk holde dåpsbarnet enda det var hun som var helt borte vekk og ikke en tanke gikk til barnet.

Nei nå tror jeg faktisk vi er kvitt et megaproblem fordi jeg føler at de har valgt oss bort ved å ikke komme i en slik stor dag. Og jeg kommer ikke til å være redd for hva folk måtte si for det er jo faktisk mest flaut for dem selv om de jo kan vinkle det slik at vi er så vanskelig. Men nå gidder jeg ikke tenke mer på hva hun kan stelle istand. Takker gud hver dag for den herlige mannen min som er villig til å gå videre med meg uten disse små :evil:

Skrevet

min svigermor er sterkt imot barnedåp, men kom i dåpen til første barnet vårt, med andre ungen takket hun ja, men kom ikke i kirka, men dukka opp til kake og kaffe :o

Greit å være imot, alle må få ha sin mening, men jeg mener det hadde vært greit å føle at andre respekterer vårt standpunkt også. Vi viser respekt for dem med å være med på "voksendåp" av barn på 12-13 år, selv om vi er sterkt imot dette.

Skulle nesten ønske svigermor var en skikkelig pest og plage og en :evil: , for da kunne jeg blitt skikkelig forbanna på henne :ler: . Mannen min er skikkelig bitter pga dette(og masse som har skjedd før min tid), men jeg gidder egentlig ikke å bry meg så mye sånn i ettertid. Det blir hennes problem når vesla vokser opp og finner ut at hun ikke kom i dåpen hennes men i dåpen til broren.

Bra dere velger å kjøre deres eget løp og lar svigers kjøre sitt. Det er vel de som taper mest på det kan jeg tenke meg...

Gjest Anonymous
Skrevet

La dem sitte å furte. Hvis ingen bryr seg om dem så har jo ikke furtinga noe for seg. Det er nok for å få oppmerksomhet de oppfører seg sånn.

Tenk om vi alle kunne vært så flinke at vi ikke hadde brydd oss om sånne folk, da hadde de blitt tvunget til å oppføre seg annerledes for å ikke bli ekskludert. Men de fleste av oss vil jo så gjerne gjøre alle til lags.

Noen som har tips om hvordan man gir f***? :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Antagelig vil du resten a livet drive og "forhandle" med deler av fam.

Har god erfaring.

vi sendte ut innbydelse. Så da får de svare enten ja/eller nei.

Var så lei a alt dikkedarer, om at den helgen passer det ikke for oss,da passet det ikke for de andre,en annen helg så var det ditt og så ar det dTT. NOEN VAR IKKE PÅ TALEFOT OG BLA BLA BLA.

jeg var ikke vant til slike ting. her sendes det ut innbydelse når det passer oss. Det var vår dag uansett hvilke anledning det var.

Når de ringte og sa enten ja/nei, så ga jeg beskjed til "kranglefantene" om de begynte: det er opp til hver enkelt å svare a/nei. Noe annet er jeg ikke intresert i.

Det var jeg som måtte ta de tlf. her ble det ike noe forhandlinger av noe slag.

faktisk, så hjalp det på mange. Vi var ikke intresert i konfliker, hva hun har sagt/gort og bla bla

At noen er imot dåp eller hva det måtte være tror jeg er en unnskyldning for noe annen grunn til å sabotere/ikke kome. da må jeg si de olkene har liten respekt for andre.

Gjest fimlene
Skrevet

tusen takk fo svar, kjenner at det hjelper på å få skrevet.

det som er saken er at svigermor presterte å si at det er en veldig stor dag som er et minne for hele livet samtidig som hun takket nei. tenk å væreå vond. hun har alltid strevet for at datteren sine 4 barn skulle få fine dager, men hun er jo alene og er avhengig av dette monsteret for å få til fine daga. jeg og min mann har alltid stilt opp og hjulpet til selv om vi aldri får poitiv oppmerksomhet på våre daga.

endelig kan jeg si at nok er nok jeg og skulle hørt på min mannsom har sagt at vi skulle kuttet dem ut for lenge siden. har ihvertfall veldi god samvittighet.

Gjest Anonymous
Skrevet
endelig kan jeg si at nok er nok jeg og skulle hørt på min mannsom har sagt at vi skulle kuttet dem ut for lenge siden. har ihvertfall veldi god samvittighet.

Velkommen i "fåttnok-klubben" :ler:

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Måtte bare si tusen takk for god hjelp.

Dagen ble så fin som det er overhodet mulig. Alt ble så perfekt. Det var ingen der som prøvde å ødelegge for oss eller trekke oppmerksomheten til seg selv. Vi fikk all oppmerksomhet. Den lille og vi. Er så gla vi ikke utsatte dagen.

Det har enda ikke kommet et telegram fra svigers til dåpsbarnet og det sier jo enda mer om dem

Takk

:blomst_opp:

Gjest Anonymous
Skrevet

Sånn på siden: er det vanlig å sende telegram til dåp?

Jeg trodde faktisk det var noe man gjorde før i tiden. Det var andre komunikasjonsmetoder ol. Vet at det var vanlig å sende telgram den tiden mine foreldre giftet seg,men aldri hørt om det nå....

Gjest Violetta
Skrevet
Måtte bare si tusen takk for god hjelp.

Dagen ble så fin som det er overhodet mulig. Alt ble så perfekt. Det var ingen der som prøvde å ødelegge for oss eller trekke oppmerksomheten til seg selv. Vi fikk all oppmerksomhet. Den lille og vi. Er så gla vi ikke utsatte dagen.  

Det har enda ikke kommet et telegram fra svigers til dåpsbarnet og det sier jo enda mer om dem  

Takk

:blomst_opp:

Gratulerer med vel overstått barnedåp!

Skrevet

Gratulerer med dåpen!

Nå har du sjansen for å vise at du er større enn dem. Send dem et fint dåpsbilde og et lite referat fra den store dagen og takk pent for telegrammet.

Hilsen Trille

Skrevet

Håper dere hadde en hyggelig barnedåp!

Men, et lite spørsmå. Hva er det som gjør at du har behov for å ta ansvar for dem? Du er verken ansvarlig for det de har gjort før mot din mann eller nå. Ikke unnskyld dem for andre, de må selv stå for sine valg. Finner du ut av det, så blir det mindre strevsomt for deg fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...