AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Det kan være alt fra weekendtur til en helt avslappet pizzakveld hjemme hos meg. Nei, nei, nei, nei...kommer det fra den kanten alltid. Kompisen min kommer da. Men skjønner jo han ville hatt hun der når 8 av 10 kommer med dame. Hun har aldri noen god unnskyldninger heller. Er bare nei. Og nesten alltid er det kompisen som må takke nei for henne. Virker som hun ikke tør å si det selv. Synes jo det er kjipt da. Synes det er kjekt å samle kompiser med partner iblant. Det virker ikke som hun misliker meg. Når vi faktisk har måttet treffes snakker vi helt fint sammen. Vi er jo ikke bestevenner men det er jeg ikke med noen av guttas kjærester. Skal jeg spørre rett ut om det er noen grunn? Anonymkode: 2b522...b72
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Er du mann eller kvinne? Anonymkode: eadff...9e1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du mann eller kvinne? Anonymkode: eadff...9e1 Mann Anonymkode: 2b522...b72
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 Hvis du har lyst til å skape skikkelig klein stemning så kan du spørre om det er noen grunn. Men innse at dette handler om deg, og ikke henne. Du er fornærmet over å være så lavt prioritert hos henne. Hun derimot ofrer nok ikke dette en eneste tanke. Aksepter at at hun ikke er forpliktet å bli omgangsvenner med dere bare fordi hun valgte denne fyren som sin kjæreste. Å ikke ha lyst er en god nok grunn. Anonymkode: c40ca...9c0 21
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #5 Skrevet 17. februar 2018 Kanskje hun bare ikke er så veldig sosial av seg. Å dra ut med kompisgjengen til typen min er høyst uinteressant for meg. Jeg kan godt møte de ett par stykker av gangen, og det gjør vi ganske ofte, men syns hele flokken blir for mye. Anonymkode: f908a...b85 28
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #6 Skrevet 17. februar 2018 Noen personer liker bare rett og slett ikke å henge med folk de ikke kjenner veldig godt. Jeg er en sånn selv. Synes det er ekstremt slitsomt å "slappe av" med folk jeg ikke kjenner godt og ser omtrent hver dag. Blir rett og slett helt utmattet og ør i hodet, får vondt i muskler, tunga krøller seg så det blir vanskelig å snakke forståelig, hukommelsen svikter og kjenner uro og stress i hele kroppen. Det koster vanvittig mye krefter å "ta seg sammen" nok til å holde ut 4-5 timer.. Etter en kveld som du skisserer hadde jeg sikkert trengt resten av helgen uten å kunne gjøre noe annet bare for å klare å samle meg på. Anonymkode: ea726...d88 35
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #7 Skrevet 17. februar 2018 Det kan hende hun har sosial angst i noen form - og det er ikke din oppgave å grave i dette. Inviter som vanlig, og aksepter at hun kanskje ikke kommer. Weekendtur er litt i overkant å forvente at folk kan/vil være med på. Anonymkode: 916c4...7ef 12
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #8 Skrevet 17. februar 2018 Jeg er sjelden med på slike ting, fordi jeg er travel selv. Jeg avlyser heller ikke med egne venner pga samboers venner, ikke er jeg glad i parkvelder heller. Men nå liker vi å drive med ting hver for oss. Men du kan jo spørre kompisen da. Anonymkode: 9128b...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #9 Skrevet 17. februar 2018 Jeg var en "slik en" med eksen. Han ville helst møte vennegjengen (menn og damer) hver helg pluss ellers. Jeg orket rett og slett ikke det. Det krever mye av meg å være sosial, særlig med folk jeg ikke har "valgt" selv. Jeg hadde ingen ting til felles med denne gjengen, annet enn eksen. Når jeg da var sliten fra skole og jobb, var det siste jeg ønsket å måtte ta meg sammen og bruke resten av energien min på mennesker jeg ikke hadde så mye til felles med. Jeg var likevel ofte med, men ikke hver gang. Og det drepte meg innvendig. Antakelig er det nok noe i at hun er introvert/sosial angst av noe slag/ønsker å velge selv hvem hun skal bruke tid og energi på. Vær glad hun er med innimellom, og pass på at hun blir tatt godt i mot Anonymkode: 8e5af...ab7 16
Minlillesky Skrevet 17. februar 2018 #10 Skrevet 17. februar 2018 Mulig hun er introvert, ikke orker å fly hit og dit, sosial angst osv.. Bare inviter henne som vanlig, og får du nei, så får du nei Dere kunne ikke ha vært en liten gruppe og gått ut for å spise eller noe? En rolig kveld? Kanskje hun føler det er mer komfortabelt? Henne, kjæresten og du og en til ? Kan være lettere for henne om dere er en liten gruppe som reiser ut for å finne på noe gøy sammen 3
Daria Skrevet 17. februar 2018 #11 Skrevet 17. februar 2018 Det eneste du oppnår med å spørre er at det blir dårlig stemning og at hun sannsynligvis får enda mindre lyst til å komme neste gang... Hvorvidt hun har sosial angst, ikke trives med å sosialisere i større grupper, foretrekker å bruke tiden på egne venner, har en tidkrevende hobby, har syke foreldre som trenger mye hjelp eller bare rett og slett ikke har lyst er hennes (og kjærestens) sak. 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #12 Skrevet 17. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har lyst til å skape skikkelig klein stemning så kan du spørre om det er noen grunn. Men innse at dette handler om deg, og ikke henne. Du er fornærmet over å være så lavt prioritert hos henne. Hun derimot ofrer nok ikke dette en eneste tanke. Aksepter at at hun ikke er forpliktet å bli omgangsvenner med dere bare fordi hun valgte denne fyren som sin kjæreste. Å ikke ha lyst er en god nok grunn. Anonymkode: c40ca...9c0 Dette tror jeg ofte er det som ligger til grunn, og ikke at det nødvendigvis er så viktig at akkurat denne personen er med. Folk må prøve og akseptere at ikke alle trives med slike vennekvelder med mennesker de ikke har noe interesse av å omgås. Ikke ta det personlig. Noen er bare sånn. Jeg er slik selv, og husker dette var et slit da jeg var i forhold. Det var hele tiden mas om å "bli kjent", være sosial med hans kompisgjeng med damer. Jeg var ikke interessert, og jeg ble utrolig sliten av det. Men det kunne han ikke forstå. Bare aksepter at ikke alle er like, og at ikke alle liker å bli tvangssosialisert. Anonymkode: bee6f...695 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #13 Skrevet 17. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen personer liker bare rett og slett ikke å henge med folk de ikke kjenner veldig godt. Jeg er en sånn selv. Synes det er ekstremt slitsomt å "slappe av" med folk jeg ikke kjenner godt og ser omtrent hver dag. Blir rett og slett helt utmattet og ør i hodet, får vondt i muskler, tunga krøller seg så det blir vanskelig å snakke forståelig, hukommelsen svikter og kjenner uro og stress i hele kroppen. Det koster vanvittig mye krefter å "ta seg sammen" nok til å holde ut 4-5 timer.. Etter en kveld som du skisserer hadde jeg sikkert trengt resten av helgen uten å kunne gjøre noe annet bare for å klare å samle meg på. Anonymkode: ea726...d88 Jeg trodde det bare var meg som fikk disse symptomene! Trodde det var noe forferdelig galt med meg, men sånn er det altså ikke! Anonymkode: edfac...e72 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #14 Skrevet 17. februar 2018 Hun er nok ikke så glad i å henge med folk hun ikke kjenner så godt, og er helt sikkert introvert. Det som er kjipt med det er at det aldri kan bli noe bedre hvis hun aldri kommer på noe. I min venninnegjeng har halvparten type. En av dem kommer aldri og en annen sitter bare i et hjørne på mobilen hele kvelden. Jeg syns det er utrolig kjedelig at det er sånn, og jeg vil virkelig ikke ha en sånn kjæreste selv. Kanskje hun syns det er bedre i mindre grupper. Bare deg (og dame hvis du har) og de to. Jeg vet ikke, noen er bare veldig introverte Anonymkode: 3df94...3e9 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #15 Skrevet 17. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er nok ikke så glad i å henge med folk hun ikke kjenner så godt, og er helt sikkert introvert. Det som er kjipt med det er at det aldri kan bli noe bedre hvis hun aldri kommer på noe. I min venninnegjeng har halvparten type. En av dem kommer aldri og en annen sitter bare i et hjørne på mobilen hele kvelden. Jeg syns det er utrolig kjedelig at det er sånn, og jeg vil virkelig ikke ha en sånn kjæreste selv. Kanskje hun syns det er bedre i mindre grupper. Bare deg (og dame hvis du har) og de to. Jeg vet ikke, noen er bare veldig introverte Anonymkode: 3df94...3e9 Introvert er ikke noe man skal bli bedre av. La folk være som de er. Anonymkode: 03022...759 16
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #16 Skrevet 17. februar 2018 Jeg var sånn med vennene til eksen. Orket bare ikke å være med de folka, for jeg hadde null og niks til felles med dem. Det var rett og slett anstrengende og slitsomt å skulle henge med dem en hel kveld/helg eller hva det måtte være. Klistret på meg et smil og var hyggelig de få gangene jeg måtte være med dem, men ville helst bare vekk. De var så langt fra meg i personlighet som det går an å komme, og jeg følte meg skikkelig utilpass. Anonymkode: 9b698...5db 2
Nuttery Skrevet 17. februar 2018 #17 Skrevet 17. februar 2018 (endret) Jeg har det litt sånn med vennene til kjæresten min, ikke at jeg blir invitert noe særlig ofte. Føler meg hverken velkommen eller særlig inkludert i vennegjengen der, så det er ikke så lystbetont å komme. Jeg prøver å få i gang samtaler med folk, men samtalene dør fort ut ettersom de ikke gjør noe for å fortsette dem, også blir jeg bare sittende der. Føler jeg bare er der som dama til x, ikke som en interessant person de kunne tenke seg å bli kjent med. Og det er vel kanskje naturlig at han takker nei på vegne av henne, og at hun ikke gjør det selv? Når jeg blir bedt på noe sammen med kjærestens venner får jeg jo invitasjonen igjennom han. Antar dere ikke kontakter henne direkte(?). Slik at det er naturlig at avslaget kommer igjennom vennen din også. Endret 17. februar 2018 av Nuttery 2
Gjest making.a.mess Skrevet 17. februar 2018 #18 Skrevet 17. februar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan være alt fra weekendtur til en helt avslappet pizzakveld hjemme hos meg. Nei, nei, nei, nei...kommer det fra den kanten alltid. Kompisen min kommer da. Men skjønner jo han ville hatt hun der når 8 av 10 kommer med dame. Hun har aldri noen god unnskyldninger heller. Er bare nei. Og nesten alltid er det kompisen som må takke nei for henne. Virker som hun ikke tør å si det selv. Synes jo det er kjipt da. Synes det er kjekt å samle kompiser med partner iblant. Det virker ikke som hun misliker meg. Når vi faktisk har måttet treffes snakker vi helt fint sammen. Vi er jo ikke bestevenner men det er jeg ikke med noen av guttas kjærester. Skal jeg spørre rett ut om det er noen grunn? Anonymkode: 2b522...b72 Kanskje hun har sosial angst? Noen er ikke glad i samlinger med mennesker eller å måtte forholde seg til folk i en gruppe. Andre er bare veldig glad i sofaen. Det trenger slett ikke handle om at har noe imot deg.
Gjest making.a.mess Skrevet 17. februar 2018 #19 Skrevet 17. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde det bare var meg som fikk disse symptomene! Trodde det var noe forferdelig galt med meg, men sånn er det altså ikke! Anonymkode: edfac...e72 Det kalles sosial angst. Mange har det.
Libertas Skrevet 17. februar 2018 #20 Skrevet 17. februar 2018 Jeg bruker å takke nei, synes det er så ubehagelig og de gangene jeg sitter der føler jeg meg bare til pynt. Søker alltid etter en fluktvei og blir stresset. Derimot kan jeg henge med de samme folkene dersom vi er utendørs og gjør ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå