Gå til innhold

Jeg er visstnok en samler, samler du på noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stor «samling» av såper. Håndsåper og dusjsåpe i alle dufter jeg kan komme over. Jeg klarer nesten ikke få forbi hylla i butikken uten å måtte lukte på såper.

Samme er det med skyllemidler. Nå har jeg funnet et såpepulver til klær, Ariel og hjelpes meg så godt det lukter.

Jeg har ett lager hjemme og bruker de også selvsagt. Det er noen ganger nesten en plage for meg at såpa tar så lang tid på å bli tom. Samtidig vil jeg ikke ha flere halvtomme flasker i skapet heller.

Jeg «samler» på krydder og garn også. Lukter på krydder, elsker å gå på marked i utlandet å kjøpe krydder fra store sekker. Garn bruker jeg jo til strikking og hekling. Jeg ser på farger og kjenner på mykheten og stemmer farge og mykhet så havner det hjemme hos meg.

Jeg kunne jo «samlet» på verre ting, mener nå jeg. Ssmtidig så er det flere som sier det er sykt det jeg driver med. Er det sykt? Er jeg alene om å samle på slike ting? Evt hva samler du på?

Anonymkode: 2bb41...6e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må da være bedre å samle på andre ting selv om ikke alt nødvendigvis er "nyttig"

Mynter
Frimerker
Postkort
Bok-serier
Sølvtøy
Bestikk

osv...

Skrevet

Du høres nesten ut som meg TS! Jeg liker også ting med gode lukter og fine farger. Som barn og tenåring samlet på såper, og som voksen har jeg samlet på krydder, flasker med eteriske oljer og miniatyr parfymeflasker. 

Nå samler jeg på kattebøker, gamle kokebøker og fargerike klær. Jeg besøker jevnlig bruktbutikker og loppemakereder på utkikk etter gode kjøp både av bøker og fargerike plagg. Selv om jeg bruker klærne, er det også en form for samling.

Skrevet

Ølflasker. 

Jeg liker ikke øl. Men det er så mange kule flasker rundt om. Så jeg kjøper en her og en der. Kun for å samle på ulike flasker. Og ja, de er fulle :P Har to hyller i kjellerstua og plukker med spesielle og rare flasker når vi reiser rundt om. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...