AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Jeg vurderer disse to alternativene opp mot hverandre, og kunne trengt litt input. Er det noen her som har tatt en bachelorgrad i økonomi og adminstrasjon? Hvilke typer jobber har dere fått etterpå? Følte dere at mulighetene på jobbmarkedet var gode etter endt utdanning? Og hvordan har det vært for dere som har valgt å gå videre til regnskapsføring, og senere bli autoriserte regnskapsførere? Hvordan var det å komme ut i jobb etterpå? Hvilke av disse alternativene ville dere andre valgt, og hvorfor? Anonymkode: 52ead...84a
straamann Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Der er flere ulike spesialiseringer man kan velge siste året på bachelor i øk. adm. Litt etter hvilket studiested man går på. Noen eksempler: Internasjonal ledelse Innovasjon og ledelse Økonomi Markedsføring Regnskap og skatt Samfunnsøkonomi Administrasjon og ledelse Logistikk
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 Du er ettertraktet som regnskapsfører med nok utdannelse til å bli autorisert. For å bli autorisert trenger du 2 år med relwvant praksis. Anonymkode: 8152f...5c5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 Har du lyst å holde på med regnskap? For å bli autorisert regnskapsfører, så kreves det jo profilering innen regnskap, samt 2 år erfaring (de siste 5 åra). Personlig var jeg glad i Finansfag, men kunne ikke fordra mer avanserte regnskapsfag. Så jeg valgte heller finans. Mye av regnskap (senere) går jo ut på å tolke lover og regler, for så å konkludere hvordan ting skal regnskapsføres. Slik jeg har hørt det, fra folk som jobber innen revisjon, så er det også slik yrket ofte fungerer. Du drar til kunder for å sjekke ut hvordan ting blir gjort, og om alt stemmer. For å bli autorisert revisor kreves det vel i dag Master, samt C i alle relevante fag. Anonymkode: ef3cc...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå