ajarRun Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Landsgjennomsnittet er vel på 9%. 9%!!!! Det er to dager hver eneste måned. Det vil si de er syk over en måned hvert år. Vi kunne hatt 11 ukers ferie hvis folk bare sluttet å sutre å være syke hele tiden. Jeg har aldri sykemeldt meg, og aldri tatt egenmeldingsdag. Ta en paracet og skjerp dere! Men jeg vil gjerne høre fra de snylterne som gjør slik at vi får så lite ferie, hvorfor oppfører dere dere slikt? 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Fordi de er... syke? Har man er litt viktigere jobb enn kjørelærer (som de fleste har) så kan man ikke dra på jobb som syk, i fare for å smitte. Anonymkode: 14d12...93c 16
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 Noen blir hyppigere syk enn andre, noen er i jobber der de ikke kan gå på jobb når de er syk fordi mennesker som er eldre og syke eller små barn kan dø om de får samme virus, mange har barn som er hyppig syke spesielt i barnehagealder og mye annet. Jeg skulle hatt en dag oppi topplokket ditt altså, for det hadde vært interessant å se hvordan det er mulig å være så lite reflektert og ha så lite forståelse for andre enn seg selv. Anonymkode: 36df2...3c5 28
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Landsgjennomsnittet er vel på 9%. 9%!!!! Det er to dager hver eneste måned. Det vil si de er syk over en måned hvert år. Vi kunne hatt 11 ukers ferie hvis folk bare sluttet å sutre å være syke hele tiden. Jeg har aldri sykemeldt meg, og aldri tatt egenmeldingsdag. Ta en paracet og skjerp dere! Men jeg vil gjerne høre fra de snylterne som gjør slik at vi får så lite ferie, hvorfor oppfører dere dere slikt? Legene sykemelder, du kan ikke sykemelde deg. Spørsmålet er: Hvorfor velger leger å sykemelde så ofte? Anonymkode: 43381...d91 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #5 Skrevet 17. februar 2018 Jeg har kreft jeg... forsøkt å jobbe litt, men nå har jeg så mye plager at jeg er 100 % sykmeldt. Hjelper lite å ta en paracet her. Men skjønner hva du mener. Har kolleger som sykmelder seg for småting... Anonymkode: 917e6...c72 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #6 Skrevet 17. februar 2018 Er legen som sykemelder, så der har man ikke stort å si selv. Men at det finnes 1 av 100 ansatte som hvert eneste år bruker alle sine sykedager, så sier jko detr at de aller fleste står på. Anonymkode: 4015e...e9f 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #7 Skrevet 17. februar 2018 4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Landsgjennomsnittet er vel på 9%. 9%!!!! Det er to dager hver eneste måned. Det vil si de er syk over en måned hvert år. Vi kunne hatt 11 ukers ferie hvis folk bare sluttet å sutre å være syke hele tiden. Jeg har aldri sykemeldt meg, og aldri tatt egenmeldingsdag. Ta en paracet og skjerp dere! Men jeg vil gjerne høre fra de snylterne som gjør slik at vi får så lite ferie, hvorfor oppfører dere dere slikt? Folk sykemelder seg ikk. Leger sykemelder pasienter fordi de er ute av stand til å fungere eller gå på jobb. Det er det en vesentlig forskjell på. Du har kanskje aldri vært syk, skikkelig syk og ikke bare pjusk på din måte? Anonymkode: 8a7c4...25c 5
ajarRun Skrevet 17. februar 2018 Forfatter #8 Skrevet 17. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen blir hyppigere syk enn andre, noen er i jobber der de ikke kan gå på jobb når de er syk fordi mennesker som er eldre og syke eller små barn kan dø om de får samme virus, mange har barn som er hyppig syke spesielt i barnehagealder og mye annet. Jeg skulle hatt en dag oppi topplokket ditt altså, for det hadde vært interessant å se hvordan det er mulig å være så lite reflektert og ha så lite forståelse for andre enn seg selv. Anonymkode: 36df2...3c5 Er helt enig i at personer med barn heller burde fått ulønnet permisjon eller noe. Subsidieringen av barn har gått helt av skaftet. Det er nok mennesker i verden, la oss slutte å lage flere. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legene sykemelder, du kan ikke sykemelde deg. Spørsmålet er: Hvorfor velger leger å sykemelde så ofte? Anonymkode: 43381...d91 Leger gjør det du ber dem om. Selv om de sykemelder deg ufrivillig er du ikke tvunget til å ta den ut. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kreft jeg... forsøkt å jobbe litt, men nå har jeg så mye plager at jeg er 100 % sykmeldt. Hjelper lite å ta en paracet her. Men skjønner hva du mener. Har kolleger som sykmelder seg for småting... Anonymkode: 917e6...c72 Det var en fyr med kreft som løp halveis over amerika med en fot. Lungekreft og en fot og han løp en marathon om dagen. Det går an hvis man bare legger viljen til. 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 17. februar 2018 #9 Skrevet 17. februar 2018 Fordi folk ikke vil bruke ferien sin utenom når de skal reise bort eller feire høytid. Så hvis de bare vil være hjemme og slappe av litt går de til legen.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #10 Skrevet 17. februar 2018 Skulderoperasjon-6 uker sykemelding. Lengre om man har fysisk arbeid. Skulle jeg tatt en paracet og fått noen til å hjelpe meg med lasting og lossing resten av livet? Jeg kjører lastebil.... Anonymkode: a8261...605 6
ajarRun Skrevet 17. februar 2018 Forfatter #11 Skrevet 17. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er legen som sykemelder, så der har man ikke stort å si selv. Men at det finnes 1 av 100 ansatte som hvert eneste år bruker alle sine sykedager, så sier jko detr at de aller fleste står på. Anonymkode: 4015e...e9f Det er pasienten som velger å dra til legen. Alle vet at å dra unødig til legen fører til unødige intervensjoner. De ansatte burde jo få lønnsreduksjon tilsvarende sløseriet med sykedager. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk sykemelder seg ikk. Leger sykemelder pasienter fordi de er ute av stand til å fungere eller gå på jobb. Det er det en vesentlig forskjell på. Du har kanskje aldri vært syk, skikkelig syk og ikke bare pjusk på din måte? Anonymkode: 8a7c4...25c Hvis jeg drar til legen får jeg jo en sykemelding. Det blir som å si at alkoholikere ikke er skyld i sitt overkonsum med alkohol fordi det er jo vinmonopolet som gir dem alkoholen. Den som drar på legen og ber om sykemelding er jo den som fører til at man blir sykemeldt. Jeg hadde et hull i en tann når jeg var 6 år, men jeg sutret ikke over det, gikk til tannlegen og tilbake til første klasse. Jeg har også hatt bihulbetennelse, men da tok jeg bare paracet. Hvis man vil får man til.
Miklo Velka Skrevet 17. februar 2018 #12 Skrevet 17. februar 2018 9 minutter siden, abrasiveRefraction said: Men jeg vil gjerne høre fra de snylterne som gjør slik at vi får så lite ferie, hvorfor oppfører dere dere slikt? Jeg tok deg faktisk ganske seriøst frem til denne setningen. 12
ajarRun Skrevet 17. februar 2018 Forfatter #13 Skrevet 17. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulderoperasjon-6 uker sykemelding. Lengre om man har fysisk arbeid. Skulle jeg tatt en paracet og fått noen til å hjelpe meg med lasting og lossing resten av livet? Jeg kjører lastebil.... Anonymkode: a8261...605 Jeg ville tatt den i kombinasjon med en ferie. En vondt skulder hindrer meg ikke i å ta bilder av ting, drikke meg drita eller i å spise god mat. Alternativt kunne du jo kjørt buss.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #14 Skrevet 17. februar 2018 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Er helt enig i at personer med barn heller burde fått ulønnet permisjon eller noe. Subsidieringen av barn har gått helt av skaftet. Det er nok mennesker i verden, la oss slutte å lage flere. Leger gjør det du ber dem om. Selv om de sykemelder deg ufrivillig er du ikke tvunget til å ta den ut. Det var en fyr med kreft som løp halveis over amerika med en fot. Lungekreft og en fot og han løp en marathon om dagen. Det går an hvis man bare legger viljen til. Det er klart at man kan troppe opp på jobb, selv om legen sykemelder. Men i mange tilfeller er det ikke forsvarlig å møte på jobb når man er syk eller skadet. En kollega kappet av seg fire fingre og ble sykemeldt en god stund, forståelig nok (for de fleste). Jobben kunne ikke utføres med kun èn fungerende hånd og ville ført til fare for liv for andre. En annen kollega ble sykemeldt for en brukket tå, men kunne fint ha jobbet med litt smertestillende, selv om legen valgte å sykemelde. Kollegaen troppet opp på jobb før sykemeldingen gikk ut, da smertene var greie nok til å kunne jobbe med. Å kommentere såpass nedlatende om andres kreftsykdom burde til og med en person som deg klare å unngå. Anonymkode: 43381...d91 10
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #15 Skrevet 17. februar 2018 3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Er helt enig i at personer med barn heller burde fått ulønnet permisjon eller noe. Subsidieringen av barn har gått helt av skaftet. Det er nok mennesker i verden, la oss slutte å lage flere. Leger gjør det du ber dem om. Selv om de sykemelder deg ufrivillig er du ikke tvunget til å ta den ut. Det var en fyr med kreft som løp halveis over amerika med en fot. Lungekreft og en fot og han løp en marathon om dagen. Det går an hvis man bare legger viljen til. Vet ikke hva slags lege du har. Det må stilles en diagnose for å få sykmelding og plan for behandlingstilbud, f.eks ved depresjon medisiner og terapi Anonymkode: 0126d...7d3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #16 Skrevet 17. februar 2018 3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg ville tatt den i kombinasjon med en ferie. En vondt skulder hindrer meg ikke i å ta bilder av ting, drikke meg drita eller i å spise god mat. Alternativt kunne du jo kjørt buss. Så du kan velge når du skal opereres du? Anonymkode: 0126d...7d3 14
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #17 Skrevet 17. februar 2018 På min arbeidsplass så er det noen få som utnytter systemet. Disse har da ordnet seg med fastleger som er "snille" eller usikre. Ikke uvanlig at jeg ser de er ute på ærender selv om de har vært borte i fra jobben. Anonymkode: 0b568...2f1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #18 Skrevet 17. februar 2018 5 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Det er pasienten som velger å dra til legen. Alle vet at å dra unødig til legen fører til unødige intervensjoner. De ansatte burde jo få lønnsreduksjon tilsvarende sløseriet med sykedager. Hvis jeg drar til legen får jeg jo en sykemelding. Det blir som å si at alkoholikere ikke er skyld i sitt overkonsum med alkohol fordi det er jo vinmonopolet som gir dem alkoholen. Den som drar på legen og ber om sykemelding er jo den som fører til at man blir sykemeldt. Jeg hadde et hull i en tann når jeg var 6 år, men jeg sutret ikke over det, gikk til tannlegen og tilbake til første klasse. Jeg har også hatt bihulbetennelse, men da tok jeg bare paracet. Hvis man vil får man til. Man blir ikke sykmeldt fordi man har mistet en tann Anonymkode: 0126d...7d3 10
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #19 Skrevet 17. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På min arbeidsplass så er det noen få som utnytter systemet. Disse har da ordnet seg med fastleger som er "snille" eller usikre. Ikke uvanlig at jeg ser de er ute på ærender selv om de har vært borte i fra jobben. Anonymkode: 0b568...2f1 Hva menes med ærender? Anonymkode: 43381...d91
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #20 Skrevet 17. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På min arbeidsplass så er det noen få som utnytter systemet. Disse har da ordnet seg med fastleger som er "snille" eller usikre. Ikke uvanlig at jeg ser de er ute på ærender selv om de har vært borte i fra jobben. Anonymkode: 0b568...2f1 Man må jo gå til apoteket eller butikken hvis man er sykmeldt i tre uker Anonymkode: 0126d...7d3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå