Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #1 Skrevet 12. februar 2005 ...har jeg klart å trykke i meg den siste halvtimen, sammen med tre tykke brødskiver. :evil: Spiseproblemer er noe jævla herk!!! Vet at jeg burde spise sunt, men er sykemeldt og går hjemme, da er veien til matskapet altfor kort.
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #2 Skrevet 12. februar 2005 Føler med deg. Jeg hadde aldri klart så mye nugatti, men kunne nok spist tilsvarende av noe annet usunt. Hver gang det skjer tenker jeg at det bare er å gå videre likevel. Man trenger ikke å ta en "helsprekk" selv om en er på god vei.....
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #3 Skrevet 12. februar 2005 Jeg slutta helt med nugatti og sjokade etter at jeg innså hva de er laget av. De inneholder primært soyaolje og sukker. For meg er den enkleste måten å spise sunt på, å la være å kjøpe usunn mat. Jeg styrer kostholdet lettest i butikken.
Gjest Gjesta Skrevet 12. februar 2005 #4 Skrevet 12. februar 2005 Jeg får derimot helt dilla om jeg ikke har sjokolade i skapet, og kan gå langt for å få det. Men har jeg sjokolade i skapet spiser jeg det som regel ikke. Men om jeg tar med den samme sjokoladen på jobben og legger den på pauserommet, da skal jeg si at den får ben å gå på, også hos meg....... Det der med mat er rare greier............
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #5 Skrevet 12. februar 2005 Mat er farlig ja. Jeg spiste 4 hele kokesjokolade plater i dag! Nå veier jeg 68 kg og er tykk som en dundre. Før veide jeg faktisk 55 kg... :evil: Hovedårsaken er at jeg ikke trener mer.Kanskje jeg gidder til våren.
Gjest Coolaid Skrevet 12. februar 2005 #6 Skrevet 12. februar 2005 Tenk godt igjennom hvorfor dere stapper i dere da? Jeg brukte det til å trøste meg selv for alt mulig rart. Det blir en jo bare en pyse av, så jeg slutta. Mange bruker mat på forskjeldige og rare måter..... Hvorfor stapper dere i dere da?
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #7 Skrevet 12. februar 2005 Jeg slutta helt med nugatti og sjokade etter at jeg innså hva de er laget av. De inneholder primært soyaolje og sukker. For meg er den enkleste måten å spise sunt på, å la være å kjøpe usunn mat. Jeg styrer kostholdet lettest i butikken. Det er lett å moralisere når man ikke har vært der selv Are.. Eller har du det? Når man har spiseproblemer så styrer følelsene og ikke fornuften. Jeg har brent av mange tusenlapper i løpet av en enkelt helg på mat. Og det er ikke fordi jeg hadde masse gjester og store selskap...
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #8 Skrevet 12. februar 2005 Fordi vi kjeder oss vel. Mangler innhold i livet kanskje? Tiltaksløse? Ond sirkel? Liker å se TV? Kald vinter gjør at vi nordboere ikke gidder å gå ut i den iskalde luften. *Hutre og fryse*
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #9 Skrevet 12. februar 2005 Noen sier "Hallalujah" på Filadelfia, andre spiser..
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #10 Skrevet 12. februar 2005 Noen sier "Hallalujah" på Filadelfia' date=' andre spiser..[/quote'] Ehh??
Gjest Gjesta Skrevet 12. februar 2005 #11 Skrevet 12. februar 2005 Jeg vet iallefall godt at jeg trøstespiser, om enn ikke i ordets rette forstand. Jeg bruker mat eller godteri som belønning til meg selv, og hviler litt på min Hypothyreose når det gjelder eget matinntak. Jeg burde rett og slett bli flinkere til å spise regelmessig, men jeg tipper at det ikke gjelder bare meg.......... Forøvrig tror jeg at jeg skjønner hva gjesten som prater om Halleluja på Philadelphia litt over her mener....... En stapper i seg mat som en slags erstatning for andre ting, litt slik som en kan tenke seg at en "Halleluja-sier" gjør.......... Satt litt på spissen, da......
pusla Skrevet 12. februar 2005 #12 Skrevet 12. februar 2005 Det ligger ofte en årsak bak når man spiser uten å egentlig være sulten. Det kan være både mindre og mer alvorlige ting, det. Det er mange som bruker maten for å spise opp følelsene på en måte, det er vanskelig å forklare det på en logisk måte for de som ikke har opplevd det. Men det blir et sted å rømme og finne trøst, framfor å deale med de tunge tankene. Også kommer den dårlig samvittigheten etterpå. Det stinker!
-Fisken- Skrevet 13. februar 2005 #13 Skrevet 13. februar 2005 Det blir litt for enkelt å si at det bare er å la være å kjøpe usunn mat, eller tenke over hva man putter i seg. HAr man en spiseforstyrrelse, har man rett og slett ikke styringen. Det beste er å dra å snakke med noen som har peiling.For å slutte med å overspise, må man få bort alt det vonde først.
Gjest Catwoman Skrevet 13. februar 2005 #14 Skrevet 13. februar 2005 ...Det blir en jo bare en pyse av, så jeg slutta. Det er ikke alltid så enkelt skjønner du, "å bare slutte" Og helst ikke bruk pyse i denne sammenhengen . Til trådstarter har jeg lyst å gi en Og håper du har det litt bedre i dag. :-)
CeeCee Skrevet 14. februar 2005 #15 Skrevet 14. februar 2005 ...Og det er like vanskelig for oss røkere å slutte å røke, som det er for overspisere å slutte å spise alt mulig usunt og alt for mye av det.... ...Og for mange tynne er det like vanskelig å legge på seg, som det er for overspisere/ overvektige å slanke seg.... ...Og hvis man er røker og/ eller tynn med sinnsyk forbrenning, er det ingen som syns synd på en for det...
Gjest Catwoman Skrevet 14. februar 2005 #16 Skrevet 14. februar 2005 ...Og for mange tynne er det like vanskelig å legge på seg, som det er for overspisere/ overvektige å slanke seg.... henger ikke nødvendigvis sammen det der da. Man kan godt være tvangsspiser uten å være overvektig
Sienna Skrevet 14. februar 2005 #17 Skrevet 14. februar 2005 En vennonne av meg utviklet tvangsspising etter at hun hadde forsøkt å legge på seg. Hun trykket i seg for mye mat, og greide ikke å slutte etter at hun hadde nådd idealvekta. Hun endte opp med 20 kg overvekt. Nå har hun begynt å bli bedre, ved hjelp av bl.a terapi. Hun har også snakket varmt om en forfatter ved navn Geneen Roth, som har skrevet mange bøker om emnet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå