Gå til innhold

Kompis dater venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En god kompis dater en dame jeg bodde i kollektiv med for endel år siden. Han virker veldig betatt og spør meg en hel del om henne. Har inntrykk av at hun ikke enda kjenner koblingen til meg (ganske sikker  på at hun hadde tatt kontakt da). Greia er at jeg og hun pulte som kaniner en periode da vi bodde sammen. Og har møttes endel ganger i senere tid når vi har vært single også. Pluss en gang hun ikke var singel. Vi har liksom den spesielle kjemien som gjør at man fra tid til annen "bare må". I anførselstegn selvsagt. Og som gjør sexen helt himmelsk intens, særlig når det er lenge siden vi møttes sist. Så hva bør jeg fortelle han?

- At jeg har hatt sex med henne?

- At hun har vært utro med meg?

- At vi har denne kjemien?

Bør jeg egentlig advare han mot henne? Eller bør jeg kontakte henne med en heads up?

Anonymkode: d2660...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skogrose

Dersom han er en god kompis ville jeg ha vært ærlig med han. 

Har du interesse av at de ikke fortsetter å date? Kompisen din er sikkert interessert i å vite hvordan du stiller deg til dette :) Hvis du gir "klarsignal" er det jo opp til han om han "tar sjansen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker som den over. Om dette er en veldig god kompis så ville jeg fortalt, for det kommer nok opp før eller siden. 

Anonymkode: 5eabe...d19

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er din motivasjon for å fortelle? For å gi han en heads up eller for å ødelegge? Kommer du til å holde deg unna denne jenta du bare "må" pule innimellom, hvis de blir kjærester?

Jeg ville visst om at dere hadde hatt et forhold. Men da må du være tydelig på at det er i fortid. Han trenger ikke vite omfanget; at dere har en utrolig kjemi eller at dere knullet som kaniner både i kollektivet og når hun var i forhold.. han trenger vite at det var "en periode" som ff..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Skogrose skrev:

Har du interesse av at de ikke fortsetter å date? Kompisen din er sikkert interessert i å vite hvordan du stiller deg til dette :) Hvis du gir "klarsignal" er det jo opp til han om han "tar sjansen".

Har ingen egeninteresse i å hindre dem fra å date. Men føler jo på at det kommer til å bli mange spesielle situasjoner, som til syvende og sist går utover han. Utenkelig å møte blikket hennes uten at det oppstår en gnist. Et spørsmål er jo hvordan hun reagerer på å finne ut av koblingen til meg. Skal jeg tippe så sier jeg at hun kommer til å bryte med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Blackbird skrev:

Hva er din motivasjon for å fortelle? For å gi han en heads up eller for å ødelegge? Kommer du til å holde deg unna denne jenta du bare "må" pule innimellom, hvis de blir kjærester?

Jeg ville visst om at dere hadde hatt et forhold. Men da må du være tydelig på at det er i fortid. Han trenger ikke vite omfanget; at dere har en utrolig kjemi eller at dere knullet som kaniner både i kollektivet og når hun var i forhold.. han trenger vite at det var "en periode" som ff..

Heads up helt klart! Ikke noe problem å holde meg unna noe fysisk hvis de blir sammen heller, men som jeg skriver over ganske utenkelig at vi ikke vil føle på gnisten når vi er i samme rom. Så det er ingen ideell situasjon!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns du bør fortelle det til henne, og si at det er hun som bør fortelle det til kompisen din. Hvis hun ikke vil gjøre det syns jeg du bør fortelle kompisen din at du har hatt sex med henne. Det kommer nok frem en dag, og det er utrolig ubehagelig å finne ut sånt etter lang tid

Anonymkode: 8b37f...d23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en god venn så forteller du sannheten. Da har du iallefall advart ham og har god samvittighet og han vet hva han evt går til.

Anonymkode: a1936...64f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skogrose skrev:

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen egeninteresse i å hindre dem fra å date. Men føler jo på at det kommer til å bli mange spesielle situasjoner, som til syvende og sist går utover han. Utenkelig å møte blikket hennes uten at det oppstår en gnist. Et spørsmål er jo hvordan hun reagerer på å finne ut av koblingen til meg. Skal jeg tippe så sier jeg at hun kommer til å bryte med han. 

Syns du er litt høy på deg selv: du utelukker liksom glatt at hun kan være forelsket i han og kanskje ikke føler noe som helst for deg når hun treffer på deg nå. Barnslig å skulle "advare" han om at hun var utro med en annen med deg. Hun hadde vel følelser for deg og håpet det ble noe med deg. 

Du burde alt ha sagt til kompisen din at du har hatt en greie med henne, men uten å prøve cuckblocke han med å slenge dritt om henne sånn som du insinuerer. Tydelig at du ikke har respekt for henne, men det har antagelig han. Ikke ødelegg for dem. 

Anonymkode: 27b13...655

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du er litt høy på deg selv: du utelukker liksom glatt at hun kan være forelsket i han og kanskje ikke føler noe som helst for deg når hun treffer på deg nå. Barnslig å skulle "advare" han om at hun var utro med en annen med deg. Hun hadde vel følelser for deg og håpet det ble noe med deg. 

Du burde alt ha sagt til kompisen din at du har hatt en greie med henne, men uten å prøve cuckblocke han med å slenge dritt om henne sånn som du insinuerer. Tydelig at du ikke har respekt for henne, men det har antagelig han. Ikke ødelegg for dem. 

Av respekt og kjærlighet for en god venn som man er glad i så advarer man om dårlige egenskaper og dårlig oppførsel...Det er en selvfølge. Ville gjort det samme for en nær venninne om det var en mann det gjaldt.  Gode venner beskytter hverandre.

Anonymkode: a1936...64f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hæ!? Hvor kommer det fra at jeg ikke har respekt for henne og tenker å slenge dritt om henne? Sorry, men har sjelden følt meg så misforstått. Høy på meg selv...den tenkte jeg forsåvidt at kom til å komme, men hvor står det at jeg utelukker at hun har følelser for han? 

Takk uansett for råd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med han og fortalte ganske nøytralt om forholdet vi har hatt og sa at han bare må kjøre på for min del. All good.

Noen timer senere fikk jeg en melding fra henne, vi skriver frem og tilbake og hun greier egentlig ikke å forstå at det er greit for meg. Så nå er hun rett og slett litt såra og mer opptatt av meg en han virker det som. Så jeg kom imellom dem når jeg føler jeg gjorde det jeg kunne for å unngå det. Noe jeg kan gjøre her eller bare skygge banen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde selvsagt fortalt ham at dere har hatt sex. Hadde også fortalt en venninne om jeg har hatt sex med en fyr hun liker, og venninner har gjort det samme i retur.

Det er helt åpenbart for min del. Slik info gir man venner.

Anonymkode: 99af3...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med han og fortalte ganske nøytralt om forholdet vi har hatt og sa at han bare må kjøre på for min del. All good.

Noen timer senere fikk jeg en melding fra henne, vi skriver frem og tilbake og hun greier egentlig ikke å forstå at det er greit for meg. Så nå er hun rett og slett litt såra og mer opptatt av meg en han virker det som. Så jeg kom imellom dem når jeg føler jeg gjorde det jeg kunne for å unngå det. Noe jeg kan gjøre her eller bare skygge banen?

Når hun reagerer sånn er hun nok stadig interessert i deg. Du kan prøve få frem at du er helt ok med at hun og kompisen din dater fordi du aldri var interessert på den måten, men spørs om det er noen vits. Virker helst som kompis er andrevalget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når hun reagerer sånn er hun nok stadig interessert i deg. Du kan prøve få frem at du er helt ok med at hun og kompisen din dater fordi du aldri var interessert på den måten, men spørs om det er noen vits. Virker helst som kompis er andrevalget.

Hun påstår at hun heller ikke er interessert på den måten, men at vi har et spesielt bånd som hun mener jeg driter i hvis jeg aksepterer at hun dater en god kompis av meg. Får ikke helt tak på hva hun mener det spesielle båndet skal innebære av forpliktelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun påstår at hun heller ikke er interessert på den måten, men at vi har et spesielt bånd som hun mener jeg driter i hvis jeg aksepterer at hun dater en god kompis av meg. Får ikke helt tak på hva hun mener det spesielle båndet skal innebære av forpliktelser...

Hun er nok mer keen enn hun har gitt uttrykk for da. Slik er det jo gjerne når man har hatt sex med en jente et visst antall ganger. Det burde du vel egentlig vært forberedt på? Det er jo typisk at disse FF-greiene ikke er like greit for jentene som de liker å påstå at det er.

Nå er det HUN som har valgt å date kompisen din, og alt du kan gjøre er å si at det er greit for deg. Her virker det nesten som om hun var klar over at dere var venner, og kanskje ville gjøre deg sjalu, eller forventet at du steppet inn.

Hvis du uansett ikke vil ha et forhold med denne jenta, så er det like greit at hun vet det nå. 

Anonymkode: 99af3...189

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om hun holder på med kompisen din for å få deg interessert i henne. Husker jeg gjorde det samme på videregående, og det funket jo selvfølgelig ikke :P 

Anonymkode: d0570...5a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er noe å stikke kjepper i hjulene for her nei. Så lenge du fint kan takle å se din kompis og henne sammen, så ikke si noe om at du har pult hun. Om du vet at du vil få store følelsesmessige problemer, ergo ikke kan leve med å se hun med en du kjenner, så får du vel si at du har pult hun og fortsatt har følelser for hun, men ikke fortell det bare for å markere deg. Og det at hun var utro en gang med deg trenger ikke å definere den personen hun er nå. Det er evn noe du kan si på et mye senere tidspunkt i datingen eller forholdet deres, HVIS han forteller deg at han syntes noe skurrer og mistenker hun er utro. Hvis du sier det helt uten videre vil du bare sette griller i hodet hans og gjøre han paranoid og skada.

Det er veldig mange som har sex med folk i samme krets så det er ikke uvanlig at en du har pult på plutselig holder på med en kompis du kjenner helt uavhengig av henne. La de holde på uten innblanding til hverken han eller hun tenker jeg!

Anonymkode: a2d49...2d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...