lakk Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Hei Dere som er Hjelpepleier/Helsfagarbeider/Omsorgarbeid som har tenkt på videreutdanning, hva ville dere gjort, ville dere øke kompetansen deres ved å ta videreutdanning innen Hjelpepleier/Helsfagarbeider/Omsorgarbeid eller ville dere gått over til sykepleie studien? fortell gjerne hvorfor du velger det? Håper på svar
spektralkatt Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Om du vet at dette har du lyst å drive med i framtida, vil jeg råde d3g til å studere sykepleie. Jeg er sikker på det er mange gode videreutdanning for fagarbeidere - men i alt for mange tilfeller fører det ikke til sjanse for høyere stillingsprosent/ ikke til endrede arbeidsoppgaver etc. Om du blir sykepleier vil du ha utrolig mye bedre muligheter ift arbeid - full stilling, og interessante arbeidsoppgaver og faglig utvikling. Det er mitt inntrykk i alle fall. Mulig det varierer noe 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 Vi trenger helsefagarbeidere!! Ikke ta spl. Vi er så viktig! Jeg har selv videreut. Jobber innen psykiatri. Har full fast stilling(noe jeg også hadde uten videreut) faglig påfyll og en spennende hverdag. Om da tar spl stiller du «bakerst» i køen av spl. Mange har mange år på seg +videreutdanninger. Bedre å være en strålende helsefagarb enn en gjennomsnittlig middelmådig spl. Anonymkode: e5460...731
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi trenger helsefagarbeidere!! Ikke ta spl. Vi er så viktig! Jeg har selv videreut. Jobber innen psykiatri. Har full fast stilling(noe jeg også hadde uten videreut) faglig påfyll og en spennende hverdag. Om da tar spl stiller du «bakerst» i køen av spl. Mange har mange år på seg +videreutdanninger. Bedre å være en strålende helsefagarb enn en gjennomsnittlig middelmådig spl. Anonymkode: e5460...731 For et svar, hun kan da bli en strålende sykepleier like mye som en strålende helsefagabeider. Det er ikke enten eller. Hvis du vet akkurat hva du vil og bare vil det så kan du jo ta videreutdanning som helsefagarbeider, men hvis du er usikker på hva du egentlig vil jobbe med eller er typen som liker å bytte jobb innimellom, så ville jeg valgt sykepleier om du har muligheten. Da kan du ta videreutdanning i de samme retningene som helsefagarbeidere (geriatri, psykiatri, rehabilitering osv), eller du kan ta videreutdanning innen retninger du aldri kan ta som helsefagarbeider (jordmor, helsesøster, operasjon, anestsei, intensiv osv). Det er også lettere å bytte jobb som sykepleier. Interesser endrer seg ofte ila livet, det jeg ville jobbe med før jeg begynte å studere var ikke det samme som jeg begynte å jobbe med etterpå, og siden har jeg endret retning helt til der jeg er nå. Ingen av mine jobber ville jeg kunne fått som helsefagarbeider, og jeg ville heller ikke hatt muligheten til den videreutdanningen jeg har tatt. Den har sikret meg bedre lønn og svært gode arbeidstider. Ja det trengs helsefagarbeidere, men det trengs også sykepleiere, arbeidsledig blir du ikke uansett. Anonymkode: 8c9e7...d1d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #5 Skrevet 18. februar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi trenger helsefagarbeidere!! Ikke ta spl. Vi er så viktig! Jeg har selv videreut. Jobber innen psykiatri. Har full fast stilling(noe jeg også hadde uten videreut) faglig påfyll og en spennende hverdag. Om da tar spl stiller du «bakerst» i køen av spl. Mange har mange år på seg +videreutdanninger. Bedre å være en strålende helsefagarb enn en gjennomsnittlig middelmådig spl. Anonymkode: e5460...731 Hahahahah hæ?! Stort sett kan sykepleiere omtrent velge og vrake i tilbud. Spesielt på mine to bosteder som er bygda og en middels stor by. "Bakerst i køen" eh hvilken kø? Kan likegodt ta sykepleie med en gang og få muligheter og lov til å gjøre mye mer enn en helsefagarbeider uten videreutdanning! Anonymkode: b8086...fcf
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #6 Skrevet 18. februar 2018 Ville uten tvil tatt sykepleien. Anonymkode: 5102d...13c
lakk Skrevet 18. februar 2018 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2018 Sant, for min del så er jeg veldig lyst å ta sykepleien , får det er det veldig mange jobb muligheter. Men å ta videreutdanning innen helsefagarbeider så syntes jeg at det blir det samme jobb tilbud man får osv, og man jobber med det samme omtrent, og jeg er blitt kjempelei av å jobbe på helsefagarbeider/hjelpepleier, gjlrt det nå i 10 år! føler jeg trenger å øke kompetansen min enten via videreutdanning eller over til sykepleien.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #9 Skrevet 18. februar 2018 Som sykepleier så får du jo mange flere muligheter da Anonymkode: 5102d...13c
Prague Skrevet 18. februar 2018 #11 Skrevet 18. februar 2018 Jeg ville helt klart tatt sykepleien Det er ikke lett å få full, fast stilling som helsefagarbeider dessverre. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #12 Skrevet 18. februar 2018 Har søkt om opptak til sykepleien, er helsefagarbeidere. Ikke fordi jeg ikke synes helsefagarbeidere gjør en god jobb, men fordi jeg vil lære mer. Jobber med psykisk utviklingshemmede, og er ingen sykepleierstillinger der, så meget mulig jeg fortsetter i jobben som helsefagarbeider selv som sykepleier. Er kun all lærdom en sykepleier har kontra helsefagarbeider som gjør at jeg har søkt. Er sltså sykdommer, stell og medisiner jeg er mest intressert å lære, så vernepleier er da ikke veien å gå😊 Anonymkode: 96f59...cc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå