AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #1 Skrevet 16. februar 2018 Jeg vil bli sånn fitness. Jeg er litt over 70 kg nå, ikke feit, bare veldig slapp i fisken.. jeg er 171cm høy. Hvor mye er realistisk å trene? Jeg har de siste ukene holdt meg på 20min kardio og 50min styrke. 6 av 7 dager i uken. Merker resultater, men den ene leggen er 2 cm større enn den andre?? (De har krympet det samme..) Hva er den beste maten? Hvor mye bør jeg trene? Vet at det ikke er bra for muskler å trene i mer enn 1 time, men kan jeg trene med feks 10 timers mellomrom hver dag? Anonymkode: 91ee9...5df
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #2 Skrevet 16. februar 2018 http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Anonymkode: 941ac...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #3 Skrevet 16. februar 2018 Tusen takk for svar =) Men nå står det ikke i artikkelen om hvor ofte og om jeg kan trene flere ganger pr dag etter hvile.. Anonymkode: 91ee9...5df
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 Ta pushups til musklene din skriker av smerte Ta situps til musklene dine osv Ta knebøy osv Spis proteinrik mat, men spis også karbohydrater. Med mindre du driver ekstrem styrketrening trenger du ikke tenke så mye over det. Spise et egg til frokost sammen med noe grønt, spis kylling/ linser til middag og linser/bønner/ kylling til kvelds Anonymkode: fdb4b...26b 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #5 Skrevet 17. februar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar =) Men nå står det ikke i artikkelen om hvor ofte og om jeg kan trene flere ganger pr dag etter hvile.. Anonymkode: 91ee9...5df Der står « tren programmet 2-4 ganger i uka» Anonymkode: 941ac...eb4 1
Storbyjenten Skrevet 17. februar 2018 #6 Skrevet 17. februar 2018 Å trene 6-7 dager i uken vil ikke nødvendigvis gi bedre resultater enn 2-4 dager. Ofte blir faktisk resultatene dårligere fordi kroppen ikke får tid til å restituere. Det er under hvile musklene faktisk blir sterkere/større. Tren fullkropp med baseøvelser 2-3 ganger i uken, frem til du klarer 75% av egenvekt i knebøy og minst 25-30% i benkpress. Sør for å ha progresjon hver uke (2,5-5kg ekstra vekt eller 1-2 ekstra reps). Kondisjon 1-2 ganger per uke, men her må du sette deg et konkret mål og gå ut fra det. Hvis målet er reduksjon i fettprosent, så vil intervalltrening være bra. Hvis målet er bedre kondisjon, så er variert kondisjonstrening bra( en dag langkjøring, en dag intervall osv) 3
Inwe Skrevet 17. februar 2018 #7 Skrevet 17. februar 2018 2 ganger om dagen er unødvendig, og om du i det hele tatt skal få resultater av det fremfor å ødelegge må noen som kan det det sette opp programmet ditt. 6 ganger i uka er mer enn nok. Jeg og min kjære er «sånn fitness» vi trener 4-5 ganger i uka. Spis nok og rent, fokuser på proteiner. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #8 Skrevet 17. februar 2018 Hvis du trener flere ganger om dagen er det fort gjort at du blir overtrent. Jeg ville heller trent 4 ganger i uka. Gode økter og variert trening. Jeg ville trent intervall to ganger i uka (4x4 er min favoritt). En slik økt tar meg 40 minutter inkludert oppvarming og nedtrapping. Husk å ikke trene for hardt dagen etter en slik økt. Så ville jeg kjørt et fullkroppsprogram de to andre dagene, med fokus på tung styrketrening som tar de store muskelgruppene. Hvis det blir for mye med fire dager med tung trening kan du bytte ut en intervalløkt med f.eks 30 minutter jogging og en lettere styrkeøkt etter joggingen. Jeg driver ikke med fitness, så hvis du vil bli "sånn fitness" bør du heller snakke med en personlig trener og kostholdsveileder Anonymkode: 8eac8...861 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå