AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Tør dere å la hunden deres vente i bilen i bilburet mens dere er ute å handler i en storby? Er det skumlere å stå i storbyen enn andre steder? Tenkte på om folk skremmer dem eller gjør innbrudd eller gjør noe annet mens de bjeffer? Anonymkode: bb36b...a3d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Hadde du turt å latt hunden vente i bilen i storbyer som Oslo, Trondheim, Kristiansand, Bergen, Drammen ol. .? Er det noe forskjell på storby og mindre by? Hvor lar dere bilen stå med hund i bilen. Nå tenker jeg ikke på kulde/varme. Hvis du lar hunden vente i bilen mens du er ute på shopping ol. .? Hvor lenge lar du hunden da vente uten tilsyn? To timer? Anonymkode: bb36b...a3d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 Ikkeno problem. Hunden har vært alene i parkeringshus, utenfor kjøpesenter, på IKEA.. Svært lite sannsynlig at noen vil bryte seg inn i bilen, og enda mindre sannsynlig når det er en synlig hund der, tenker jeg. Men liker ikke å gå fra noe særlig lenger enn 1-2 timer i strekk, men det handler vel så mye om at hunden ikke er så glad i å være alene. Anonymkode: 25e17...5ec 1
altflyter Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 Jeg ville aldri etterlatt hunden min i bilen. Uansett. Hvis jeg skal på handletur, så blir han hjemme. På denne tiden tar det ikke mange minuttene før det blir iskaldt i bilen, på sommeren blir de kokt etter kort tid. La hunden bli hjemme og la den slippe å være innestengt i en bil. Du kan faktisk også risikere at noen ansvarlige mennesker knuser ruten din for å slippe hunden ut.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #5 Skrevet 17. februar 2018 Jeg lar aldri hunden vente i bilen. fordi jeg tenker litt fremover og har aldri behov for å ha med hund ute på shopping. Det største problemet her er temperatur. Det blir fort varmt og det blir fort kaldt. Hva er egentlig poenget i å ha med hund ute på denne måten? En snar tur innom Rema i 5 min for å kjøpe noe å drikke, før man skal ute på skogstur er en ting. Det å dra ut å shoppe i en time, med hunden i bilen er noe helt annet. Jeg har vokst opp med hund(er) og vi har aldri, og da mener jeg aldri, hatt med hunder ute på shopping. Om vi er på vei til hytta så kan vi stoppe i 5 min maks for å kjøpe brød på en butikk på vei dit. Fordi hytta ligger uti intet og langt unna butikk. Så det å kjøre 1 time til hytta for sette av hundene, kjøre 1 time tilbake til butikken også 1 time hjem til hytta igjen, det er upraktisk. For meg er det en fjern ting å ta med hundene på shopping. Ser hunder i bil uten for kjøpesenter minst 1 gang i uka. Forstår det ikke helt, hva er vitsen? hvorfor kan ikke hundene heller være hjemme? Anonymkode: d5c4b...3cf
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #6 Skrevet 17. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tør dere å la hunden deres vente i bilen i bilburet mens dere er ute å handler i en storby? Er det skumlere å stå i storbyen enn andre steder? Tenkte på om folk skremmer dem eller gjør innbrudd eller gjør noe annet mens de bjeffer? Anonymkode: bb36b...a3d Hva tror du skjer om noen 1. Stjeler bilen, 2. Kræsjer i bilen? La dyret slippe å sitte i bilen alene. Skal folk ha dyr får de søren meg passe på dyrene og ta skikkelig hånd om dyret. Anonymkode: 44ea7...7fe 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #7 Skrevet 17. februar 2018 Jeg har en hund med mye pels så kulda er ikke noe problem og i tillegg er det fire vet bed i ull på bunnen av hundeburet. Anonymkode: bb36b...a3d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #8 Skrevet 17. februar 2018 Det er da mange som lar hunden ligge i hundebur i bilen mens eieren er på jobb i åtte timer og lufter den halvveis i lunchen. Anonymkode: bb36b...a3d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #9 Skrevet 17. februar 2018 Se hvor mange hunder som venter i bil på en hundeutstilling eller feks. på dogs4all. Da ser du mange. Anonymkode: bb36b...a3d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #10 Skrevet 17. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lar aldri hunden vente i bilen. fordi jeg tenker litt fremover og har aldri behov for å ha med hund ute på shopping. Det største problemet her er temperatur. Det blir fort varmt og det blir fort kaldt. Hva er egentlig poenget i å ha med hund ute på denne måten? En snar tur innom Rema i 5 min for å kjøpe noe å drikke, før man skal ute på skogstur er en ting. Det å dra ut å shoppe i en time, med hunden i bilen er noe helt annet. Jeg har vokst opp med hund(er) og vi har aldri, og da mener jeg aldri, hatt med hunder ute på shopping. Om vi er på vei til hytta så kan vi stoppe i 5 min maks for å kjøpe brød på en butikk på vei dit. Fordi hytta ligger uti intet og langt unna butikk. Så det å kjøre 1 time til hytta for sette av hundene, kjøre 1 time tilbake til butikken også 1 time hjem til hytta igjen, det er upraktisk. For meg er det en fjern ting å ta med hundene på shopping. Ser hunder i bil uten for kjøpesenter minst 1 gang i uka. Forstår det ikke helt, hva er vitsen? hvorfor kan ikke hundene heller være hjemme? Anonymkode: d5c4b...3cf Du kan godt være litt mindre dømmende. Min har f. eks. sittet litt i bilen når været har tillatt det, fordi der er han rolig. I bilen legger han seg ned og sover, noe han ikke gjør hjemme. Fint at du ikke har behov for å etterlate hunden din i bilen, men det er det altså andre som har. Anonymkode: 25e17...5ec 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #11 Skrevet 17. februar 2018 Tror det kommer an på akkurat det stedet du står parkert,om man ikke kjenner byen vet man ikke hvor det er trygt. Men er du litt kjent der, vet du jo om det er steder biler kan bli utsatt for herværk, stjålet osv. Kommer også an på hvaslags hund du har og hvor populære de er å stjele. Jeg har en stor blandingshund som ikke kan brukes til noe av hundetyver, og tenker ellers over der jeg parkerer. Hunden min er alltid med når jeg handler, jeg bor ved Mjøsa og har ikke noen motforestillinger mot å parkere i noen av byene her. Men jeg hadde lurt på det samme som deg om jeg skulle parkere i Oslo f.ex. Anonymkode: cbabe...7b7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #12 Skrevet 17. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan godt være litt mindre dømmende. Min har f. eks. sittet litt i bilen når været har tillatt det, fordi der er han rolig. I bilen legger han seg ned og sover, noe han ikke gjør hjemme. Fint at du ikke har behov for å etterlate hunden din i bilen, men det er det altså andre som har. Anonymkode: 25e17...5ec Jeg dømmer da ingen jeg. Om jeg hadde sagt at det var dyremishandling så hadde jeg forstått innlegget ditt. Jobb og shopping er helt forskjellige ting. Vet om et par som må ha med hund på jobb. Fordi hundene må luftes iløpet av arbeidsdagen, hvis ikke så tisser de inne. Jeg har selv en hund som tisser etter et par timer alene, er av liten rase. Om jeg hadde bil så hadde hun blitt med meg. Er jo bare å parkere i en parkeringskjeller, passe på temperatur i form av vifter om sommeren. Men det er ikke det som er snakk om her, det er hunder ute på shopping. Som sagt, to helt forskjellige ting. Ta i dag f.eks. Var ute på shopping i nesten 4 timer, stoppet opp for å spise på kjøpesenteret. Bilen ved siden av oss hadde hund i. Det var sykt kaldt ute i dag. Så hunden da vi kom frem.. da vi kom ut etter 4 timer så var hunden der fortsatt. DET reagerer jeg på. Det er høyst unødvendig. Om personen kom fra jobb så kunne personen ha kjørt hjem hunden før de dro på en 4 timers lang shoppingtur. Dette var en husky, så jeg vet at de tåler kulde. Men 4 timer i en bil utenfor et kjøpesenter er unødvendig. Anonymkode: d5c4b...3cf
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #13 Skrevet 17. februar 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lar aldri hunden vente i bilen. fordi jeg tenker litt fremover og har aldri behov for å ha med hund ute på shopping. Det største problemet her er temperatur. Det blir fort varmt og det blir fort kaldt. Hva er egentlig poenget i å ha med hund ute på denne måten? En snar tur innom Rema i 5 min for å kjøpe noe å drikke, før man skal ute på skogstur er en ting. Det å dra ut å shoppe i en time, med hunden i bilen er noe helt annet. Jeg har vokst opp med hund(er) og vi har aldri, og da mener jeg aldri, hatt med hunder ute på shopping. Om vi er på vei til hytta så kan vi stoppe i 5 min maks for å kjøpe brød på en butikk på vei dit. Fordi hytta ligger uti intet og langt unna butikk. Så det å kjøre 1 time til hytta for sette av hundene, kjøre 1 time tilbake til butikken også 1 time hjem til hytta igjen, det er upraktisk. For meg er det en fjern ting å ta med hundene på shopping. Ser hunder i bil uten for kjøpesenter minst 1 gang i uka. Forstår det ikke helt, hva er vitsen? hvorfor kan ikke hundene heller være hjemme? Anonymkode: d5c4b...3cf Det var mange ord og gjentakelser for å få frem et poeng. Anonymkode: 519ad...e6b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #14 Skrevet 17. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var mange ord og gjentakelser for å få frem et poeng. Anonymkode: 519ad...e6b Det er litt sent på kvelden for meg. Hodet henger ikke helt med Anonymkode: d5c4b...3cf
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #15 Skrevet 18. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg dømmer da ingen jeg. Om jeg hadde sagt at det var dyremishandling så hadde jeg forstått innlegget ditt. Jobb og shopping er helt forskjellige ting. Vet om et par som må ha med hund på jobb. Fordi hundene må luftes iløpet av arbeidsdagen, hvis ikke så tisser de inne. Jeg har selv en hund som tisser etter et par timer alene, er av liten rase. Om jeg hadde bil så hadde hun blitt med meg. Er jo bare å parkere i en parkeringskjeller, passe på temperatur i form av vifter om sommeren. Men det er ikke det som er snakk om her, det er hunder ute på shopping. Som sagt, to helt forskjellige ting. Ta i dag f.eks. Var ute på shopping i nesten 4 timer, stoppet opp for å spise på kjøpesenteret. Bilen ved siden av oss hadde hund i. Det var sykt kaldt ute i dag. Så hunden da vi kom frem.. da vi kom ut etter 4 timer så var hunden der fortsatt. DET reagerer jeg på. Det er høyst unødvendig. Om personen kom fra jobb så kunne personen ha kjørt hjem hunden før de dro på en 4 timers lang shoppingtur. Dette var en husky, så jeg vet at de tåler kulde. Men 4 timer i en bil utenfor et kjøpesenter er unødvendig. Anonymkode: d5c4b...3cf Du dømmer jo når du skriver gjentatte ganger at du ikke forstår vitsen, hvorfor kan de ikke heller være hjemme, hva er poenget, fordi DU aldri har hatt behov for å være borte mer enn 5 minutter for å kjøpe drikke før skogstur eller brød før hyttetur.. Du må gjerne gjøre som du vil, men du kjenner jo ikke alle andres situasjon. Vet om flere hunder som takler mye bedre å sitte i bil enn å være hjemme alene. Hvis det funker for hund og eier, hvorfor skal det da være et problem for andre?:) så lenge været tillater det. Anonymkode: 25e17...5ec
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #16 Skrevet 18. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du dømmer jo når du skriver gjentatte ganger at du ikke forstår vitsen, hvorfor kan de ikke heller være hjemme, hva er poenget, fordi DU aldri har hatt behov for å være borte mer enn 5 minutter for å kjøpe drikke før skogstur eller brød før hyttetur.. Du må gjerne gjøre som du vil, men du kjenner jo ikke alle andres situasjon. Vet om flere hunder som takler mye bedre å sitte i bil enn å være hjemme alene. Hvis det funker for hund og eier, hvorfor skal det da være et problem for andre?:) så lenge været tillater det. Anonymkode: 25e17...5ec du burde lese deg opp på hva det vil si å dømme noen. Anonymkode: d5c4b...3cf
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #17 Skrevet 18. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: du burde lese deg opp på hva det vil si å dømme noen. Anonymkode: d5c4b...3cf Jeg kan norsk. Her, punkt 3. http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Å+dømme&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: 25e17...5ec
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #18 Skrevet 18. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan norsk. Her, punkt 3. http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Å+dømme&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: 25e17...5ec er som å snakke med en vegg. Anonymkode: d5c4b...3cf
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #19 Skrevet 18. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: er som å snakke med en vegg. Anonymkode: d5c4b...3cf Ditto. 😄 Anonymkode: 25e17...5ec
Sirah Skrevet 18. februar 2018 #20 Skrevet 18. februar 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lar aldri hunden vente i bilen. fordi jeg tenker litt fremover og har aldri behov for å ha med hund ute på shopping. Det største problemet her er temperatur. Det blir fort varmt og det blir fort kaldt. Hva er egentlig poenget i å ha med hund ute på denne måten? En snar tur innom Rema i 5 min for å kjøpe noe å drikke, før man skal ute på skogstur er en ting. Det å dra ut å shoppe i en time, med hunden i bilen er noe helt annet. Jeg har vokst opp med hund(er) og vi har aldri, og da mener jeg aldri, hatt med hunder ute på shopping. Om vi er på vei til hytta så kan vi stoppe i 5 min maks for å kjøpe brød på en butikk på vei dit. Fordi hytta ligger uti intet og langt unna butikk. Så det å kjøre 1 time til hytta for sette av hundene, kjøre 1 time tilbake til butikken også 1 time hjem til hytta igjen, det er upraktisk. For meg er det en fjern ting å ta med hundene på shopping. Ser hunder i bil uten for kjøpesenter minst 1 gang i uka. Forstår det ikke helt, hva er vitsen? hvorfor kan ikke hundene heller være hjemme? Anonymkode: d5c4b...3cf Mange hunder trives ikke alene hjemme, men elsker å kjøre bil. En av mine gamle hunder var slik. Omplasseringshund med seperasjonsangst når jeg fikk den. Den hatet å være alene hjemme, men elsket å være med i bilen. Den var alltid med så lenge temperaturen tillot det. Nå skal det legges til at den aldri ble med på en 4 timers shoppingtur, men den var med om jeg f.eks skulle handle på Rema eller en kjapp tur innom kjøpesenteret. Vi jobbet mye med seperasjonsangsten og hunden kunne etterhvert være hjemme alene mer eller mindre problemfritt. Den bråkte litt de første minuttene (hilsen leieboeren min) og så var det greit. Den foretrakk allikevel heller å være med på kjøretur og ble med så ofte det var mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå