Gå til innhold

Førsterett på fast stilling, men har jeg førsterett på vikariat også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen vet dette. Tillitsvalgt på jobben min er dessverre veldig lite engasjert og oppdatert(nesten pensjonist og lei jobben), så jeg prøver å gjøre litt research på egenhånd. 

Jeg jobber 100%, men kun 50% av stillingen min er fast. Jeg er den eneste på jobben min som har fast stilling som ønsker høyere fast stilling. Jeg vet at jeg derfor har førsterett hvis det blir lyst ut noe fast på jobben min, men har jeg også førsterett hvis det lyses ut vikariat? Jeg vet at en som tidligere jobbet på jobben min, og som er venn med noen i ledelsen, ønsker seg tilbake. Jeg tror derfor ledelsen glatt hadde gitt h*n jobb foran meg. 

Spørsmålet er om jeg på noen måte kan være utrygg hvis det lyses ut noe vikariat/midlertidige stillinger, og det ikke er nok jobb til å fylle opp stillingene til alle? Jeg og den personen jeg frykter konkurranse fra, har samme kvalifikasjoner og nogenlunde lik erfaring, så det bør ikke spille inn.

Hilsen bekymret 

Anonymkode: 07053...3e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du hatt dette vikariatet? 

Skrevet
11 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hvor lenge har du hatt dette vikariatet? 

1,5 år, og den faste delen av stillingen like lenge. Vikariat-delen fornyes eventuelt én gang i året. Ts

Skrevet

Var det noen som visste noe om dette? Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...