Gå til innhold

Vil en nordmann alltid være over f.eks i en inder i liga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tar jeg dette liga pratet med en klype salt, men folk liker å nevne det her inne ;) altså, klasseforskjeller. Skjelden man ser noen fra Oslo vest bli sammen med noen fra det fattigste østkantstrøket eller noen fra bygda.

men vil vi som er født i Norge være over folk i fattigere land, i liga, selv om de er såkalt rike i hjemlandet sitt?

Anonymkode: 6a2f6...f6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig har jeg mitt eget syn på "klasser" eller inndelinger om du vil. Nordmenn dyrker gjerne status og rikdom som en religion. Jeg verdsetter kapasitet for forståelse og innsikt. Jeg kunne blitt sammen med verdens rikeste eller verdens fattigste om det hadde vett i hodet. Jeg innser at min religion er veldig lite utbredt, da

Anonymkode: 202e9...0f7

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Personlig har jeg mitt eget syn på "klasser" eller inndelinger om du vil. Nordmenn dyrker gjerne status og rikdom som en religion. Jeg verdsetter kapasitet for forståelse og innsikt. Jeg kunne blitt sammen med verdens rikeste eller verdens fattigste om det hadde vett i hodet. Jeg innser at min religion er veldig lite utbredt, da

Anonymkode: 202e9...0f7

Enig med deg. Jævla klassenas hele tiden :((( kvinner vil bare ha menn med gode jobber. Jeg er kvinne forresten. 

Jeg føler meg lott alene når jeg vet jeg kunne blitt sammen med en mann i rullestol dersom jeg ble forelsket...

Skrevet

Nå kan jo nordmenn være fra alle verdens kriker og kroker. Så nei, en nordmann er ikke automatisk over en inder. Mange nordmenn har jo bakgrunn fra for eksempel Pakistan. Man kan neppe si at det er noen forskjell i liga mellom en inder og en norsk-pakistaner.

Anonymkode: 64adf...3bb

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kan jo nordmenn være fra alle verdens kriker og kroker. Så nei, en nordmann er ikke automatisk over en inder. Mange nordmenn har jo bakgrunn fra for eksempel Pakistan. Man kan neppe si at det er noen forskjell i liga mellom en inder og en norsk-pakistaner.

Anonymkode: 64adf...3bb

Hva med fullnorsk?

Skrevet

Hva slags liga? Jeg forvirres litt av dette spørsmålet, trodde først det var sportsrelatert, men det er det tydeligvis ikke? 

Skrevet

Nei,nordmenn er ikke noe mer verdt enn andre .

Skrevet

Lurer på hva slags liga du prater om? Hvorfor skal ett menneske, være mer verdt enn ett annet menneske. Så Kari som tar seg av de eldre og syke her til lands, har ikke høyere utdannelse, kommer fra østkanten, er hun da mindre verdt enn Bjørn som vokste opp på vestkanten i en rik familie, og har høy stilling i pappa sitt firma.

Den verdenen der lever takk og pris ikke jeg i. Spiller ikke noen rolle, hva du jobber meg, hvor du bor, hvor du kommer ifra.

Anonymkode: 95f71...f9d

Skrevet

Tror det er store forskjeller. Noen har andre prioriteringer enn andre. 

Anonymkode: 5f730...d3e

Skrevet

Tror ikke hele verden ser opp til nordmenn og tenker nordmenn er overmennesker altså. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...