Gå til innhold

Puddel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det ann å klippe en storpuddel slik som disse doodlene eller poo er? Altså ikke klippe dem i ansiktet og å la all pels være like langt hvis man ikke skal stille ut. Hvor lang pels kan pudler ha siden jeg ønsker meg en hund med mye herlig deilig fluffy pels å ta på. Men hvis pelsen floker seg bare den blir fem cm. så er det kanskje dumt?

Hvilken frisyre synes du er penest?

Anonymkode: a57ae...79b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det ann å klippe en storpuddel slik som disse doodlene eller poo er? Altså ikke klippe dem i ansiktet og å la all pels være like langt hvis man ikke skal stille ut. Hvor lang pels kan pudler ha siden jeg ønsker meg en hund med mye herlig deilig fluffy pels å ta på. Men hvis pelsen floker seg bare den blir fem cm. så er det kanskje dumt?

Hvilken frisyre synes du er penest?

Anonymkode: a57ae...79b

Du kan klippe hunden din akkurat slik du vil. Se på pudler i USA, de er ofte mye mer bamsete, hvert fall de små. Utstillingspudlene har også ofte lang pels utenom på snute, poter osv. Men det krever selvsagt mer av deg om du velger å ha lang pels. Lang pels floker seg lettere så du må bruke mye mer tid på børste og holde pelsen flokefri. Det tar lenger tid å vaske hunden også, og balsam er et must. 

Jeg klipper min etter årstidene. Kortere pels om sommeren og lenger om vinteren. Jeg synes pudler er søtest når de ikke er i typisk utstillingsfrisyrer. De er som tatt ut av 80-tallet eller noe, ikke spesielt pent. 😬 Jeg følger visse regler, men klipper ellers slik jeg synes det er praktisk og fint. Velstelt, men ikke styla. :)

Anonymkode: b079a...fdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...