Gå til innhold

Snart seksåring t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart seks år gammelt barn har vært med far på ferie. På vei ut av flyet da de landet hadde barnet begynt å prate om alt mulig med ukjente personer. Flere som har opplevd dette? Og er det normalt? 

Anonymkode: 9c72b...925

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det desverre helt normalt. Jeg har erfaring med jobb som innebærer at jeg er mye innom barnehager og skoler og synest småkrypene er alt for nærgående. Jeg prater aldri med fremmede unger og må ofte påkalle oppmerksomheten til barnehagetantene eller tilsynsvaktene for å få fjerna altfor nysgjerrige unger( eller brøler 'kom dere til helvete vekk herfra' når det gjelder større unger .... .) Synes foreldrene og skoler/barnehager bør lære ungene å holde seg unna fremmede, det er ikke gøy å ha en hale av seksåringer etter når man prøver å gjøre en jobb.

• Liker 1
Skrevet

Ja, faren ble flau og synes ikke det var greit. 

Skrevet

Helt normalt, og det er her dere må gjøre en god jobb med å forklare barnet at man prater ikke med fremmede og man blir ikke med fremmende og man tar ikke imot ting fra fremmede.

Anonymkode: 22a45...e1c

• Liker 3
Skrevet

Det har blitt gjort fra barnet var lite og gjøres fremdeles regelmessig. 

Skrevet

Hæ? Jeg forstår ikke problemet.

Min seksåring snakker med hvem som helst, jeg forstår ikke hvorfor det er galt? Hun er fryktelig sjarmerende og utadvendt, mens jeg sier ifra til ungen når jeg oppfatter at andre egentlig ikke er så interesserte. Men hun blir jo ikke med disse folka hjem eller tar imot godteri eller stikker hånden i lommen deres.

Begge mine unger slår gjerne av en prat med fremmede folk, de er trygge på seg selv, utadvendte og nysgjerrige. Hvaaaaa er problemet egentlig?

• Liker 3
Skrevet

Det er en mellomting å være skeptisk og redd for å prate med folk og det å være helt ukritisk. 

Jeg ønsker at barnet for sitt eget beste ikke prater ukritisk til andre mennesker. Så klart skal barnet få prate, det er ikke det jeg mener. Men ukritiske barn kan være utrygge barn på lik linje med barn som er redde/ skeptiske alle andre. Ingen av delene er godt for barnet. Sosiale ferdigheter er viktig for barnets fungering på arenaer gjennom livet. 

• Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snart seks år gammelt barn har vært med far på ferie. På vei ut av flyet da de landet hadde barnet begynt å prate om alt mulig med ukjente personer. Flere som har opplevd dette? Og er det normalt? 

Det er da helt vanlig. Barn er pratsomme og etter ferie så sprekker han vel etter å fortelle alt han har opplevd. Men samtidig dr det viktig at han forstår at selv om de fleste fremmede er ok så må han aldri snakke med eller bli med fremmede uten tilsyn av noen han kjenner...

Skrevet

Er du stemor uten egne barn eller?

Det er helt normalt.

Anonymkode: 00ae1...bab

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep. 

Dark Angelina, mod.

Skrevet

Mange barn er pratsomme, og uredde fremmede. Men det er ikke alltid positivt. Jeg har jobbet med mennesker som har blitt seksuelt misbrukt, og mennesker som er overgripere i mange år. Dessverre er det slik at veldig utadvendte og ukritiske barn, er lette ofre for en overgriper. (Spesielt hvis barnet får lite positiv oppmerksomhet hjemme) 

Det er viktig å snakke med barnet sitt om hvordan man tilnærmer seg fremmede mennesker. Ikke alle mennesker har gode intensjoner.

Anonymkode: 2fb84...32e

• Liker 1
Skrevet
På ‎17‎.‎02‎.‎2018 den 20.14, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det er normalt, det bryr jeg meg ikke om, men sønnen min er sånn med alle. Det er en av de tingene jeg liker best med ham.

Anonymkode: df87a...8de

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...