Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg flyttet nettopp fra en 85kvm leilighet hvor jeg hadde en romkamerat og siste strømregningen jeg hadde der var det likt strømforbruk så å si som det jeg har i min nå 24kvm leilighet hvor jeg bor alene. Er det noe jeg kan gjøre for å sjekke opp hva som har skjedd her? Skjønner ikke hvordan jeg kan bruke like mye strøm i 24kvm alene som i 85kvm med 2 personer.

Endret av ceevi
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, ceevi skrev:

Hei, jeg flyttet nettopp fra en 85kvm leilighet hvor jeg hadde en romkamerat og siste strømregningen jeg hadde der var det likt strømforbruk så å si som det jeg har i min nå 24kvm leilighet hvor jeg bor alene. Er det noe jeg kan gjøre for å sjekke opp hva som har skjedd her? Skjønner ikke hvordan jeg kan bruke like mye strøm i 24kvm alene som i 85kvm med 2 personer.

Kanskje strømmen ikke var lest av fra sist leietaker?

Hvor mye kom regningen på?

Anonymkode: 44490...1a2

Skrevet (endret)

Virker ikke som om de har fått med noe fra tidligere leietaker. Regningen ble på 1600 men det er jo feil de har sendt meg regning på to strømmålere og i moren min sitt navn + mer feil.. Bare vært surr med fjordkraft.. Blir vel rundt 1200 tror jeg når de fjerner den ene måleren. Fra 20.12.2017-01.02.2018

Endret av ceevi
Skrevet

Hos Fjordkraft kan det være at du betaler aking også. Sjekk at det stemmer med avlesingen 

Skrevet
1 hour ago, smilo said:

Hos Fjordkraft kan det være at du betaler aking også. Sjekk at det stemmer med avlesingen 

Får ikke sjekket om avlesningen stemmer siden det er automatisk, men står det samme på arket jeg fikk fra hafslund og det jeg fikk fra fjordkraft. Hva er aking?

Skrevet

Beklager ordlisten hadde korrigert. Mente akonto 

Skrevet

Hvis jeg forstår riktig så er akonto forskuddsbetaling? Ifølge fjordkraft sin side så skal de ikke ha det i alle fall.. Får se hva de sier når jeg ringer inn imorgen

Skrevet

Bor du i Oslo, TS? Jeg fikk automatisk måler i desember, og brukte visstnok ca. 1000 KwH i både desember og januar. Er én person på 38 kvm (har varmekabler). 

Mistenker at strømmen egentlig ikke har gått automatisk, men blitt stipulert. (Slik at de som bodde her før sitt forbruk er lagt til grunn for meg også.) Hafslund har vel også slitt mye med de nye målerne også. 

Anonymkode: 057c9...e17

Skrevet

Vi brukte 1300kwh på 33m2 nå i januar,  vi er to stykk

Anonymkode: b94db...50a

Skrevet

Jeg bor i oslo ja. Det høres jo helt galt ut det at du skal få brukt så mye strøm også.. Men jeg hadde automatisk måler der jeg flytta fra også og det er bare 5 min unna her så vet ikke om det kan være grunnen jeg.. Skal sende en epost til hafslund i alle fall så får vi se hva de sier og..

Skrevet

Er leiligheten du bor i dårlig isolert slik at det kan være en forklaring? 

Anonymkode: 7cff2...3b7

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er leiligheten du bor i dårlig isolert slik at det kan være en forklaring? 

Anonymkode: 7cff2...3b7

Er et gammelt bygg og isoleringen er ikke det beste, men det var det ikke i den forrige leiligheten min heller og der var det mye fler vinduer.

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi brukte 1300kwh på 33m2 nå i januar,  vi er to stykk

Oi det er ganske mye det også.

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi det er ganske mye det også.

Ja, har vert kaldt her-og vi har en hel vegg av glass(vindu)  i stuen.  men viktig å huske på at vi f. Eks har to ovner på 24 grader så trekker de mer strøm på kalde dager enn varmere dager,  selv om i stillingene er det samme. 

Og skal ærlig talt si at vi ikke har prøvd å spare strøm,  vi har ovn på 24/7 vasker og tørker klær når det trengs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...