Gå til innhold

Progesteronkrem eller lignende - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg tror jeg mangler noe hormoner. Jeg er så usedvanlig sliten, sexlysten er bare borte (har verdens hotteste mann, så har ikke med det å gjøre), har mye smerter rundt menstruasjon, er irritabel, vektøkning, humørsvingninger og en del hodepine/trett.

Har hørt om progesteronkrem og at denne kan hjelpe mot mange av disse symptomene. Verdt et forsøk? bør jeg snakke med lege først og ta tester osv? noen med erfaring evt med tips til hvordan finne ut mer om hormoner i kroppen?

Har lavt stoffskifte, men legen ønsker ikke teste meg for alt annet som har med hormoner å gjøre....sukk....

Anonymkode: 97618...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

jeg tror jeg mangler noe hormoner. Jeg er så usedvanlig sliten, sexlysten er bare borte (har verdens hotteste mann, så har ikke med det å gjøre), har mye smerter rundt menstruasjon, er irritabel, vektøkning, humørsvingninger og en del hodepine/trett.

Har hørt om progesteronkrem og at denne kan hjelpe mot mange av disse symptomene. Verdt et forsøk? bør jeg snakke med lege først og ta tester osv? noen med erfaring evt med tips til hvordan finne ut mer om hormoner i kroppen?

Har lavt stoffskifte, men legen ønsker ikke teste meg for alt annet som har med hormoner å gjøre....sukk....

Du skal ikke bruke progesteronkrem med mindre du er ferdig med overgangsalderen. 

Smerter under mens kan skyldes endometriose og det bør du utredes for. 

Anonymkode: 1eeef...d4c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke bruke progesteronkrem med mindre du er ferdig med overgangsalderen. 

For noe tull,flere år før du kommer i overgangsalder mangler du progesteron,ta blodprøve,Nesten alle har østrogendominans. Vil anbefale onas progesteronkrem ,bioidentisk,

Anonymkode: 8c7d4...db8

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva? På mange av nettsidene for disse kremene står det jo at de kan brukes f.eks bare mtp at man har hatt stor vektøkning, eller bare pga dårlig sexlyst osv? Og for å forebygge kjip overgangsalder....Stusser litt på dette svaret.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull,flere år før du kommer i overgangsalder mangler du progesteron,ta blodprøve,Nesten alle har østrogendominans. Vil anbefale onas progesteronkrem ,bioidentisk,

Anonymkode: 8c7d4...db8

Har du merket bedring? På hvilke områder?

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytt. Noen andre som har prøvd? 

Anonymkode: 49040...a17

Skrevet

Anbefaler det til ALLE! Jeg fikk et nytt liv. Blør ikke like mye lengre, gikk ned 5 kg (uten å gjøre noe annet), fått tilbake sexlysten og fått mye mer energi. 
Hormonene har enormt mye å si på helsen! 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er medisinen?

AnonymBruker
Skrevet
EmVeeJee skrev (17 timer siden):

Anbefaler det til ALLE! Jeg fikk et nytt liv. Blør ikke like mye lengre, gikk ned 5 kg (uten å gjøre noe annet), fått tilbake sexlysten og fått mye mer energi. 
Hormonene har enormt mye å si på helsen! 

Hva brukte du?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd Women's Care fra helsekosten mot plager i overgangsalder. Jeg måtte kutte den ut da pga bivirkninger (tåler ingenting av tilførte hormoner), så den hadde helt klart effekt.

Anonymkode: 77464...2b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har prøvd Women's Care fra helsekosten mot plager i overgangsalder. Jeg måtte kutte den ut da pga bivirkninger (tåler ingenting av tilførte hormoner), så den hadde helt klart effekt.

Anonymkode: 77464...2b2

Hvilke bivirkninger fikk du av den? Nettopp kjøpt den, men vet ikke om jeg våger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...