AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #1 Skrevet 16. februar 2018 Vurderer sterkt å bestille tur til Bali - mest av alt for å få litt sol, men også for å kunne se noe nytt. Jeg har hørt at Bali er blitt ødelagt av all turismen, og kan også derfor tenke meg å sjekke noen av øyene rundt. Jeg kjenner kun en person som har vært der, og lurer derfor på om noen her inne har noen anbefalinger/tips/erfaringer å komme med - hva som helst? Anonymkode: 10653...2de
Solknapp Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Har vært på Bali 2 ganger, og synes det er mange andre steder i verden som er mer og verre ødelagt av turismen. Bali er kjempefint, men jeg ville satset på å reise til Lombok om du ønsker deg ferie med snorkling, fine strender og avslapping. Bali kan være litt mer ståk og støy, og personlig synes jeg ikke strendene der er så fine, men det kommer helt an på hva dine preferanser er. Kjempegod mat, mye å finne på og dersom du vil ha litt partyliv så passer det veldig godt - vil jeg si.
halvehimmelen Skrevet 18. februar 2018 #3 Skrevet 18. februar 2018 Jeg har vært på Bali og Lombok, og det var to veldig forskjellige opplevelser. Lombok er vanvittig flott og frodig, og har langt færre turister. Det oppleves som mer autentisk og rolig, og det var en fin opplevelse. Giliøyene som ligger rett ved Lombok er definitivt verdt et besøk. Kun en av de tre øyene (Gili Air) har lokalbefolkning, så de er alle stappfulle av turisme, men fantastisk flott og avslappende der likevel. Skulle være der i 3 dager, endte med 12. Mange flotte dykkeplasser der. Bali føler jeg er litt «må oppleves», for det er definitivt en egen kultur og «vibe» der, spesielt om du tar turen til Ubud. Mye turister, men synes allikevel det er langt bedre i Bali enn feks Phuket og andre populære destinasjoner i Thailand. Dersom du har godt med tid, typ tre uker, ville jeg vurdert å dra til Lombok, Giliøyene, og deretter til Bali. Det er verdt å nevne at Bali er buddhistisk, mens Lombok er muslimsk. Drar selv tilbake til Bali i tre uker i mai, og merker jeg gleder meg voldsomt!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #4 Skrevet 18. februar 2018 Jeg hadde egentlig tenkt meg til Gili-øyene, men ble så positivt overrasket over Bali at jeg ikke kom meg lenger. Lei bil med sjåfør og utforsk øya, det er utrolig mye å se. Rismarker og templer, vulkaner... nydelig! Anonymkode: d3876...347
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå