Gå til innhold

Familiemamma på skolebenken

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Jeg vurderer å starte på en desentralisert utdanning som vil gå over 4 år. Jeg er godt etablert på en liten plass, så for å slippe å flytte må jeg gjøre det slik. Jeg regner med at samlingene er hver 4-5 uke, hvor jeg må ta fly og leie husrom.

Jeg er gift og har 2 barn.

Jeg lurer på om noen kan gi meg gode tips om stipend/lån, evt skattefradrag, kan min mann komme i skatteklasse 2 som forsørger? Har det mye å si hvor mye han tjener? Hvor mye eller lite kan jeg tjene i løpet av et år for ikke å miste stipend også videre.

Håper på gode tips og svar, da det kommer til økonomi om jeg har råd til å gå på skole:)

Studenten :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ingen her som kan tipse meg angående dette?

Skrevet

når det gjelder økonomi så får du litt hos lånekassen, +lån.. Men det kommer ann på hvor mye du og mannen tjener ved siden av da. på www.lanekassen.no så finner du en støttekalkulator!

Gjest Anonymous
Skrevet

Du sier ikke noe om hvor lange samlingene er, men dersom det kun er snakk om et par dager i slengen, så kan det kanskje lønne seg å ta inn på hotell? Undersøk i området (ja, jeg vet du sa det var desentralisert, men det må da finnes noe billig overnattingsplass der?) hva som finnes. Det er også mulig at du kan få en avtale om rabatt fordi du er der ofte med overnattingsstedet. Alternativt kan du vurdere å kjøpe campingvogn for å spare på boligkostnadene. Da har du også mulighet for å lage mat selv. Det blir fort penger utav det når du må kjøpe all mat ferdig.

Lånekassen gir svar på hvor mye du kan tjene uten å miste stipend, er det ikke 100 000? I tillegg er det vel en grense på hvor mye din mann kan tjene når dere har barn (men det går på forsørgerdelen, du får mer stipend når du har barn), men lån kan du vel få uansett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...