Gå til innhold

Diskriminering basert på hårfarge og hudtone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere at det er forskjellsbehandling av personer med ulike hårfarger. Lyst, brunt, rødt og svart? Tror dere det er det samme med hudtoner? Innenfor det som regnes europeisk naturligvis. 

Anonymkode: 2fa8a...906

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett som det er forskjellsbehandling mellom hårfarger blant hvite folk, så er dere fortsatt ikke like mye diskriminert i forhold til andre raser. 

Anonymkode: 8a73c...420

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett som det er forskjellsbehandling mellom hårfarger blant hvite folk, så er dere fortsatt ikke like mye diskriminert i forhold til andre raser. 

Anonymkode: 8a73c...420

Det er nok mye mer forskjellsbehandling mot de med forskjellige hårfarger ol. enn mot andre raser. Det er hva jeg tror. Vi burde arbeide mot diskriminering basert på dette og glemme alt annet.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror dere at det er forskjellsbehandling av personer med ulike hårfarger. Lyst, brunt, rødt og svart? Tror dere det er det samme med hudtoner? Innenfor det som regnes europeisk naturligvis. 

Det finnes vel noen klisjéoppfatninger av personer(spesielt kvinner) med de hårfargene.

Lys/blond - overfladisk, dum og lettvint å få i seng

Brunt - streit, normal, kjedelig

Rødt - temperamentsfull, gal

Svart - mystisk, spennende, potensielt farlig

Anonymkode: 128bc...02d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes vel noen klisjéoppfatninger av personer(spesielt kvinner) med de hårfargene.

Lys/blond - overfladisk, dum og lettvint å få i seng

Brunt - streit, normal, kjedelig

Rødt - temperamentsfull, gal

Svart - mystisk, spennende, potensielt farlig

Anonymkode: 128bc...02d

Samsvarer 100% med min empiriske forskning. Var en gang jeg traff ei som jeg trodde var et unntak, men det viste seg at hun hadde farget håret.

Anonymkode: 74f69...667

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...