AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Jeg er forelsket I en kompis, og i starten “jaktet” jeg veldig på han. I begynnelsen syntes jeg det var kjemi og interesse der, men det sluknet jo mer interesse jeg viste han. Jeg bestemte meg for å lage mer avstand å sist gang vi så hverandre var han mer oppmerksom og tok mer tid til å snakke – føler også spenningen/interessen var tilbake. Jeg har alltid hatt problem med kroppskontakt og intimitet med andre folk, spesielt gutter. Folk legger merke til det og respekterer avstanden jeg setter uten at jeg må si det muntlig, men det skrekkelige er at når du har lyst på kroppskontakt så blir du stående fast! Jeg tørr liksom å slå han i armen for tull, men han gjør aldri noe tilbake. Engang han pirket borti meg så skvatt jeg litt å liksom stivnet til fordi det var uventet - om en venn (uansett kjønn) står fornærme så skaper jeg avstand. Hvordan kan jeg fikse dette? Jeg lurer også på om det er bare jeg så bygger opp denne seksuelle spenningen for meg selv, men det er noen dager det er bare helt dødt, mens andre dager føler jeg det er veldig mye – og det har veldig mye å si hvordan han er den dagen. Er det en måte jeg kan indirekte teste om det er noe der? Anonymkode: 93ec4...728
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 På Saturday, February 17, 2018 den 15.05, AnonymBruker skrev: Jeg er forelsket I en kompis, og i starten “jaktet” jeg veldig på han. I begynnelsen syntes jeg det var kjemi og interesse der, men det sluknet jo mer interesse jeg viste han. Jeg bestemte meg for å lage mer avstand å sist gang vi så hverandre var han mer oppmerksom og tok mer tid til å snakke – føler også spenningen/interessen var tilbake. Jeg har alltid hatt problem med kroppskontakt og intimitet med andre folk, spesielt gutter. Folk legger merke til det og respekterer avstanden jeg setter uten at jeg må si det muntlig, men det skrekkelige er at når du har lyst på kroppskontakt så blir du stående fast! Jeg tørr liksom å slå han i armen for tull, men han gjør aldri noe tilbake. Engang han pirket borti meg så skvatt jeg litt å liksom stivnet til fordi det var uventet - om en venn (uansett kjønn) står fornærme så skaper jeg avstand. Hvordan kan jeg fikse dette? Jeg lurer også på om det er bare jeg så bygger opp denne seksuelle spenningen for meg selv, men det er noen dager det er bare helt dødt, mens andre dager føler jeg det er veldig mye – og det har veldig mye å si hvordan han er den dagen. Er det en måte jeg kan indirekte teste om det er noe der? Anonymkode: 93ec4...728 Er du gutt eller jente? Anonymkode: ac93d...232
petterm Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 På 17.2.2018 den 15.05, AnonymBruker skrev: Jeg er forelsket I en kompis, og i starten “jaktet” jeg veldig på han. I begynnelsen syntes jeg det var kjemi og interesse der, men det sluknet jo mer interesse jeg viste han. Jeg bestemte meg for å lage mer avstand å sist gang vi så hverandre var han mer oppmerksom og tok mer tid til å snakke – føler også spenningen/interessen var tilbake. Jeg har alltid hatt problem med kroppskontakt og intimitet med andre folk, spesielt gutter. Folk legger merke til det og respekterer avstanden jeg setter uten at jeg må si det muntlig, men det skrekkelige er at når du har lyst på kroppskontakt så blir du stående fast! Jeg tørr liksom å slå han i armen for tull, men han gjør aldri noe tilbake. Engang han pirket borti meg så skvatt jeg litt å liksom stivnet til fordi det var uventet - om en venn (uansett kjønn) står fornærme så skaper jeg avstand. Hvordan kan jeg fikse dette? Jeg lurer også på om det er bare jeg så bygger opp denne seksuelle spenningen for meg selv, men det er noen dager det er bare helt dødt, mens andre dager føler jeg det er veldig mye – og det har veldig mye å si hvordan han er den dagen. Er det en måte jeg kan indirekte teste om det er noe der? Anonymkode: 93ec4...728 For det første må du våge å satse noe. En dag du føler spenningen er der, kan du prøve å ta på han, litt uskyldig. Hvis dere begge er gutter kan du kanskje prøve å lekesloss eller være litt fysisk. Hvis du er gutt er det nok vanskeligere, spesielt hvis du ikke vet om han liker gutter på den måten. Hvis du er jente er det lettere. Hvis du tar på han, kanskje litt tilfeldig, stryker han på nakken, ryggen osv så er det lettere å merke om det er respons. Kanskje du kan gi han en klem når dere møtes? Bruk også øyne og kroppsspråk bevisst. Smil. Se han inn i øynene, uten at det føles alt for kunstig. Siden du vanligvis holder avstand, og folk merker det, så krever nok det at du er litt ekstra tydelig. Selv om det sikkert er skummelt så må du tørre! Og du må være forberedt på å bli avvist, uten at det er jordas undergang, og uten at det er slutten på vennskapet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå