Gå til innhold

Hjertet/brystet vibrerer eller dirrer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ekkel følelse, kjenner en slags vibrering. Hatt det endel ganger nå, og er så skummelt! Men hvis jeg tar pulsen samtidig så er det ikke noe unormalt jeg kan kjenne der. Våknet av det i natt da jeg skulle sove. Hva ER det egentlig? :( hvorfor skjer det? Sliter med høy puls, idiopatisk, og ekstraslag. Men dette her er bare så ubehagelig, mest fordi jeg ikke skjønner hva det er... kjennes som en svak dirring. I går hadde jeg i tillegg sterke smerter, takvis, i øverste del av magesekken, eller i det området der. Skarp og verkende smerte, kom hvert sekund og varte i ca 2-3 sekunder av gangen. Slik holdt det på endel ganger til det siste gang dette hendte var samme skarpe smerten der samtidig som i hjertet. Akkurat som om noen stakk meg i hjertet med kniv! Så gå smerten seg etter det. Jeg sovnet av utmattelse, er syk, etter at smerten  opphørte. Vet ikke om det er noen sammenheng, mage/hjerte kan ofte gå litt inn i hverandre begge veier såvidt jeg vet, men ville nevne det og. Hva kan dirringen være? Noen som vet?

Anonymkode: a112b...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trolig enten magesekken eller en muskel (tenk leamus). Hadde det vært hjertet som vibrerte ville du vært enten død som en sild eller på sykehus nå, så ta det med ro. De aller, aller fleste brystsmerter er mage eller muskler. Få hjertet gjerne sjekka ut for å roe ned uroen, altså. For både mage og muskler påvirkes negativt av stress. 

Dersom du opplever regelmessige smerter fra magesekken må du finne ut av hva det er for noe. Og slutte å spise eller gjøre det som forårsaker smertene. Dersom det er muskelsmerter må du også finne ut årsak (muskelsmerter over brystet er nesten alltid stress) og ta tak i årsak. Både mage og muskle rmå nemlig, som hjertet, funke bra for at du skal funke bra.

Anonymkode: 41664...db1

• Liker 1
Skrevet

Få sjekket stoffskiftet. Høy puls, vibrering, ekstraslag er typiske tegn på høyt stoffskifte.

Anonymkode: 4956e...ef6

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trolig enten magesekken eller en muskel (tenk leamus). Hadde det vært hjertet som vibrerte ville du vært enten død som en sild eller på sykehus nå, så ta det med ro. De aller, aller fleste brystsmerter er mage eller muskler. Få hjertet gjerne sjekka ut for å roe ned uroen, altså. For både mage og muskler påvirkes negativt av stress. 

Dersom du opplever regelmessige smerter fra magesekken må du finne ut av hva det er for noe. Og slutte å spise eller gjøre det som forårsaker smertene. Dersom det er muskelsmerter må du også finne ut årsak (muskelsmerter over brystet er nesten alltid stress) og ta tak i årsak. Både mage og muskle rmå nemlig, som hjertet, funke bra for at du skal funke bra.

Anonymkode: 41664...db1

Det er som en konstant leamus ja. Akkurat sånn.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få sjekket stoffskiftet. Høy puls, vibrering, ekstraslag er typiske tegn på høyt stoffskifte.

Anonymkode: 4956e...ef6

Stoffskiftet mitt er normalt.

Skrevet

Pulsen min ligger på 104-120/min. Egentlig er pulsen min normalt sett 50-60. Men har vært sånn i hele år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...