AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Nå sitter jeg her alene på lørdagskvelden... Jeg hadde allerede planlagt med bestevenninna mi, at hun skulle komme hjem til meg også skulle vi se film. Vi hadde liksom planlagt i 8 tiden... hun svarte ikke da jeg ringte... så ringte jeg igjen etter en time.. også etter to timer. Da svarte hun endelig "Sorry jeg sov". Altså, er ikke dette veldig frekt? Vi hadde liksom planlagt. Jeg hadde kjøpt inn snop osv... og har ventet på henne helt til nå! Dette hadde gått fint, hvis dette var første gangen, men det er det ikke! Dette har skjedd flere ganger. Hvis vi skal på trening sammen, så kommer jeg til henne først også går vi sammen til treningen. Men hun bruker alltid 5-10min lengre tid, slik ag jeg må stå og vente. Som om hun ikke har respekt for tiden min! Dette er fryktelig irriterende. Jeg prøver og si til henne at dette må hun slutte med, men hun slutter jo aldri! hva skal jeg si for at hun skal respektere min tid også? - jente på 17 år. Anonymkode: 500cf...7aa
lipglossy Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Gjør det samme tilbake. Kanskje hun forstår hvor irriterende og respektløst det er da? 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 4 minutter siden, lipglossy skrev: Gjør det samme tilbake. Kanskje hun forstår hvor irriterende og respektløst det er da? Men jeg vil jo ikke at hun skal føle på det samme som meg. Fordi da er jo jeg like ille som henne! Anonymkode: 500cf...7aa
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 Avtal et annet tidspunkt. Hvis du vil hun skal komme kl 20 sierdu kl 19 osv. Anonymkode: 5215f...dd1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #5 Skrevet 17. februar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avtal et annet tidspunkt. Hvis du vil hun skal komme kl 20 sierdu kl 19 osv. Anonymkode: 5215f...dd1 Men da kan det være at hun enten kommer klokka 22 eller at hun ikke kommer i det hele tatt! Anonymkode: 500cf...7aa
emilie123 Skrevet 17. februar 2018 #6 Skrevet 17. februar 2018 Fryktelig irriterende. Har selv en slik venninne, alltid forsinket. Hun har vært sånn i mange år og vi er godt voksne. Det jeg begynte å gjøre var å si at jeg kjører presis 18.30, hvis du skal sitte på. Det hjalp, nå slipper jeg å sitte og vente på henne. Hun har også begynt å komme litt mer presis når vi har andre typer avtaler. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #7 Skrevet 17. februar 2018 Hun ødelegger jo nattesøvnen hvis hun sover dupp så sent på dagen. Bare til info. Men hva bruker hun tiden på da? Når du står og venter på henne før dere går sammen til trening, hva bruker hun de 5-10 minuttene på? Kommer hun for sent til andre ting som skole, legebesøk osv? Anonymkode: aadfd...2cd
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #8 Skrevet 17. februar 2018 Enten må du bare tenke at man aldri vet med henne, ikke at det er greit eller noe, men bare anta at hun ikke kommer i stedet. Ha alltid null forventninger og begynn å være forsinket selv. Eller så dropper du å møte opp noen ganger så får hun bare stå der selv, se hvordan hun reagerer. Har en samboer som var kronisk på dette helt til jeg bare dro om han var sein eller droppet å møte når han var sein. Han ble så sur da jeg hadde spist middag til avtalt tid fordi han var forsinket uten å gi beskjed. Eller da jeg bare dro hjemmefra til avtalt tid fordi han var for sein. Nå har han begynt å planlegge bedre og å gi beskjed. I tillegg legger jeg alltid på 30 min ut fra tidene han sier til meg. Så nå er det ikke noe krangleting lengre. Anonymkode: 6498e...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #9 Skrevet 17. februar 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun ødelegger jo nattesøvnen hvis hun sover dupp så sent på dagen. Bare til info. Men hva bruker hun tiden på da? Når du står og venter på henne før dere går sammen til trening, hva bruker hun de 5-10 minuttene på? Kommer hun for sent til andre ting som skole, legebesøk osv? Anonymkode: aadfd...2cd Jeg sover 9t natten og minst en time på dagtid. Selv o. Jeg sovner kl 18 til 19 så kan jeg fint sovne igjen til 21. Så det stemmer nok ikke på alle det. Anonymkode: 6498e...6cd 4
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #10 Skrevet 17. februar 2018 Sånne mennesker finnes, og de vil aldri forstå deg. Så du har to valg: 1. Alltid godta alt de gjør med unnskyldninger 2. Starte med å sette grenser for deg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #11 Skrevet 17. februar 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun ødelegger jo nattesøvnen hvis hun sover dupp så sent på dagen. Bare til info. Men hva bruker hun tiden på da? Når du står og venter på henne før dere går sammen til trening, hva bruker hun de 5-10 minuttene på? Kommer hun for sent til andre ting som skole, legebesøk osv? Anonymkode: aadfd...2cd Hun bruker tiden på å gjøre seg klar til trening( sette håret i hale, treningstøy osv..), noe hun kunne startet med 5-10 min før med. hun kommer noenganger forseint til skolen også. men det er så fryktelig irriterendes!! Hun sløser med tiden, som jeg kunne brukt til noe annet. Anonymkode: 500cf...7aa
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #12 Skrevet 17. februar 2018 Å det er liksom så sinnsykt irriterende!! Vi hadde liksom planlagt siden igår at vi skulle se film hos meg ikveld... Hadde hun sagt fra litt før, så kunne jeg spurt en annen vennine. Nå har jeg bare suttet å kjedet meg hele kvelden... Anonymkode: 500cf...7aa
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #13 Skrevet 17. februar 2018 Jeg ville først begynt å avtale å møte henne på trening. Så kan du varme opp og starte i stedet for å stå og irritere deg de ti minuttene hun er sen. Er hun ennå senere, så er det hennes tap. Det vil mulig eliminere irritasjon og også lære henne å komme før, for hun kommer sikkert til å kjenne litt på å komme dinglende når du er godt i gang. Angående kvelder, så neste gang dere skal finne på film eller lignende gos deg, si at hun kan stå for innkjøp, fordi du er lei av å brenne inne med for mye mat når hun forsover seg en lørdagskveld. Men inviter. Da forstår hun at du tapte mer enn tid på at hun sov, og hun må investere litt mer i kvelden, som gjør at hun kanskje rekker frem nesten i tide. Kommer hun ikke i fremtiden ville jeg ikke ringt. Lurer hun på hvorfor du ikke ringte etter henne, si at du antok hun sov eller noe. Mange sånne mennesker støtter seg på at andre skal vekke, huske, stå opp først, kjøre i tide osv. Men de lærer kun ved å måtte gjøre det selv. Anonymkode: 8e742...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #14 Skrevet 17. februar 2018 Og, neste gang sjansen byr seg til å invitere henne hjem på film eller lignende. Si "Jeg inviterer forresten Marthe også. I tilfelle du ikke kommer, så orker jeg ikke sitte alene." Vis henne at selv om hun ikke lærer av sine feil, så lærer du av dem. Og slil blir hun nødt til å lære deg (bevise ovenfor deg) at du kan stole på henne igjen. Anonymkode: 8e742...6cd
The Kitten Skrevet 17. februar 2018 #15 Skrevet 17. februar 2018 Avtal en tid tidligere enn du egentlig har tenkt å treffe henne.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #16 Skrevet 18. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville først begynt å avtale å møte henne på trening. Så kan du varme opp og starte i stedet for å stå og irritere deg de ti minuttene hun er sen. Er hun ennå senere, så er det hennes tap. Det vil mulig eliminere irritasjon og også lære henne å komme før, for hun kommer sikkert til å kjenne litt på å komme dinglende når du er godt i gang. Angående kvelder, så neste gang dere skal finne på film eller lignende gos deg, si at hun kan stå for innkjøp, fordi du er lei av å brenne inne med for mye mat når hun forsover seg en lørdagskveld. Men inviter. Da forstår hun at du tapte mer enn tid på at hun sov, og hun må investere litt mer i kvelden, som gjør at hun kanskje rekker frem nesten i tide. Kommer hun ikke i fremtiden ville jeg ikke ringt. Lurer hun på hvorfor du ikke ringte etter henne, si at du antok hun sov eller noe. Mange sånne mennesker støtter seg på at andre skal vekke, huske, stå opp først, kjøre i tide osv. Men de lærer kun ved å måtte gjøre det selv. Anonymkode: 8e742...6cd Wow! Takk for at du har brukt tiden din på å skrive et så langt svar!! Betyr mye:) Anonymkode: 500cf...7aa
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #17 Skrevet 18. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og, neste gang sjansen byr seg til å invitere henne hjem på film eller lignende. Si "Jeg inviterer forresten Marthe også. I tilfelle du ikke kommer, så orker jeg ikke sitte alene." Vis henne at selv om hun ikke lærer av sine feil, så lærer du av dem. Og slil blir hun nødt til å lære deg (bevise ovenfor deg) at du kan stole på henne igjen. Anonymkode: 8e742...6cd Tusen takk for svar! Dette var veldig lurt:) Anonymkode: 500cf...7aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå