AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 I dag har jeg vært på Rema 1000 fordi jeg skulle kjøpe Nidar sjokolade til 20 kroner. I en butikk var de HELT utsolgt bortsett fra den sjokoladen med lakris, men da jeg gikk til en annen Rema var det ingen oppslag om tilbudet og prisen som var oppført var den gamle. Da jeg gikk jeg til kassen for å spørre om hvorfor prisen ikke var det samme som de andre butikkene, og svaret jeg fikk var at jo, de hadde tilbud, men sjefen hadde sagt at de ikke fikk reklamere for det. Men hvis man da kjøper Nidar sjokolade, så får man jo den til 20 kroner, men butikksjefen ville ikke at kundene skulle vite om det hvis de ikke hadde fått dem med seg i kundeavisen. Hvorfor? Det er jo et tilbud i kundeavisen, og alle andre Rema butikker jeg har vært i har store posters hvor det står at sjokoladene til Nidar koster 20 kroner stykk. Er det fordi butikksjefen ikke vil at kundene skal kjøpe sjokolade når det er billig? Det var greit for min del fordi den andre butikken var helt skrapt, folk hadde kjøpt alle sjokoladene på tilbud. I den butikken jeg dro i var Crispo borte, men jeg fant to stykker noen hadde prøvd å gjemme unna. Anonymkode: 57561...703
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Vel, såklart er det lovlig. Men det er nok noe som Rema 1000 sentralt ikke akkurat hadde vært glade for. Anonymkode: b12d9...254 9
bobleplast_ Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 Kiwi selger også nidar-platene til 20 kr stk. 1
Tibbie Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 Jeg tror også at kjøpmannen der gjør noe som Rema sentralt er lite fornøyd med Jeg er helt sikker på at de har fått tilsendt plakatene. Han/hun høres ut som en kuk.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #5 Skrevet 17. februar 2018 2 minutter siden, bobleplast_ skrev: Kiwi selger også nidar-platene til 20 kr stk. Coop Obs hadde også tilbud på Nidar-plater, men de solgte dem til 23 kroner. Hmm... de ville nok tjene litt mer på dem. Anonymkode: 57561...703
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #6 Skrevet 17. februar 2018 3 minutter siden, Tibbie skrev: Jeg tror også at kjøpmannen der gjør noe som Rema sentralt er lite fornøyd med Jeg er helt sikker på at de har fått tilsendt plakatene. Han/hun høres ut som en kuk. Ja, alle butikkene jeg har vært i har jo de samme plakatene. Men hun som jobbet i butikken sa at de hadde fått beskjed om at de ikke skulle markedsføre tilbudet, men at hun hadde sett andre butikker i byen som hadde gjort det. Jeg har personlig vært i 3 Rema butikker med disse plakatene. Anonymkode: 57561...703
Tibbie Skrevet 17. februar 2018 #7 Skrevet 17. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, alle butikkene jeg har vært i har jo de samme plakatene. Men hun som jobbet i butikken sa at de hadde fått beskjed om at de ikke skulle markedsføre tilbudet, men at hun hadde sett andre butikker i byen som hadde gjort det. Jeg har personlig vært i 3 Rema butikker med disse plakatene. Anonymkode: 57561...703 Ja, det er nok sjefen deres som bare er rar og sta. Liker vel ikke å få beskjed fra hovedkontoet om hva han skal gjøre Noen er sånn.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #8 Skrevet 17. februar 2018 Og der røk bonusen til de ansatte i den butikken... Der jeg jobbet var det krav om at alle plakater skulle opp på angitt dag og alle kampanjer følges til punkt og prikke. Og ja, de har folk ute som sjekker. Anonymkode: c2d6e...f48
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #9 Skrevet 17. februar 2018 Er ikke det bare bra da? Hadde den aktuelle butikken annonsert tilbudene så ville du kanskje ikke fått tak i noe. Det er en kjent sak at folk blir helt gale når det er tilbud på godteri, og jeg skjønner godt at butikken prøver å sørge for at det ikke blir tomt med en gang og at det er nok tilbudssjokolade til alle. Anonymkode: c5acb...fac
Nuttery Skrevet 17. februar 2018 #10 Skrevet 17. februar 2018 Min lokale Coop-butikk har en tendens til å gjøre dette. De har slike elektroniske merkelapper, og noen ganger ser jeg merkelappen er enten flyttet vekk fra produktet, eller bare fjernet.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #11 Skrevet 17. februar 2018 Lurer på om vi bor på samme sted, for her er det også en rema som ikke har hengt opp plakatene, og på prislappen i butikken stod det 39.90 på alle nidar sjokoladene. Gikk på en annen rema i kommunen, og der markedsførte de med tilbudet. Anonymkode: 3cf91...aa0
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #12 Skrevet 17. februar 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på om vi bor på samme sted, for her er det også en rema som ikke har hengt opp plakatene, og på prislappen i butikken stod det 39.90 på alle nidar sjokoladene. Gikk på en annen rema i kommunen, og der markedsførte de med tilbudet. Anonymkode: 3cf91...aa0 Jeg var i Os kommune. Men jeg bor egentlig i Bergen der alle har plakater oppe. Anonymkode: 57561...703
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #13 Skrevet 17. februar 2018 Rema 1 000 er jo stort sett en helt dustete butikk da... Anonymkode: 7711f...e81
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #14 Skrevet 17. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Rema 1 000 er jo stort sett en helt dustete butikk da... Anonymkode: 7711f...e81 Fordi??? Jeg syntes butikker generelt er dustete fordi de alle prøver ofte å "lure" kundene sine. Spesielt Lerøy Mat på galleriet i Bergen da de seger kaker til 30-noe kroner stykke når de selger to i en boks! Da skal man oppgi prisen på to kakestykker, IKKE ett! Det hjelper ikke meg at de har skrevet den ekte prisen i svart på klistrelappen på boksen der det også står mange andre ting i svart så man kan lett overse det. Prisen på hyllen skal være den ekte prisen og ikke misvisende. Jeg går ikke der mer fordi de er så sykt uærlige. Anonymkode: 57561...703
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #15 Skrevet 17. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I dag har jeg vært på Rema 1000 fordi jeg skulle kjøpe Nidar sjokolade til 20 kroner. I en butikk var de HELT utsolgt bortsett fra den sjokoladen med lakris, men da jeg gikk til en annen Rema var det ingen oppslag om tilbudet og prisen som var oppført var den gamle. Da jeg gikk jeg til kassen for å spørre om hvorfor prisen ikke var det samme som de andre butikkene, og svaret jeg fikk var at jo, de hadde tilbud, men sjefen hadde sagt at de ikke fikk reklamere for det. Men hvis man da kjøper Nidar sjokolade, så får man jo den til 20 kroner, men butikksjefen ville ikke at kundene skulle vite om det hvis de ikke hadde fått dem med seg i kundeavisen. Hvorfor? Det er jo et tilbud i kundeavisen, og alle andre Rema butikker jeg har vært i har store posters hvor det står at sjokoladene til Nidar koster 20 kroner stykk. Er det fordi butikksjefen ikke vil at kundene skal kjøpe sjokolade når det er billig? Det var greit for min del fordi den andre butikken var helt skrapt, folk hadde kjøpt alle sjokoladene på tilbud. I den butikken jeg dro i var Crispo borte, men jeg fant to stykker noen hadde prøvd å gjemme unna. Anonymkode: 57561...703 Denne butikksjefen høres så erkelig ut at du oppførdres tol å klage til Rema 1000 sentralt. Alle Rema butikkene og dermed butikksjefene konkurerer om å selge mest mulig og få best mulig inntjening. Da blir de månedens eller årets butikksjef. Jeg kom og skulle kjøpe brus torsdags morgen. Da var der ingen oppslag om 8 brus til kr. 119. Så jeg gikk og spurte, da hadde de ikke fått plakatene, enda. Men tilbudsavisene lå ved inngangsdøra. Kassen og strekkodeleserne skal jo være endret til tilbudspriser. Så kunden skal ikke tape på å velge tilbudsvarer. (Men hos OBS ser jeg gjerne mandag formiddag at de ikke har priser som matcher kundeavisen. Så der passer jeg på.) Sjokoladene var der mengder igjen av i sted da jeg var på en ombygd Lidl til Rema butikk. Så det kommer gjerne litt an på hvor flinke de er til å beregne forventet salg i forhold til tilbudene. Anonymkode: 8e86e...0cc 1
GauteS Skrevet 17. februar 2018 #16 Skrevet 17. februar 2018 Denne butikksjefen er min helt! Det er umoralsk å prøve å prakke usunne varer på folk.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #17 Skrevet 18. februar 2018 2 timer siden, GauteS skrev: Denne butikksjefen er min helt! Det er umoralsk å prøve å prakke usunne varer på folk. Mennesker er ansvarlige for seg selv. Det er ikke opp til en butikksjef å prøve å "kontrollere" noe. Uansett tror jeg ikke det er det som har skjedd her. Anonymkode: 57561...703 1
GauteS Skrevet 18. februar 2018 #18 Skrevet 18. februar 2018 49 minutter siden, AnonymBruker said: Mennesker er ansvarlige for seg selv. Det er ikke opp til en butikksjef å prøve å "kontrollere" noe. Butikksjefen kontrollerer ingen ting, og de som vil kjøpe sjokolade, får kjøpt det, hos ham og hos andre. Men han vil ikke være med på direkte å overtale eller narre sine kunder til å å spise helseskadelig mat. En slik kampanje vil uvegerlig føre til større forbruk av sjokolade i samfunnet. Ansvaret for det uheldige resultatet hviler først og fremst på kundene, men også bl.a. fabrikken og butikken må ta på seg sin det av ansvaret. At slike kampanjer er virkningsfulle, erkjennes også av staten; det er derfor de har forbudt både reklame og kampanjer for alkohol og tobakk.
Gjest GoldenLioness Skrevet 18. februar 2018 #19 Skrevet 18. februar 2018 12 timer siden, bobleplast_ skrev: Kiwi selger også nidar-platene til 20 kr stk. Kiwi kopierer alltid Rema sine tilbud med godis 😉
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #20 Skrevet 18. februar 2018 Coop har også en del sånne tullete "tilbud" og dette ble faktisk tema i en episode av "TV2 Hjelper deg" / Matkontrollen på TV 2 for en stund siden. For eksempel godteri som koster 25 kroner per pakke. Så satte butikk-ansatte opp skilt med To for femti kroner. Anonymkode: 7711f...e81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå