Gå til innhold

Dere som ammer mye på natten, hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nyfødt baby som er mest våken mellom 24-04 om natten. Vi befinner oss på soverommet, og det går i amming og skifting av bleier. Problemet er at jeg blir så sulten. Drikker mye vann, men er veldig sulten etter en slik økt. Orker ikke gå ned å lage meg en skive liksom (men sikkert det jeg burde gjøre). Hva spiser dere som er sulten av ammingen på natten?

Anonymkode: fd4fc...2d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brødskiver, nøtter, rester fra middagen, omelett, kokte egg, osv osv.

Stort sett det samme som jeg spiste før jeg fikk barn.

Anonymkode: 5d8b8...9ba

Skrevet

Jeg sovnet stort sett under/rett etter amming på natta (samsov), men var alltid råsulten til frokost da jeg ammet! Spiste gjerne både havregrøt, et par egg og en frukt eller to. (Vanligvis er jeg en sånn som egentlig knapt orker mer enn en kopp kaffe før klokka er ti, og må tvinge i meg en banan eller et eple på vei til bussen bare for å unngå å måtte jobbe på tom mage fram til lunsj.) Hva med å ha litt frukt og nøtter på soverommet? Bananer synes jeg metter godt og gir kjapp energi.

Anonymkode: cfda3...be6

• Liker 1
Skrevet

Nøtter og bananer

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brødskiver, nøtter, rester fra middagen, omelett, kokte egg, osv osv.

Stort sett det samme som jeg spiste før jeg fikk barn.

Anonymkode: 5d8b8...9ba

Så du spiste på natta før du fikk unge?

Anonymkode: 2f9f1...8d7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du legger godviljen til så skjønner du nok hva brukeren mener.....

Anonymkode: 078d5...bbb

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hender jeg vokner på natten og et sulten, spiser da nøtter. Har ikke barn.

Anonymkode: 65bf6...e18

Gjest Skogrose
Skrevet

Jeg hadde et lager av mat på soverommet da jeg ammet natta gjennom. Spiser bananer, nøtter, sjokolade, druer, kjeks osv. Samboeren hentet ofte mer vann til meg husker jeg.

Skrevet

Når babyen var så liten så hendte det faktisk ofte at jeg stod opp på natta å spiste. Da ble det gjerne noen brødskiver. Nå er baby 11 mnd og står aldri opp om natta for å spise lenger. Han var vel mellom 0-4 mnd når jeg gjorde det. 

Anonymkode: 5fcc7...a95

Skrevet

De første ukene spiste jeg MYE bixit havrekjeks midt på natta 😂 den syke sultfølelsen på natta gav seg ganske raskt, da.

Tenker havrekjeks/annen kjeks, energibarer, frukt og nøtter er fin nattmat for en ammende mor.

Anonymkode: 68593...54a

Skrevet

Jeg ammet mye om natta, enormt mye til tider. Men kjente aldri den nattsulten noen snakker om. Men hvis så, hadde jeg hatt noe på nattbordet som ikke krevde tilbredning. Enten litt mandler og vann, eller en ferdigsmurt brødskive med pålegg som tåler greit å stå ute.

• Liker 1
Skrevet

Aldri kjent noe til ekstra sult på natten, er det en greie? Jeg føler mange slike ammefenomener har gått meg hus fobi, aldri hatt et økedøgn, aldri gått ned i vekt av amming, aldri fått ulvehunger, kanskje jeg er litt ekstra tørst, men om jeg ikke hadde spesielt tenkt over det, så hadde jeg sikkert ikke lagt merke til det heller....

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Ha en boks med energibarer tilgjengelig :) 

Skrevet

Spiser masse kjeks og drikker ekstreme mengder vann. 

Anonymkode: 7b701...d99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...