AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Jeg er 25 år gammel, og har skilte foreldre. Begge to er i 60-årene, og har enda ikke pensjonsert seg. Jeg møter dem begge her og der, typisk i helgene. Begge to har det jeg synes er en lei tendens til å drikke litt for mye. De blir ikke fulle, men blir såpass påvirket at jeg synes det er ubehagelig. Snøvler litt med ordene og kan gjerne prøve å stille meg spørsmål som de ikke ville ha gjort i edru tilstand. Jeg drikker aldri rundt foreldrene mine. Har aldri gjort det, og har ei heller noe ønske om det. Opplever at det er veldig ubehagelig når foreldrene mine drikker - det er rett og slett ikke noe gøy. Jeg føler de mister kontrollen litt og at blir litt som andre mennesker. Er det noen andre der ute som opplever drikkende foreldre på samme måte? Jeg har ikke noe i mot at de tar seg et glass vin, men de drikker begge to mer enn det. Anonymkode: 2a7d0...8b4 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Hørtes veldig spesielt ut at du reagerer så sterkt på det. Med mindre det er noe fra barndommen av alkoholisme som du har reagert på. Anonymkode: 9699f...b2e 4
Sirah Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 Jeg reagerer på samme måte TS, foreldrene mine skal lissom være voksne-voksne som alltid er fornuftige, de skal ikke være brisne eller fulle. For meg blir bare dette veldig, veldig feil. Jeg vet jo at dette er et "problem" som sitter utelukkende i mitt eget hode så har ikke sagt noe og kommer så klart heller ikke til å gjøre det. Men jeg syntes det er like rart og merkelig hver gang jeg opplever en av dem brisne 🙈😂 3
Gjest making.a.mess Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 Dine foreldre ser deg som voksen og oppfører seg som at de er sammen et voksent menneske, hvilket de jo er. Da kan man bli beruset.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #5 Skrevet 17. februar 2018 Nei, det skjønner jeg godt. Synes og det blir litt klein stemning om de tar mer enn to glass. Anonymkode: fdecc...099
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #6 Skrevet 17. februar 2018 Barn liker ikke at foreldrene drikker alkohol og endrer seg. Det er naturlig at man opplever det slik også som voksen. Anonymkode: af18f...006 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #7 Skrevet 17. februar 2018 Problemet er jo hos deg - så lenge du er klar over det og ikke tar det ut over andre voksne mennesker er det ok. Anonymkode: b5a26...2fc 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #8 Skrevet 17. februar 2018 Har foreldre som har drukket vin til maten hele livet mitt, og ekstra i ferier og sånn, men har aldri merket at oppførselen har endret seg noe særlig. Skjønner godt at det blir ubehagelig når snøvling og mer eller mindre kleine spørsmål blir vanlig med alkohol, det ville jeg ikke likt. Anonymkode: 10436...051
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #9 Skrevet 17. februar 2018 I hvilke sammenhenger drikker de da? Anonymkode: 73b20...a4f
GauteS Skrevet 18. februar 2018 #10 Skrevet 18. februar 2018 4 hours ago, Mrs.Purdey said: Dine foreldre ser deg som voksen og oppfører seg som at de er sammen et voksent menneske, hvilket de jo er. Det ser vel heller ut til at foreldrene tar feil, de er sammen med et barn?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #11 Skrevet 18. februar 2018 Jeg skjønner deg veldig godt, ts! Jeg har heldigvis ikke opplevd mine foreldre påvirket, men mine besteforeldre i 60 årene. Jeg syns det er ubehagelig. Jeg har aldri opplevd noe i forhold til alkohol i oppveksten, jeg er ikke vandt til fulle familiemedlemmer, og det er vel faktisk kanskje derfor jeg syns det blir ubehagelig nå, som voksen. Anonymkode: b30d4...84c
Gjest making.a.mess Skrevet 18. februar 2018 #12 Skrevet 18. februar 2018 6 timer siden, GauteS skrev: Det ser vel heller ut til at foreldrene tar feil, de er sammen med et barn? De tar jo ikke feil. Selv om ts føler seg som et barn så er hun 25. 25 åringer er regnet som voksne.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #13 Skrevet 18. februar 2018 Helt enig i at dette ikke er noe trivelig når man kommer hjem på besøk. Har det slik jeg også. Heldigvis bor jeg ikke hjemme, så jeg kan bare dra når ting blir ubehagelig. Tenker bare på hvor jævlig det er for barn av foreldre som drikker for mye! Anonymkode: cbefb...a61
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #14 Skrevet 18. februar 2018 Jeg klarer ikke helt å kalle moren min alkoholiker, men hun har alltid vært glad i alkohol..Jeg har sett henne full alt for mange ganger i oppveksten min og alt negativt som følger med det. Bråkete fester hjemme mens jeg sov, funnet henne full hos naboen midt på natta, hentet henne på den lokale øl-bula midt på natta, osv osv.. Så nå i voksen alder (Jeg er 30) orker jeg ikke mamma når hun har tatt seg mer enn 3 øl, da får jeg flashbacks. De glinsende øynene, den flåsete latteren, ting hun aldri ville sagt edru, lukten, væremåten. Jeg blir helt kvalm. Så jeg kan forstå deg. Hvis du har en mer konservativ innstilling til alkohol, er det klart at du føler at foreldrene dine er litt too much🙄 Men vet ikke om jeg har noen råd. Jeg klarer ikke å snakke til min egen mor en gang, synes det er vanskelig å si noe, etter som vi begge er voksne. Prøver heller å unngå situasjoner med henne og alkohol. Anonymkode: 0e203...dd5 1
GauteS Skrevet 18. februar 2018 #15 Skrevet 18. februar 2018 1 hour ago, Mrs.Purdey said: De tar jo ikke feil. Selv om ts føler seg som et barn så er hun 25. 25 åringer er regnet som voksne. Jada, men det jeg mener er at 25-åringen OPPFØRER seg som et barn. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #16 Skrevet 18. februar 2018 Jeg skjønner deg godt, ts. Det er ikke noe rart i å reagere på at andre mennesker ruser seg og forandrer atferd pga rusen. At du reagerer ekstra når det gjelder foreldrene dine er helt naturlig, selv om du er 25 år. Anonymkode: 42146...6e5
Nasse1 Skrevet 18. februar 2018 #17 Skrevet 18. februar 2018 Om du reagerer urimelig eller ikke, er vanskelig å si. Foreldrene dine må generelt få lov til å drikke alkohol og når barna er voksne, bør foreldre også generelt kunne drikke alkohol i samvær med barna sine. I familien min, er det helt naturlig at vi drikker alkohol til en bedre middag, i selskap, osv, og det hender også det blir ganske fuktig. I familien min blir vi "gladfulle" og det er bare god stemning. Nå er det kanskje mange som så og si aldri har sett foreldrene røre alkohol før de selv har blitt voksne, og da er det ikke rart at det kan føles litt ubehaglig fordi man ikke er vant til å se på foreldrene slik. Men når man selv har blitt voksne, bør man også kunne se sine foreldre som voksne, og ikke bare som mamma og pappa. Men om mor og/eller far blir ufine når de drikker, bør man derfor også kunne ta dette opp med de.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #18 Skrevet 18. februar 2018 Jeg er 32 og synes det er hyggelig å ta noen glass sammen med mamma og pappa på feks ferie. Bryr meg ikke om de blir brisne. Anonymkode: a4b1f...d58 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #19 Skrevet 18. februar 2018 Jeg synes også det er guffent å være sammen med foreldre som ruser seg. Anonymkode: c5835...7dd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #20 Skrevet 18. februar 2018 Syns bare pappa er festlig når jeg henter han ute. Skravla går og han er i veldig godt humør. Han snøvler aldri, blir han skikkelig full tar han taxi hjem for å sove. Har drukket sammen med faren min før uten problemer. Det er når svigermor blir så full at hun starter noe drama, begynner å grine eller sovner at jeg får problemer. Eller samboers stefar som driver med drikkepress, da får jeg problemer. Aldri ellers. Anonymkode: 9699f...b2e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå