AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Del Skrevet 17. februar 2018 Noen som har noe erfaring med kjøp eller salg av bunader? Jeg har en blå nordlandsbunad som jeg fikk helt nylaget som konfirmant for 12 år siden. Den ble bare brukt den ene gangen i min konfirmasjon, så den er jo nesten ubrukt. Kjenner at jeg har veldig lyst å selge den, da jeg trenger pengene, og uansett ikke har bruk for den. Har bunaden som er komplett (med sjal og alt sånt), bunadsskjorte, også har jeg også bunadsølv med en stor sølje som jeg arvet av min bestemor. Hvor mye er det vanlig å kunne selge en slik komplett pakke for? Vil jo ikke gjøre en dumt salg å kvitte meg med den for en alt for lav pris heller. Anonymkode: 821d4...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkwitch Skrevet 17. februar 2018 #2 Del Skrevet 17. februar 2018 15-20 tusen komplett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #3 Del Skrevet 17. februar 2018 47 minutter siden, Frkwitch skrev: 15-20 tusen komplett. Er ikke det lite? Har sett flere som har lagt ut buander for salg til den prisen, uten noe slags tilbehør. Bare bunaden, og ikke en gang skjorte med på kjøpet. Ts Anonymkode: 821d4...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Del Skrevet 17. februar 2018 Hvorfor foretar du ikke et søk på finn fir å se hva andre ønsker for sin bunad? Anonymkode: 30b92...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 17. februar 2018 #5 Del Skrevet 17. februar 2018 Før du selger den på det åpne markedet, bør du høre om noen i familien kunne tenke seg å overta/kjøpe den. I alle fall arvesølvet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #6 Del Skrevet 17. februar 2018 Jeg arva bunad og solgte derfor konfirmasjonsbunaden min nylig. Jeg synes folk legger ut bunadene sine ALT for billig. Jeg solgte for 17500 kroner, litt under halv pris for ny. Dette var for alt utenom sølv og sko. Mange solgte bunad av samme type for 12-13000 kr inkludert sølv, og da gir du egentlig bort bunaden gratis. Jeg synes man skal ha litt respekt for håndverket, men tror mange er ivrige etter å kvitte seg med fasters gamle bunad. 1. se hvor mye bunaden din går for på Finn, IKKE underselg den. Det tok et par mnd før jeg fikk solgt den til ei dame som kledde bunaden så godt at jeg nesten ikke ville gi den fra meg. 2. få prisliste fra husfliden og se hva ting koster nytt. Vanlig takst på brukt er vel rundt halv pris av nytt, uavhengig av hva det er. Jeg tror jeg ville ventet med å selge sølvet. Noen andre i familien din er nok interessert i sølja. Jeg er usikker på hva som lønner seg, men noen gullsmeder tar mot bunadssølv. Jeg tror uansett du vil tjene på å selge sølvet for seg. Anonymkode: 297e7...db1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #7 Del Skrevet 17. februar 2018 Her ville jeg ha tenkt meg godt om.Jeg brukte heller ikke bunaden min på mange, mange år og vurderte å selge den men nå, i slutten av tredveårene, elsker jeg bunaden min. Hadde angret vanvittig hvis jeg hadde falt for fristelsen og solgt den. Og arvesølv? Det selger man ikke! Anonymkode: b9989...063 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #8 Del Skrevet 17. februar 2018 Tenk deg svært nøye om. Jeg tror du vil angre. Jeg var av typen som ikke ville ha bunad, og takket nei da jeg skulle få til konfirmasjonen. Så kom jeg i slutten av tyveårene og angret selvfølgelig.... Heldigvis arvet jeg nylig en bunad, ellers tror jeg at jeg måtte kjøpt en... Anonymkode: 86a7c...d4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå