Gå til innhold

Daddy Issues

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er min første, og forhåpentligvis min eneste post. Jeg er en 22 år gammel "mann" som for øyeblikket er til dels beruset. 

Grunnen til at jeg nettopp laget en bruker er for å dele mine meninger om et tema jeg har tenkt en del på i det siste, nemlig "Daddy Issues". La oss bare starte med å legge død den myten om at dette kun gjelder kvinner. For om dette var tilfelle, hvorfor er jeg som jeg er? Jeg har lenge følt meg utilstrekkelig på mange ulike måter. Er det er fordi faren min satt i bilen og hørte på radioen i stedet for å se meg spille fotballkamp? Er det fordi jeg vokste opp i et hjem hvor faren min drakk seg full, slo meg, mine søsken og min mor? Umulig å vite. Jeg hatet alltid psykologer når jeg vokste opp. Etter at faren min havnet i fengsel for første for å ha overfalt min mor var det en rekke mennesker som ville "snakke" med meg. På skolen, på politikontoret, hvor enn det var. Jeg var ikke interessert. Og kanskje jeg burde vært mer villig, kanskje jeg ikke hadde skrevet dette innlegget idag om jeg bare hadde snakket når jeg var 12. 

Jeg har nå flyttet ut og mamma og pappa er nå skilt, i den rekkefølgen. Jeg har alltid hatt et behov for å bli likt, spesielt av kvinner. Kanskje fordi min mor har vært mitt eneste gjemmested, og den eneste som har vist meg uoppfordret kjærlighet. Jeg innser nå at dette innleget virker meget dystert og klagende, men jeg har ett poeng. Jeg har alltid vært flørtende har alltid hatt behov for å prate med kvinner. problemet er at når jeg først finner en jente jeg liker mister jeg all fatning. Og når hun først liker meg mister jeg all interesse. Hvorfor skjer dette? Kanskje fordi jeg egentlig ikke likte henne spesielt til å begynne med, kanskje fordi nå som jeg har oppnådd hennes oppmerksomhet trenger mer, men fra noen andre? Uten å høres for latterlig høy på pæra ut, ønsker jeg å si at jeg er en relativt attraktiv "mann". Jeg får ofte oppmerksomhet fra jenter, men jeg klarer likevel ikke prate med dem. Mye fordi jeg føler jeg er utilstrekkelig. Er det fordi ingenting var godt nok for min far? At han hadde uoppnåelige forventninger til meg, fordi han i seg selv følte seg ubrukelig. Fordi han følte at han hadde mislykkes?

Jeg sliter med å få frem hva jeg ønsker å si, men jeg vil bare be dere alle om å være varsomme med å glemme at man har med mennesker å gjøre. Vi er alle ulike, med ulik baggasje. Til alle menn, jeg frykter hele tiden at jeg skal bli som min far, og er livredd alle likheter jeg har til denne mannen. Men å lære av hans feil er lett å si at man skal gjøre. Jeg har også mange av de samme personlighetstrekkene, og det jgør meg vettskremt. Til alle kvinner, jeg kan bare si at det ikke er rettferdig, men som oftest vil, ihvertfall jeg kvinner bare godt. Og jeg mener det jeg sier når jeg sier det. Selv om det kanskje ikke er sant, og det er mitt problem. Til alle foreldre, barn er mye smartere enn dere tror. Deres forhold er det viktigste et barn kommer til å lære, og det mest innflytelsesrike. Håper i det minste noen kan kjenne seg igjen i dette rotet jeg har prestert å vevd sammen... 

Anonymkode: c3719...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du har problemer ja. Men rart at du valgte å skrive om de på akuratt kvinneguiden. For eksempel er Sidetmedord en fin side for de som vil snakke om psykiske problemer og barndommen.

Du er ikke den eneste som ble oversett av foreldrene dine. Det er bra du er bevisst på å ikke bli som din far! Bli et bedre menneske, og ja helt riktig foreldrenes forhold er det viktigste et barn kommer til å lære så det er viktig både kvinne som mann at man ikke blir i dårlige forhold, eller tillater seg å være en dårlig partner eller forelder!

Anonymkode: d5842...b40

Skrevet

Jeg er jente med daddy issues.  Hadde en pappa som slo og kjeftet og ydmyket meg. Er redd når menn ikke viser meg sin ømme side. Derfor forfører jeg dem alle slik at de blir fulle av varme og omsorg. 

Anonymkode: 93a6a...a76

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor forfører jeg dem alle slik at de blir fulle av varme og omsorg. 

:fnise: 

Anonymkode: 8ccf3...e40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...