AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Hei! Jeg er godt utdannet, jobber som manusforfatter og skribent. Liker jobben min godt, men klarer ikke å riste fra meg en drøm om å jobbe deltid i butikk. Da jeg var elev og stundet, jobber jeg i både klesbutikker og veskebutikker, og jeg elsket det. Elsket alt med det. Dette har ikke gitt seg. Men jeg leser og hører om alle som ser ned på andre som jobber i burtikk, at de mangler ambisjoner, at de rett og slett ikke er kjærstemateriale. Dette har gjort at jeg ikke har villet søke på slike stillinger. Men nå er jeg 27 år, og jeg merker jeg begynner å drite i hva folk synes, selv om den typiske stemmen hvisker i øret at folk kommer å se ned på meg... Jeg kommer aldri til å slutte i skrive, jeg kommer alltid til å jobbe freelance som skribent, beholde jobben som manusforfatter. Dette kan jeg lett kombinere med en butikkjobb. Jeg vet ikke en gang hva jeg spør etter, det er vel noe i meg som omtrent spør "om lov". Faen som jeg hater å være så usikker og høre på hva alle andre synes om meg... Anonymkode: cdb6f...5de
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Kvinne 27 forresten Anonymkode: cdb6f...5de
Sirah Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 Drit nå i hva folk mener! Om det er å jobbe i butikk du ønsker så kjør på! Personlig har jeg jobbet i butikk og hatet det, men om ingen hadde ønsket å jobbe med det- hvem skulle solgt meg alle tingene jeg ønsker å kjøpe? 😱 DO IT! 4
Husholdning1 Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 Hvis du vil jobbe i butikk og får jobb i butikk er det vel ingen grunn til å la være? Og om du skulle gå glipp av en partner som ser ned på folk som jobber i butikk må jo det være utelukkende positivt. 6
Uglems Skrevet 17. februar 2018 #5 Skrevet 17. februar 2018 Du burde gjøre som du selv ønsker, det virker jo som du vet ca hva du vil:) gjør det som gjør deg lykkelig. Hvis du skal gjøre noe bare fordi det nesten forventes av deg, blir det veldig slitsomt i lengden. Ingen av disse menneskene som forventer dette vil takke deg for det senere. Ja, noen ser ned på butikkarbeidere, men er det disse menneskene du vil tilfredssille ved å gjøre noe du ikke egentlig vil? En annen ting.. vi lever bare en gang. Kos deg♡ ingenting galt med å jobbe i butikk, jeg har synes det har vært avslappende til tider, og koselig er det jo:)
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 17. februar 2018 #6 Skrevet 17. februar 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #7 Skrevet 17. februar 2018 Tusen takk for så positive svar, og beklager skrivefeil, er godt brisen. Det er vel da man blir i et sånt typisk humør, hvor man begynner å tenke på hva som hadde gjort en lykkelig, om man bare dreit i hva alle andre tenkte. Men det er klart, jeg har lest så mye negativt om folk som jobber i butikk. Kopiert fra andre tråder, er det flere som skriver ting som: "Jeg tenker gjerne at en godt voksen person som har en jobb som en tenåring uten noen utdannelse gjør like godt og er like godt kvalifisert til ikke har så høye ambisjoner, har gjort noen dårlige valg eller har manglende evner som gjør at de ikke når lenger. Det er det selvfølgelig ingenting galt med, men samtidig må en nok innrømme at det for de fleste av oss ikke fremstår som positive kvaliteter." "Ja, egentlig for å være ærlig. Men meg om det. Greit nok som student og ha ekstrainntekt..men som fast jobb? Det er ho folk uten utdanning, og de ser jeg ned på. " "Ja, ser ned på alle som jobber i butikk, simpel jobb = simpelt menneske." Osv, osv... Anonymkode: cdb6f...5de
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #8 Skrevet 17. februar 2018 Alle 3 tatt fra denne tråden: Og det er kun én tråd om emnet. Hadde jeg vært modig nok, hadde jeg allerede jobbet deltid i butikk, og skrevet resten av tiden. Anonymkode: cdb6f...5de
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #9 Skrevet 17. februar 2018 Jeg slutter å jobbe i butikk for 3 år siden, og har fremdeles mareritt om den jobben. Lykke til... Anonymkode: 44255...b50 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #10 Skrevet 17. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for så positive svar, og beklager skrivefeil, er godt brisen. Det er vel da man blir i et sånt typisk humør, hvor man begynner å tenke på hva som hadde gjort en lykkelig, om man bare dreit i hva alle andre tenkte. Men det er klart, jeg har lest så mye negativt om folk som jobber i butikk. Kopiert fra andre tråder, er det flere som skriver ting som: "Jeg tenker gjerne at en godt voksen person som har en jobb som en tenåring uten noen utdannelse gjør like godt og er like godt kvalifisert til ikke har så høye ambisjoner, har gjort noen dårlige valg eller har manglende evner som gjør at de ikke når lenger. Det er det selvfølgelig ingenting galt med, men samtidig må en nok innrømme at det for de fleste av oss ikke fremstår som positive kvaliteter." "Ja, egentlig for å være ærlig. Men meg om det. Greit nok som student og ha ekstrainntekt..men som fast jobb? Det er ho folk uten utdanning, og de ser jeg ned på. " "Ja, ser ned på alle som jobber i butikk, simpel jobb = simpelt menneske." Osv, osv... Anonymkode: cdb6f...5de Helt sykt for noen holdninger enkelte har. Det er dessverre vanlig den dag idag. Men drit i slike mennesker. Anonymkode: 1333f...a12 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #11 Skrevet 17. februar 2018 ARH, ja jeg vet det, er så flaut å innrømme at jeg bryr meg så sykt om hva folk rundt meg tenker om meg. Men jeg mener, den dagen jeg ligger på dødsleie, jeg tviler på at en av angrene mine vil være "faen at jeg gjorde det jeg elsket, ukjente mennesker så jo ned på meg den gangen..." Anonymkode: cdb6f...5de
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #12 Skrevet 17. februar 2018 De som ser ned på mennesker som jobber i butikk (eller andre jobber for den saks skyld) er bare mindre begavede mennesker. Drit i slike folk. Anonymkode: a4add...652 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #13 Skrevet 17. februar 2018 Hvis jeg skal bruke mye penger på klær eller vesker, er det deg jeg vil møte der. Anonymkode: 08c3c...760
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #14 Skrevet 17. februar 2018 Du kommer til å få til veldig lite av det du vil om du gidder å ta til deg meningene til andre. Typ "simpel jobb - simpelt liv", er jo rimelig simpel tankegang selv, og neppe sagt av noen som kommer til å gjøre noe stort av seg selv uansett, så hvorfor gidde å bry seg om en sånn mening? Anonymkode: 962ca...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #15 Skrevet 17. februar 2018 Tusen takk ❤️ Anonymkode: cdb6f...5de
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #16 Skrevet 17. februar 2018 Jeg er helt for at du skal jobbe noen år i butikk nå dersom det er det du vil, men jeg ville hatt i bakhodet at det kanskje ikke kommer til å bli like kult for kroppen din å jobbe i butikk når du blir 50+. Anonymkode: 40a1a...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #17 Skrevet 17. februar 2018 Gjør det du har lyst til og ikke bry deg ☺ Så lenge du kan fortsatt være skribent så kan du jobbe deltid i butikk. Jeg jobber selv i butikk og savner det selv når jeg ikke gjør det😂 Er 32år med høy utdannelse. Anonymkode: c23fd...d38
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #18 Skrevet 17. februar 2018 Det fleste oppegående mennesker dømmer da ikke folk etter utdanning/jobb. Det viktigeste er at man jobber så lenge man har helse til det. Anonymkode: 82247...b66
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #19 Skrevet 18. februar 2018 Så jobb i en butikk da. Det høres ut som du har en del fordommer mot folk som jobber i butikk selv. Tror du alle som jobber i butikk gjør det fordi de har mislykkes og ikke har noe annet valg? Anonymkode: 7d007...f5f
Nuttery Skrevet 18. februar 2018 #20 Skrevet 18. februar 2018 Jeg har også jobbet masse i butikk og ELSKER det! Er nå utdannet innad et helseyrke og drømmer stadig om å ta en vakt eller to i butikk Elsker yrket mitt, men savner butikklivet også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå