AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #1 Skrevet 16. februar 2018 Jeg har nok blitt svindlet, men bare 1000 kr. Men som student, så er det jo en del penger. Og lurer på om det er noe jeg kan gjøre? Anonymkode: e6427...a4f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #2 Skrevet 16. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nok blitt svindlet, men bare 1000 kr. Men som student, så er det jo en del penger. Og lurer på om det er noe jeg kan gjøre? Anonymkode: e6427...a4f Det kommer jo an på hvordan du har blitt svindlet? Anonymkode: accbe...4b9 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #3 Skrevet 16. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nok blitt svindlet, men bare 1000 kr. Men som student, så er det jo en del penger. Og lurer på om det er noe jeg kan gjøre? Anonymkode: e6427...a4f Lurer nå mer på hvordan du mener vi skal svare deg på noe med så lite info? Anonymkode: e0151...cdb 8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #4 Skrevet 16. februar 2018 En person jeg kjenner litt, sa at bankkortet ikke virket, dette var fredag kveld, så personen trengte penger den helgen, lurte på om jeg kunne gi personen 1000 kr i kontant, hvis personen overførte penger til meg, personen gjorde det på mobilen sin, og jeg fikk en mld, hvor det viste at penger var overført fra personens bank. Men de pengene har jeg ikke fått, og personen kommer med dummere og dummere unnskyldninger. Tenker vel kanskje at ikke dette er første gang. Og at den mld jeg fikk er falsk. Anonymkode: e6427...a4f
puppi Skrevet 16. februar 2018 #5 Skrevet 16. februar 2018 Vel, da får du jo fortelle vedkommende at overføringen ikke har gått igjennom, og at h*n må overføre igjen. Evt. betale tilbake kontant. Når det er snakk om å låne penger til en du «kjenner litt», vil jeg ikke si det er snakk om svindel. Mer en som prøver utnytte deg. 4
Atrix Skrevet 16. februar 2018 #6 Skrevet 16. februar 2018 lest om noe liknende med vipps, de sender melding til deg i vipps om at de har overført penger. Så ser det ut som at du har fått i vipps, så sier de at de har sendt til feil telefonnummer, kan du vennligst føre tilbake? Så fører man tilbake, men har aldri fått penger i utgangspunktet, bare ser sånn ut.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #7 Skrevet 16. februar 2018 Personen hadde aldri fått pengene av meg, hadde jeg ikke fått det beviset for at personen hadde overført penger til meg. Jeg lånte personen ikke penger, da jeg ikke kjenner vedkommende godt nok til å låne bort penger. Jeg har selvfølgelig bedt om å få pengene flere ganger, først var det dumme unnskyldninger, nå får jeg ikke svar. Og lurer på om dette er noe å anmelde. Tenker mer på at dette har sikkert personen gjort mot flere andre. Og slipper sikkert unna, da det er bare 1000 kr her og der. Og ingen vil melde for sånne summer. Anonymkode: e6427...a4f
Gjest Blondie65 Skrevet 17. februar 2018 #8 Skrevet 17. februar 2018 Har vedkommende Facebook? Gå til profilen og skriv i feed'en: Når får jeg de 1000 kronene du skylder meg? Tenker det blir fart i sakene da, og så er jo andre advart også.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #9 Skrevet 17. februar 2018 Det er en funksjon i vipps som heter "be om betaling". Jeg har ikke brukt den før, men da får h*n vel varsel om at h*n må betale? Hvis dere er studenter er dere så unge at jeg ville vurdert å si ifra til foreldrene. Kanskje de kan legge press på h*n. 1000 kr er mye penger for en student Anonymkode: e56f6...2a5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #10 Skrevet 17. februar 2018 4 timer siden, Blondie65 skrev: Har vedkommende Facebook? Gå til profilen og skriv i feed'en: Når får jeg de 1000 kronene du skylder meg? Tenker det blir fart i sakene da, og så er jo andre advart også. Er dette lovlig? Anonymkode: 20439...a30
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #11 Skrevet 17. februar 2018 4 timer siden, Blondie65 skrev: Har vedkommende Facebook? Gå til profilen og skriv i feed'en: Når får jeg de 1000 kronene du skylder meg? Tenker det blir fart i sakene da, og så er jo andre advart også. Kan person som eier Facebook siden anmelde for et eller annet? Æreskrenkelser? Anonymkode: 20439...a30
Gjest Blondie65 Skrevet 17. februar 2018 #12 Skrevet 17. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette lovlig? Anonymkode: 20439...a30 Hvorfor skulle det ikke være lov?
Gjest Blondie65 Skrevet 17. februar 2018 #13 Skrevet 17. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan person som eier Facebook siden anmelde for et eller annet? Æreskrenkelser? Anonymkode: 20439...a30 Hva slags ærekrenkelser? Personen kan slette innlegget. Så lenge du holder deg til fakta uten å bruke slemme ord, kan jeg ikke helt se at det er æreskrenkelser involvert. Ja, du offentliggjør en opplysning om at vedkommende skylder penger, men hvis dette er et så stort problem får vedkommende la være å gjøre seg utilgjengelig. Som sagt: spør du "Når har du tenkt å betale pengene du skylder meg?" og kun det kan jeg vanskelig se æreskrenkelsen.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #14 Skrevet 17. februar 2018 1 time siden, Blondie65 skrev: Hva slags ærekrenkelser? Personen kan slette innlegget. Så lenge du holder deg til fakta uten å bruke slemme ord, kan jeg ikke helt se at det er æreskrenkelser involvert. Ja, du offentliggjør en opplysning om at vedkommende skylder penger, men hvis dette er et så stort problem får vedkommende la være å gjøre seg utilgjengelig. Som sagt: spør du "Når har du tenkt å betale pengene du skylder meg?" og kun det kan jeg vanskelig se æreskrenkelsen. Aner ikke. Jeg er i en lignende situasjon hvor en person skylder meg penger. Skulle gjerne ha gjort noe lignende uten at det får konsekvenser for meg. Vil helst slippe trusler om anmeldelse hvis jeg outer at personen skylder meg penger. Skal selvfølgelig holde meg saklig. Anonymkode: 20439...a30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå