Gå til innhold

25 dager uten snus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært 25 dager uten snus, og det er først nå at symptomene virkelig har vist seg.

Er dritsur, og har et veldig lavt temperament. Har nesten vondt under leppen fordi kroppen har så lyst på snus. Har mye hodepine, og føler ikke at hjernen er helt som den skal. Sliter med konsentrasjonsvansker og å tenke klart. Sliter også med lite energi, og trenger å sove mer enn før.

De to første ukene gikk det egentlig helt fint. Hvorfor føles det verst nå?

Er dette fordi kroppen NÅ faktisk kvitter seg med skadene nikotinen har påført? Noen som vet? Jeg har snust i 6 år.

Anonymkode: 56a7f...bfb

Skrevet

Høres litt merkelig ut, dette kan være mer psykisk enn fysiske reaksjoner. Da jeg sluttet forrige gang, så var jeg snusfri i nesten 2 år, og det var egentlig ikke et veldig stort problem. De fysiske reaksjonene ga seg etter 1-2 uker for min del, og etter det var det mer det at jeg hadde LYST på en snus i kombinasjon med en pils for eksempel. Kanskje det er noe tilsvarende du opplever? 

Anonymkode: e65e2...200

Skrevet

Psykiske abstinenser kan nok også gi utslag fysisk, det kan jo være det du opplever. Det kan jo også hende du er småsyk av andre grunner, virus? Ellers vil jeg si at du er RÅFLINK! 

Anonymkode: d0b48...9dc

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Psykiske abstinenser kan nok også gi utslag fysisk, det kan jo være det du opplever. Det kan jo også hende du er småsyk av andre grunner, virus? Ellers vil jeg si at du er RÅFLINK! 

Anonymkode: d0b48...9dc

Hm, jeg tror ikke det. Er litt forkjølet da.

Anonymkode: 56a7f...bfb

Skrevet

Jeg sluttet for 16 dager siden selv, og det er først de siste dagene nå at ting har blitt enklere for min del. I begynnelsen hadde jeg skjelvinger + at jeg sliter med rykninger i kroppen fra før pga stress, og disse ble utrolig mye verre (føltes seriøst ut som jeg hadde tics, ble i overkant mye og ukontrollerbart). Tunga sved også, hadde hodepine, ble svimmel og ør i hodet, gråt av ingenting, mye sint - skikkelig sint også - og kunne feks ikke drikke Red Bull for det gjorde abstinensene enda verre.

Nå er jeg heldigvis over alt det der, med unntak av at humøret fremdeles er ustabilt, men så er det også den tiden av måneden så er nok en kombinasjon her. Det vanligste er jo at abstinenser avtar etter 2 uker - ikke begynner etter 2 uker, men vi er alle forskjellige så man skal aldri si aldri. 

Dette er 2. (og siste!) gang jeg slutter. Første gangen tok de kraftige abstinensene meg litt på senga. Denne gangen var jeg forberedt på hvor jævlig det kom til å bli, og taklet det derfor bedre. For det er helt forferdelig, vi snusere får gjennomsnittlig i oss mer og hyppigere nikotin enn røykere (en dreven snuser snuser hele tiden, og kan snuse hvor og når hun vil), og gjør det nok hakket vanskeligere å slutte med snus en røyk nå for tiden, når røykere ikke har tilgang og mulighet til å ta seg en røyk alltid og er mer vant til å gå uten. Pluss at nikotinmengden i en snus kan være opp til 3 ganger større enn i en røyk, avhengig av merke. 

Så jeg er veldig, veldig stolte av oss TS!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...